Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vanlige feil samt løsninger på problemer ved nye Think

Startet av froland, tirsdag 23. desember 2008, klokken 20:53

« forrige - neste »

Go-carter

Jeg vet det sitter en 25A DC sikring til vannvarmeren inni PCU som kan byttes(bak en luke). Bortsett fra det, er jeg litt usikker.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Carl Anton Stenling

Thinken har gradvis fått en knirkelyd ved kjøring over fartsdumper samt en knekklyd ved åpning av døren.
I dag var bilen inne hos Røhne Selmer. Dørene ble justert og noen foringer smurt. Nå er Thinken uten ulyder.

Forresten god service hos Røhne Selmer Sandvika. De skiftet en skiltlyspære i samme slengen.

Total pris (kun lyspæra) kr 18!

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

ChrisD

Airbag lampen har lyst i to dager, hadde planer om å ta stoppe innom RS sandvika i løpet av neste uke. MEN i dag når jeg skulle kjøre fra jobb så måtte jeg  trykke alt jeg kunne nesten på bremsepedalen for å få noe bremseeffekt. Valgte derfor å kjøre rett til RS for å høre med dem. Ble møtt av en hyggelig fyr som kunne se på problemet med engang, etter at jeg hadde drukket en kopp kaffe og ventet ca 40 min kom han ut og fortalte at han hadde fikset både vakum pumpen og airbag problemet.   ;D

Må si jeg ble litt nervøs når jeg så all thinkene som stod utenfor RS, sikkert 40-50 stk. Noen hadde stått der en stund så det ut som.

Det var en garanti sak så kostet meg 0kr.

Kan ikke bli noe bedre service en det. Dette var mitt første møte med RS og er MEGET fornøyd  :D



Go-carter

Den gule som står der er min og den fryser :(

...men varmen kommer vel tilbake snart :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

froland

Hei! Jeg sliter med at bilen bare stopper, det kan skje 15 x på en tur på 4 mil. Andre ganger kan jeg kjøre hele dagen uten problemer. Det er bare å starte igjen, men det er jo skummelt. Kan jo stoppe i en tunell. De kan ikke finne feilen på bilen, så det er noe ordentlig dritt. Noen som har samme problemet? MVH Froland :'(
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jahnarne

Sitat fra: froland på søndag 08. januar 2012, klokken 13:46
Hei! Jeg sliter med at bilen bare stopper, det kan skje 15 x på en tur på 4 mil. Andre ganger kan jeg kjøre hele dagen uten problemer. Det er bare å starte igjen, men det er jo skummelt. Kan jo stoppe i en tunell. De kan ikke finne feilen på bilen, så det er noe ordentlig dritt. Noen som har samme problemet? MVH Froland :'(
Jeg opplevde det samme (dog bare et par ganger) med min Think Classic, men da viste det seg å være et svakt 12V-batteri. Dette fikk et plutselig spenningsfall i en bakke som gjorde at bilen stoppet tvert. Det rare var at det ikke satte noen feilmeldinger. Etter å ha byttet det har jeg ikke hatt noen problemer.

Mulig det ikke er relevant, men kan jo være greit å be dem om å sjekke det?

froland

Hei igjen! Jeg vet ikke om denne bilen kan sammenlignes med den nye, tror ikke det. Når jeg kjører kobler bare alt ut, mister drivkraften. Men alt av lys vifte vindusvisker funker. Alt av varsellamper lyser. Så må jeg stoppe og starte på ny. Jeg må kanskje prøve 1-10 ganger før den starter. De har sendt ned loggen til Sveits og så har de "justert" noe batteriminne. Ikke vet jeg hva det er. Men den er ikke bra enda, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. En føler seg ikke spesielt trygg når en kan få stopp alle veier. MVH Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Go-carter

Høres på en måte ut som isofeil i batteriet, selv om det bør legge bilen helt død. Jeg fikk jo det over natta, og da blinker power-limit, og høyspentlampe lyser. Men det er jo egentlig et vedvarende problem, og bør ikke kunne "resettes" som du opplever.

Burde vitterlig stå noe i loggen...  ??? "Batteriminne" har jeg ei aldri hørt om heller, og alt av hjerner på batteriet kan byttes ut uten å sende batteriet til Sveits... Hva med å bare bytte hele hjernen på batteriet?

Kan det være kortslutning/overledning i varmeapparatet? Det går jo av/på ettersom det er kaldt, eller varmt... Kan jo tenkes etter så-og-så mange av/på får det en overledning, og slår av høyspenten.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

froland

Ja, jeg vet ikke hva det er, og ikke finner de ut av det heller. Det er Sandvika som tar seg av loggfila fra min bil. Stein Erik kaller det minnebrikka på batteriet. " Dette koster ca 150EUR fra Sveits pluss frakt. Deretter kommer selve jobben med montering, som ligger på 4-5 timer samt testing etterpå" Denne infoen fikk jeg. Har du fått feil på batteriet ditt? Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

froland

Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Go-carter

#207
Jeg regner da vitterlig med det :P Har ikke hørt noe annet... Bilen er jo kun gått 15kkm, og knapt 6 mnd gammel. Produksjonsfeil, vil jeg tro.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

norwegian123

Jeg har begynt å få samme problem som rapportert av "froland", Thinken bare plutselig stopper. Det er en 2010 modell og kjørt ca 15.000 km. Har levert den inn til RS Sandvika nå, men er interessert i å vite om andre har hatt samme problemet og hvilket løsning/svar de har fått fra forhandleren.

froland

Hei norwegian123! Vel jeg har hatt bilen inne flere ganger i Kristiandsand, men de finner ikke feilen. Nå står den inne igjen for nte gang. De tror det kan være en minnebrikke som sitter mellom lader og batteri, men er ikke sikker så det blir litt vanskelig hele greia. En kan jo ikke skifte alt heller. det begynte med at jeg ikke fikk starta bilen, da resatte de den og jeg kunne kjøre. Så skjedde det 2 ganger og da hadde de den inne i nesten 14 dager for å justere batteripakken. Noe softoppgradering tro jeg det var. Etter dette kunne jeg kjøre en stund, så begynte den å stoppe og jeg bare startet den igjen. På en dag kunne den stoppe fra 1 til 100 ganger på 90 km. Men i går fikk jeg ikke startet den igjen etter jeg kom fra jobben, da var det Viking til Kristiandsand igjen. De har ikke kikka på den i dag. Det er jo sabla frustrerende å ikke være sikker på at jeg får start etter en dag på jobb eller at den stopper midt i en tunell. Det er  RS Sandvika som har garantiansvaret på den. Jeg har kjørt 77000 km på den nå. Så ikke vet jeg. Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA