e-Golf på finn.no

Startet av Gordon Retriever, tir 15. jul 2014, kl. 18:34

« forrige - neste »

thomanie

Sitat fra: Gordon Retriever på tir 05. aug 2014, kl. 23:54
Sitat fra: jensjacob på tir 05. aug 2014, kl. 23:45
Hvis man køber en e-Golf i udlandet, fx. Tyskland eller Norge, kan man så ændre sproget på infoteksten i bilens displays ? Om ikke andet til engelsk ?

I denne tråden nevner thomanie noe som høres ut som brukerstyrt alternering av språk i navigasjon og menyer.
Ja, i den demobilen jeg lånte hadde jeg valget mellom ett 20-30-talls forskjellige språk. Kan dessverre ikke garantere for andre språk enn norsk, engelsk, og tysk...
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Gordon Retriever

Sitat fra: lightningii på lør 02. aug 2014, kl. 21:11
E Golf tilbys for 249 000kr, men uten setevarmer, utvidet garanti og citynødbrems,
Må jo være dum hvis man hiver seg på dette..

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50391412&searchclickthrough=true

Da har selger av denne bilen forandret konfigurasjonen, slik at den nå inkluderer 5 års garanti, skinninteriør, varmepumpe, Dynaudio, city nødbrems og filskiftevarsler. Levering er fortsatt primo oktober, mens prisen er satt opp 49.000 kroner til 298.000.

hpe

Er den fortsatt å anse som et dårlig kjøp? Hva er plusser og minuser, når de nå tilsynelatende har samme garanti som i Norge? Min nåværende bil går neppe gjennom EU-kontroll i november, og jeg vurder på om jeg skal kjøpe meg ut av køen for å få en E-Golf.

Råde

Hvis den har det annonsen lover så er det absolutt et ok kjøp. Ikke mye mer å betale enn om du bestilte bilen og ventet.
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Uten at jeg har finregnet på utstyrspakkene i e-Golfene på finn.no, betaler man endel 10-talls tusen ekstra framfor å bestille gjennom en offisiell forhandler.  Om det å slippe å vente i opp mot et halvt år er verdt den ekstra prisen samt ikke å kunne sette sammen sin egen farge- og utstyrskombinasjon, er helt opp til den enkelte. :)

EV - Driver

VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

Gordon Retriever

Den ble i alle fall solgt raskt. Det er tydelig at det offisielle e-Golf salget er begynt å komme godt i gang, og at biler på finn.no priset under 300.000 kronersgrensen selges på dagen til de som ikke ønsker å vente til mars neste år.

Gordon Retriever

Folk er gale. I alle fall gale etter e-Golf:

Velutstyrt importbil uten skinnseter, registrert i siste halvdel av mai og kjørt 5.000km annonsert for 269.000.  Solgt i løpet av et døgn, selv om bilen er først klar for levering 20. desember.

Link.

Råde

Det går trått for importgolfene ser det ut som, men her dukket opp en overpriset en med varmepumpe. Dobbeltlader har den også. Kanskje lånt fra tesla?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=54948211&engine_fuel=0%2F4&model=1.817.1433&make=0.817&sort=0&ref=fas&searchclickthrough=true
e-Golf | X75D

jantegolf

Det ligger over 60 egolfer på Finn. Ca. 50 av disse har hvit farge. Ser ut som salget går tregt. Kan det skyldes fargen. Har seg bestilt oryx hvit m/vp, men er litt usikker på om det er smart å velge hvit med tanke på fremtidig salg

Gordon Retriever

I e-Golffargetråden viser pollen så langt at de to hvitfargene står for ca 9% hver av bestillingene.

Hvit er introfarge for e-Golf og brukes i brosjyrer og på praktisk talt hele første ladning av demobiler.  Det virker som om en stor del av e-Golfene på finn.no akkurat nå er parallellimporterte biler med bakgrunn som demo- eller utstillingsbiler i f.eks. Tyskland.

Jeg tror dette bildet kommer til å jevne seg ut ganske mye etter hvert som kundespesifiserte biler begynner å dukke opp for salg. Hva tror dere andre?

np

Sitat fra: jantegolf på tir 13. jan 2015, kl. 22:25
Det ligger over 60 egolfer på Finn. Ca. 50 av disse har hvit farge. Ser ut som salget går tregt. Kan det skyldes fargen. Har seg bestilt oryx hvit m/vp, men er litt usikker på om det er smart å velge hvit med tanke på fremtidig salg
Har bestilt det samme og tenker det samme. Har noen uker å tenke på...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

thomanie

Sitat fra: Råde på tir 13. jan 2015, kl. 18:18
Dobbeltlader har den også. Kanskje lånt fra tesla?
Var av den oppfatning at dobbeltlader ikke var mulig på eGolf iflg Volkswagen?!

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

havardolini

Jeg vurderer faktisk å legge ut min på finn.no. Men bør jeg gjøre det før eller etter jeg har fått den?  Jeg har jo lånebil fra møller, så de blir kanskje ikke så glade om jeg ringer dem for å gi kontrakten min til noen andre.

Hvordan fungerer det egentlig i praksis for de som legger ut ikke-hentede e-Golfer på finn.no til f.eks. 300 000,-? Er det den opprinnelige kunden som betaler den og henter den ut i sitt navn, og så blir det en omregistrering med en gang til den som kjøper den via finn? Det må vel bli sånn, for jeg antar at de legger ut bilene med håp om en liten fortjeneste :)

Jeg har mistet fullstendig lysten på å kjøre rundt i en vw etter alt styret i de 265 dagene som har gått siden kontrakten ble signert. Det blir nok en annen tysker i stedet, diesel Power! :)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA