Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vanlige feil samt løsninger på problemer ved nye Think

Startet av froland, tirsdag 23. desember 2008, klokken 20:53

« forrige - neste »

bosonic

Dersom du vil "terge" meg griffel, så er det helt OK ;D

men mener du alvorlig at en "morsom" sidekommentar er å avspore temaet så er du etter mine begreper på ville veier.

Forøvrig så svarer jeg trådstarter i dette tilfelle, og regner med at froland synes det er ok?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

froland

Hei på dere! Ja Bosonic, jeg synes det er helt topp jeg, det var forresten jeg som la opp til det. Men har noen markeringsbehov, så gjerne for meg. Jeg skal ikke plage mod for mye jeg. trodde dette var et uhøytidelig forum for spesielt interesserte? Så alle elbilere. Kos dere! Froland. ::)
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

cra

Sitat fra: froland på mandag 15. februar 2010, klokken 15:31
trodde dette var et uhøytidelig forum for spesielt interesserte? Så alle elbilere. Kos dere! Froland. ::)

Det er vel det som har vært det beste med forumet de årene jeg har vært med, i alle fall; man kan få svar på prekære tekniske spørsmål samtidig som man kan nyte "praten over kfaffekoppen". En grei tommelfingerregel kan vel være at trådstarter har fått svar på spørsmålket før vi lar det skli helt ut? Hvis den som lurte har fått svar på hva slags sikring som trengs så gjør det ikke så mye om man ender opp med å diskutere farger på dørmatter og denslags etterpå synes nå jeg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

#93
Sitat fra: bosonic på mandag 15. februar 2010, klokken 14:12
Dersom du vil "terge" meg griffel, så er det helt OK ;D

men mener du alvorlig at en "morsom" sidekommentar er å avspore temaet så er du etter mine begreper på ville veier.

Forøvrig så svarer jeg trådstarter i dette tilfelle, og regner med at froland synes det er ok?

Nei jeg mener ikke det, snarere tvert imot. :)
(Så var da heller ikke sitatet fra meg)

Det var egentlig ment som en morsom sidekommentar.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

corvette

Bilen min starter ikke når den har stått ute i solen en stund. Andre med samme erfaring?
Har ikke noe med at bilen i seg selv er gått varm, det skjer selv om den bare har stått uvirksom.

Bilen tåler ganske enkelt ikke å stå ute i solen. Ingen feilmeldinger, vrir om nøkkelen og venter til den lille bilen slukker og vrir da det siste hakket, men den lille bilen forblir slukket......                         Meget takknemmelig for tips om hva jeg kan gjøre!

Mvh John


VW e-Up! kjørt 17100 km

HHF

Lyder som om det må være en temp.føler som ikke tåler sol  :-). Ring Think og spør - de vil nok ha en ide om det kan være noe slikt. Jeg har jo slitt med temp.føler på min før, men vet ikke om solen alene kan gjøre dette ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Studleif

Hei!

Noen som sliter med rustne bremseskiver? Har hatt bilen i 1,5 år nå og har merket at bremsene har blitt dårligere. Dette skyldes at jeg har fått en del rust på bremseskivene. Har vasket skivene jevnlig og bremser opp flere ganger regelmessig, men har likevel fått rust... Think mener at skivene ruster lettere på elbiler, da man bremser mye regenerativt og at det dermed ikke faller inn under garantien. Synes personlig dette blir litt feil, i og med at jeg har vært veldig bevisst på det og gjort forbyggende tiltak som vasking og oppbremsing.

Noen tanker?

Elmo

#97
Sitat fra: Studleif på torsdag 10. juni 2010, klokken 12:29
Noen som sliter med rustne bremseskiver?

Vi ser iallefall det samme problemet på PSAene. Her kan ikke regenereringen slåes av (ulikt Think Classic) så vi bremser stort sett bare med motoren.

Som du sier å være bevisst på å bruke bremsen både på starten og slutten av hver tur hjelper en del, men det ruster allikvevel mye mere enn man er vant til fra fossilbiler  
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

cra

JEg kommer stort sett bare på å bremse uten regen når det regner, og kjører da gjerne en litt ekstra hard oppbremsing like før garasjen, for å prøve å "tørke" skivene før jeg parkerer. Ellers gikk det greit i EU-kontroll etter å ha kjørt siste uka før kontroll uten regen - bare husk å gjøre eventuelle andre brukre av bilen oppmerksomme på det. ;)

Ellers kan kanskje en regen-fri dag i uka hjelpe på, i tillegg til den daglige "pussen" av skivene du gjør?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

corvette

Min Think har nettopp vært på 18 måneders service og der ble skivene byttet på garantien p.g.a. rust uten diskusjon.
Skulle jo bare mangle....

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

Studleif

Fikk skiftet CPU etter et ladeproblem jeg hadde for noen måneder siden. Nå fungerer ladingen fint, men det kommer av og til en kjempehøy viftelyd fra bilen ved lading. Noen som opplever det samme og evt. om det er noe jeg enkelt får fikset? Viftelyden jeg hadde tidligere var på langt nær så støyende som den er nå.

Nå er jeg rett og slett redd for å vekke naboen.

Skivene mine blir bare mer og mer rustne. Er det garantisak? Jeg fikk vite at det IKKE var det når jeg pratet med RS Sandvika. Hvor skiftet du dine John? ;)

elektrolux

Sitat fra: Studleif på torsdag 12. august 2010, klokken 12:04
Skivene mine blir bare mer og mer rustne.

Fortstår ikke dette problemet. Ta av felgen og puss rent med en fil eller roterende negerkuse. Etter det er det bare å bremse hardt en gang i blandt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

corvette

Studleif: Jeg fikk mine bremseskiver skiftet på garantien i Sandvika.

Electrolux: Jeg starter alltid dagen med å kjøre 50 meter med bremsen på, og har også prøvd hard nedbremsing en gang per tur, men dessverre ruster skivene som bare det allikevel. Det at de blir skiftet på garantien tyder nok på en produksjonsfeil.

Studleif: Den veldig høye viftelyden kommer hos meg også under lading. Varer ikke lenge og iflg Think er det helt normalt...

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

froland

Hei venner! Jeg har flere ganger opplevd at når bilen er nesten utladet så vil den ikke begynne å lade igjen. Jeg må dra ladekontakten inn og ut flere ganger. Den bruker å komme tilslutt. Jeg har hatt problemer flere ganger å komme hjem fra jobben pga dette. Noen andre som har opplevd lignende? Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Carl Anton Stenling

Jeg har byttet ladeinntak pga. lignende problemer.

Carl Anton Stenling
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA