Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Golf på finn.no

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 15. juli 2014, klokken 18:34

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Og så var vi i gang...

Etterspurte biler får ofte lange ventelister, noe som igjen gjør det fristende å se seg rundt på finn.no etter en bil der i stedet.  Her har vi den første e-Golfen på finn.no - med en bugnende ekstrautstyrsliste, og en kanskje like bugnende pris:  Link.

Råde

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 15. juli 2014, klokken 18:34
Og så var vi i gang...

Etterspurte biler får ofte lange ventelister, noe som igjen gjør det fristende å se seg rundt på finn.no etter en bil der i stedet.  Her har vi den første e-Golfen på finn.no - med en bugnende ekstrautstyrsliste, og en kanskje like bugnende pris:  Link.

Og, på bildene ser man helt klart at den mangler varmepumpe...  :o

Gratulerer til Remi som sikkert tjener 30-40' på den (lurer på om noen gidder?)
e-Golf | X75D

Kires

2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

nagela

Litt forvirrende info på den nyeste e-golf annonsen.
"Interiørfarge: Stoff" + "Sportsseter i skinn"  ??
Og det ser da ut som om den har standard stoffseter på bildene ?
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Ohm

Sitat fra: Kires på fredag 18. juli 2014, klokken 08:59
Da har det dukket opp en til. Litt mer edruelig priset enn den første.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50067936&searchclickthrough=true
Spennende å se hva den går for. Jeg vurderte en stund å selge min som jeg får om 2 uker, men da for drøye 10 lapper mer enn jeg gav. Men så har jeg bestemt meg for å beholde den isteden. Tror nok et påslag på 10 tusen er mer riktig for å kjøpe seg ut av køen. Men uansett spennende.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Ohm

Da er den egolfen på finn til 299' solgt. Fikk nok prisantydning. Bra det. Knallfin bil da.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Gordon Retriever

4 stk. e-Golf på finn pr. i dag, med priser fra 309.000 til 325.000, der bilen jeg linket til i åpningsinnlegget ligger som den dyreste.

Gordon Retriever

Og da ser det ut til at den første importbilen har dukket opp.

Bilimport Investco i Larvik selger en hvit e-Golf med stoffseter for 295.000: Link.

Jeg husker ikke helt detaljene i det tyske standardutstyret, men det er vel mulig at denne mangler adaptiv cruisekontroll og citybrems?

lightningii

E Golf tilbys for 249 000kr, men uten setevarmer, utvidet garanti og citynødbrems,
Må jo være dum hvis man hiver seg på dette..


http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50391412&searchclickthrough=true

Gordon Retriever


Sitatden europeiske garantien til VW er 2 år på det resterende, for kr 7500 kan denne oppgraderes til 5 år. Med denne garantien og DAB+ samt City nødbrems kommer bilen på 264.000.

;D

Ingen av e-Golfene på finn.no virker å være spesielt gode kjøp akkurat nå. Å kjøpe seg ut av køen har sin pris.

jensjacob

D. 1/8 var der 4 stk. e-Golf til salg på mobile.de
Idag er der kun to tilbage.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

Hvis man køber en e-Golf i udlandet, fx. Tyskland eller Norge, kan man så ændre sproget på infoteksten i bilens displays ? Om ikke andet til engelsk ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Gordon Retriever

Sitat fra: jensjacob på tirsdag 05. august 2014, klokken 23:39
D. 1/8 var der 4 stk. e-Golf til salg på mobile.de
Idag er der kun to tilbage.

Det varer nok ikke lenge før også de to siste står plassert på en slik en på vei mot Norge.  ;D

Gordon Retriever

Sitat fra: jensjacob på tirsdag 05. august 2014, klokken 23:45
Hvis man køber en e-Golf i udlandet, fx. Tyskland eller Norge, kan man så ændre sproget på infoteksten i bilens displays ? Om ikke andet til engelsk ?

I denne tråden nevner thomanie noe som høres ut som brukerstyrt alternering av språk i navigasjon og menyer.

Råde

Sitat fra: jensjacob på tirsdag 05. august 2014, klokken 23:45
Hvis man køber en e-Golf i udlandet, fx. Tyskland eller Norge, kan man så ændre sproget på infoteksten i bilens displays ? Om ikke andet til engelsk ?
Jeg er usikker på om du kan endre til dansk i en norsk bil, men du kan i hvert fall endre til engelsk, hvrstska, osv :)

Men er det ikke billigere å kjøpe i dk? Den norske bilen får du med mer utstyr (pånær varmepumpe) enn en dansk versjon, men du har ingen moms å trekke fra. Dvs at du skal registrere bilen i dk på bakgrunn av ca 252.000,- NOK. Dansk pris er vel 290.000,- DKK? Og tysk ca 36.000,- EUR.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA