Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi A3 e-tron

Startet av Ferry, fredag 18. juli 2014, klokken 09:30

« forrige - neste »

Ferry

A3 e-tron er lansert. Nøkkeltall; 50 km rekkevidde på strøm, 8,8 kWh batteri. 110 kW 1,4 l TFSI bensinturbo, 6-trinn DSG dobbelclutch girkasse. 110 kW fossil + 75 kW elektrisk. "System output" 150 kW (204 hk). Startpris 340k

Brosjyre her:
http://wip.audi.no/audi_intranett/wip/files/unknown//1403682720.26511.743.pdf

sjokomelk

Dette er vel fetteren til Golf GTE?

Jeg så et bilde av den nettet forrige dagen, og må si at jeg likte løsningen med ladeporten bak Audi-ringene i grillen.  :)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

edyrli

Denne ser veldig bra ut. Jeg vil tro den kommer til å ta livet av det lille salget det fortsatt er av Opel ampera. Opelen har riktig nok litt lengre elektrisk rekkevidde men audien slår den på alle andre punkter. Bl.a. Høyere effekt, 5 seter, større bagasje plass, mer Premium og lavere pris.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Stikkkontakt

A3 SB e-Tron er nå i konfiguratoren på audi.de.
Den tilbys som Attraction,Ambiente,Ambition og S-Line. Altså som vanlig A3. Den har heller ikke mye ekstra,men den fåes med en gunstig e-Tronpakke. Adaptiv Cruise er enn så lenge ikke bestillbart.
Prisen er høy. Jeg endte på nesten 50.000 Euro uten å krysse av for særlig mye..

olekvi

Fra og med tirsdag denne uka kan man bestille denne bilen hos norske Audi-forhandlere.

Pris fra ca 340.000kr, hvorav kun 17.077kr i avgifter.  Bilene blir levert med en del utstyr, men legger fort på seg i pris om man ønsker ekstrautstyr.  Fullt mulig å bestille med assistentsystempakke som inneholder adaptive cruise, mens e-tronpakken ikke virker til å være tilgjengelig i Norge.

Blir spennende å se hvor mange slike biler som kommer på veien etterhvert - Audi virker til å ha store forhåpninger om bra salg i Norge!
'19 TM3P

JLafton

Var innom forhandler i dag, å vi gikk igjennom ekstrautstyrslisten, den var ganske lang. Men en ting jeg hadde håpet på var hengerfeste, men det fantes ikke på listen  :(
2019 Tesla Model 3 LR AWD

satzumas

#6
Fikk Mail fra Møller mandag 11. August:

Tirsdag 12. august kl 12.00 åpnes det for bestilling av Audi A3 Sportback e-tron.

Audi A3 Sportback e-tron er bilen som har det beste fra to verdener. Med en elbils positive egenskaper kombinert med fordelene til en forbrenningsmotor, kan du kjøre forbruks- og utslippsvennlig uten at det går på bekostning av bruksområde eller kjøreglede.

Design:
Den umiskjennelige Audi-designen preger selvfølgelig også Audi A3 Sportback e-tron. Likevel har den særegne e-tron spesifikke elementer som skiller den fra de øvrige A3-modellene. Singleframe-grillen med vertikale kromriller er spesiell for e-tron og gir den et helt speilet utrykk. Videre skiller den seg ut med e-tron spesifikk støtfanger foran og bak, diffusor og S line sidelister.

Motor:
Forbrenningsmotoren er en sterk og effektiv 1.4 TFSI med 150 hk. Elektromotoren på 75 kW er integrert i 6-trinns S tronic-girkassen som er utviklet spesielt for A3 Sportback e-tron. Kombinert har A3 Sportback e-tron en effekt på 204 hk.

Rekkevidde:
Med Audi A3 Sportback e-tron har du mulighet til å kjøre på ren elektrisk drift inntil 50 km. Sammen med forbrenningsmotoren har den en total rekkevidde på hele 940 km. Det betyr at du kan bruke Audi A3 Sportback e-tron som en helt vanlig bil, uten rekkeviddeangst.

Ladekonsept:
Ladekontakten til Audi A3 Sportback e-tron er plassert bak de fire ringene i Audi singleframe-grillen, og er svært enkel å bruke. Når den kobles til en industrikontakt, lades bilen opp på bare litt mer enn to timer.

Standardutstyr (utdrag):
Ambition
17" aluminiumsfelger i 15-eikers turbindesign (Ambition)
Klimaautomatikk
3-eikers multifunksjonssportsratt i skinn
MMI Radio
Førerinformasjonssystem med farger
Audi drive select
Advanced key
Belyst make-up speil

Ekstrautstyr (utdrag):
Teknikkpakke (Xenon plus, DAB+, lys/regnsensor)
Audi side assist
Audi active lane assist
LED frontlykter
Audi connect
Adaptiv cruise control
MMI navigasjonssystem plus, med MMI touch
Aluminiumsfelger fra 16" til 18"
Parkeringsassistent
Panoramaglasstak
Bang & Olufsen Sound System

Utstyr som IKKE leveres til A3 Sportback e-tron:
Sportsunderstell
S line eksteriørpakke
Tilhengerfeste
Tilkoblingspakke
Navigasjon basic
Audi magnetic ride
Plassbesparende reservehjul
Leveres ikke som Attraction

Utstyrspakker
Teknikkpakke til kr 7.900,- inneholder Xenon plus, DAB radio og lys og regnsensor.

LED-pakke til kr 19.700,- inneholder LED frontlykter og adaptiv cruise control

Navi plus pakke til kr 26.900,- inneholder Audi connect og MMI navigasjon plus med MMI touch.

Bestilte en slik på mandagen, men ordren ble ikke registrert før tirsdagen kl 12. Jeg har ventet på denne siden ryktene om en plug in hybrid begynte.

Jeg hadde faktisk spec'et ferdig en vanlig A3 1,4COD, og skulle bestille denne når min mann hos møller var ferdig med ferien. Heldigvis ble det åpnet for bestilling før jeg bestilte den vanlige.

Denne passer meg perfekt. I uke dagene kan jeg kjøre kun elektrisk, men nå kommer jeg meg til familien som bor 30mil unnå, og det på en måte som jeg slipper en lading for å komme meg dit.

Så da er det bare å vente.... Håper jeg får den før jul.

JLafton

Det er bare så utrolig synd at denne og mest sannsynlig GTE ikke kommer med mulighet for hengerfeste. Hadde den gjort det hadde jeg bestilt tvert.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

olekvi

Sitat fra: satzumas på lørdag 16. august 2014, klokken 22:33


Så da er det bare å vente.... Håper jeg får den før jul.

Om du ikke har bestillt alt for mye spesielt utstyr, som f.eks adaptiv cruise, så vil jeg tro du får den i god tid før jul?  Adaptiv cruise er visst ikke satt opp i første produksjonslinje, så min bil med det vil ta noe lenger tid å få levert enn de mer 'vanlige', dessverre.  (selv om den er relativt langt framme i 'køen' hva gjelder bestillinger)

Blir uansett spennede både å få leveringstid og ikke minst finne ut hvordan dette fungerer!
'19 TM3P

satzumas

Bestilte med LED pakken og adaptiv cruise er en del av den.... Prøvde e-Golf med adaptiv cruise og det fungerte utrolig bra. Bilen bremset ned til 0 og opp til fartsgrensen. Akkurat det jeg trenger i køen fra jobb.

Min mann hos Møller sier at panoramasoltak er en ting som vil få deg lengre frem i køen siden e-tron egentlig skulle ha dette som standard.

olekvi

Ja, og f.eks i Tyskland har bilene både LED og panormasoltak som standardutstyr, mens i Norge har man valgt det bort for å kunne tilby bilene til en lavere pris, etter hva jeg har skjønt.

Du er sikker på at adaptiv cruise er en del av LED-pakken?  At man ikke må ha assistentpakken? (jeg har gått for den (og xenon), nemlig ..)
'19 TM3P

emil

Sitat fra: JLafton på søndag 17. august 2014, klokken 11:55
Det er bare så utrolig synd at denne og mest sannsynlig GTE ikke kommer med mulighet for hengerfeste. Hadde den gjort det hadde jeg bestilt tvert.

Dette gjelder forsåvidt alle hybrider med fossil drivlinje: Hvis det nå er frykt for overbelastning på elmotor som gjør at de fleste av disse bilene ikke støtter hengerfeste, hadde det ikke vært mulig å ha noe sensorer som detekterer tilhenger (men ikke sykkelstativ) og som da kobler ut elmotoren helt?

jkirkebo

Sitat fra: satzumas på søndag 17. august 2014, klokken 21:37
Bestilte med LED pakken og adaptiv cruise er en del av den.... Prøvde e-Golf med adaptiv cruise og det fungerte utrolig bra. Bilen bremset ned til 0 og opp til fartsgrensen. Akkurat det jeg trenger i køen fra jobb.

Er ACC koblet mot skiltgjenkjenning?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

satzumas



Dette er det som står om skiltvisning i den vanlige brosjyren til A3. Jeg finner ikke denne igjen i prislisten på ekstrautstyr. * indikerer at systemet bare er tilgjengelig i vest Europa.

jkirkebo

Sitat fra: satzumas på søndag 17. august 2014, klokken 23:36
Dette er det som står om skiltvisning i den vanlige brosjyren til A3. Jeg finner ikke denne igjen i prislisten på ekstrautstyr. * indikerer at systemet bare er tilgjengelig i vest Europa.

Grunnen til at jeg spør er dette sitatet fra lengre opp:

Sitat fra: satzumas på søndag 17. august 2014, klokken 21:37
Bestilte med LED pakken og adaptiv cruise er en del av den.... Prøvde e-Golf med adaptiv cruise og det fungerte utrolig bra. Bilen bremset ned til 0 og opp til fartsgrensen. Akkurat det jeg trenger i køen fra jobb.

Da må jo nødvendigvis systemet vite hva fartsgrensen er på stedet? Via navigasjonen kanskje?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA