Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Min "idiotrapport" fra Stavanger lufthavn Sola

Startet av Kjell Leaf, søndag 13. juli 2014, klokken 18:50

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Jeg gikk en tur inn på langtidsparkeringen i parkeringshuset på Sola, der var det tre ledige plasser.
Det som gjorde meg forbanna var at det var hele 5 stk elbiler parkert ved ladestasjonene uten kabel tilkoblet, tre Leaf og to Tesla.
Det er allerede lite plasser der fra før, dette var søndag så derfor noen ledige plasser.
Man betaler samme avgift som fossilbiler ved parkering her men selve ladingen er gratis, dermed er det ingen ting å hente på å stjele disse plassene fra en som trenger lading.
Jeg vil påstå at de som parkerer sånn må ha en medfødt hjerneskade.  >:(
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

christian1986


t0ffluss

Lag en lignende sånn og fest under vindusviskeren (korriger tekst til å passe elbil).



Makan til medmennesker. Ja til innføring av gapastokken.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Thor2014

Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 13. juli 2014, klokken 18:50
Jeg vil påstå at de som parkerer sånn må ha en medfødt hjerneskade.  >:(

Neida, de driter rett å slett i de rundt seg.
Ett av trekkene til en psykopat.

Car-El

Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 13. juli 2014, klokken 18:50
Jeg vil påstå at de som parkerer sånn må ha en medfødt hjerneskade.  >:(

Neida, for hjerneskade må det være et utgangspunkt.


(Som kjærringa bruke å si om mæ. "Det er to sykdommer du aldri kommer til å få. Hjernehinnebetennelse og muskelsvinn")
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

sexten

Kan rapportera om det samme i P4 (under tak). Her er det 12 ladeplassar. I min leit etter ledig plass så fann eg 1 Volvo stasjonsvogn parkert, samt 2 Tesla utan ladekabel..

Eg fann heldigvis ledig parkering, og no står eg vel strengt tatt og syndar sjølv i og med at bilen er ferdig opplada men kjem ikkje heim før om 3 veker...

Tuxedo

#6
Sitat fra: sexten på onsdag 16. juli 2014, klokken 16:47
Kan rapportera om det samme i P4 (under tak). Her er det 12 ladeplassar. I min leit etter ledig plass så fann eg 1 Volvo stasjonsvogn parkert, samt 2 Tesla utan ladekabel..

Eg fann heldigvis ledig parkering, og no står eg vel strengt tatt og syndar sjølv i og med at bilen er ferdig opplada men kjem ikkje heim før om 3 veker...
Trøst deg med at bilen automatisk vedlikeholdslader et par ganger i uken for å kompensere for vampyrtap... ;)

Nessnarf

P7 eller 8? Min bil står der med lader ( håper jeg...)

Cronos

Sitat fra: t0ffluss på søndag 13. juli 2014, klokken 19:37
Lag en lignende sånn og fest under vindusviskeren (korriger tekst til å passe elbil).



Makan til medmennesker. Ja til innføring av gapastokken.

OFFTOPIC
Veldig bra. Jeg mener "noen" (enten Elbilforeningen sentralt eller kanskje oss brukere) burde lage litt proffe slike til å stikke innunder vindusviskeren til disse som parkerer langtid uten å lade.

Nesten like idiotisk som ferske elbil-eiere som tror det er en plikt (og ikke en rettighet) å kjøre i kollektivfeltet.
/OFFTOPIC










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Elmo

Sitat fra: Cronos på torsdag 17. juli 2014, klokken 11:30
Veldig bra. Jeg mener "noen" (enten Elbilforeningen sentralt eller kanskje oss brukere) burde lage litt proffe slike til å stikke innunder vindusviskeren til disse som parkerer langtid uten å lade.

Dette er et kjent og ganske mye diskutert problem.
Du finner en ganske grei lapp vedlagt dette innlegget http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1734.msg230687.html#msg230687
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA