e-Golf på finn.no

Startet av Gordon Retriever, tir 15. jul 2014, kl. 18:34

« forrige - neste »

schcar

Du bør legge den ut før du har fått den levert, etterpå er det meget stor sjanse for at du bli frelst.

Svært fornøyd e Golf kunde med Audi Q5 til fjellturer, men den står mye stille nå. Bare det å komme til god og varm bil hver gang man skal ut å kjøre - herlig når det er vinter i Norge. Vet man også kan få det til dieselpurka, men det koster.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

Gordon Retriever

Sitat fra: havardolini på ons 14. jan 2015, kl. 15:19
Jeg vurderer faktisk å legge ut min på finn.no. Men bør jeg gjøre det før eller etter jeg har fått den?  Jeg har jo lånebil fra møller, så de blir kanskje ikke så glade om jeg ringer dem for å gi kontrakten min til noen andre.

Men trenger de å vite noe før du skal levere lånebilen? ;)
Det enkleste og minst involverende - og som jeg selv nok ville valgt - er å annonsere bilen på finn før overlevering, la kjøper betale meg når bilen er ankommet, deretter betaler jeg forhandler, henter bilen, reiser rett til Statens Vegvesen med omregistreringspapirene og får et midlertidig vognkort, og overleverer deretter bilen til kjøper.

Ellers er jeg enig med schcar. :)

Gordon Retriever

Sitat fra: np på ons 14. jan 2015, kl. 12:27Har bestilt det samme og tenker det samme.
Det beste er å velge den fargen man selv liker best. :)

havardolini

Sitat fra: Gordon Retriever på ons 14. jan 2015, kl. 22:43
Men trenger de å vite noe før du skal levere lånebilen? ;)
Det enkleste og minst involverende - og som jeg selv nok ville valgt - er å annonsere bilen på finn før overlevering, la kjøper betale meg når bilen er ankommet, deretter betaler jeg forhandler, henter bilen, reiser rett til Statens Vegvesen med omregistreringspapirene og får et midlertidig vognkort, og overleverer deretter bilen til kjøper.

Ellers er jeg enig med schcar. :)

Takk til dere begge for tips og gode råd!
Er det slik at jeg slipper å betale omregistreringsavgift på den hvis jeg velger å selge den videre så kjapt som du beskriver her? For det er vel skilt på den når jeg henter den ut?
Jeg vet jo ikke 100% sikkert enda hva jeg kommer til å gjøre, men kanskje kommer det en godt utstyrt Tungsten silver metallic ut på finn.no, kanskje ikke:)

Gordon Retriever

Korrekt, du trenger ikke betale omregistreringsavgift hvis du selger bilen videre under 2 måneder etter at den ble registrert i ditt navn.

np

Sitat fra: Gordon Retriever på ons 14. jan 2015, kl. 22:44
Sitat fra: np på ons 14. jan 2015, kl. 12:27Har bestilt det samme og tenker det samme.
Det beste er å velge den fargen man selv liker best. :)
Ikke hvis kona er uenig i ditt valg... :P
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA