Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestilt en Soul EV? Post her!

Startet av kringon, tirsdag 08. juli 2014, klokken 17:37

« forrige - neste »

Elmo

#30
Sitat fra: nagela på tirsdag 05. august 2014, klokken 21:31
Utstyrslisten som er nevnt ovenfor av Elmo er for IcE utgaven, ikke El-bil.

OPS :-[

Jeg fulgte din instruksjon nå, så her er den riktige listen (download).  Takker
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Leo

Fikk vite igår at blåhvit og hvitblå kommer i løpet av august, men ikke er leveringsklare før september en gang. Grå uti oktober.
Nokså spent på å få prøvd den i EV utgave! Og se om jeg liker den i blåhvit eller om jeg må vente helt til oktober...  :P

kringon

Noen  inside info ang. hvorfor det drøyer fra august til september med levering hvis de er her i august? Jeg vil gjerne kjøre min så snart som mulig! :D

Fikk beskjed av forhandler i dag at de var produsert og på vei, men at slutten av september var leveringsdato de så for seg..
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Leo

Slik jeg forstod det er de første bilene på vei med ferja. Er noe usikkert når den kommer og bilene blir levert Drammen og kjørt til forhandler etterhvert. Var derfor levering blir i september.

kringon

Min forhandler er i drammen :D Jeg henter den der selv på dagen jeg dersom det er saken
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

moby666

Da har jeg også bestilt en Soul Sort/Rød. Har vært veldig i tvil når det gjelder Golf vs Soul, men landet til slutt på Soul. Det var nok endelig en kul farge som var tungen på vektskålen.

nagela

Har nå fått bekreftet endring av min bestilling  ;D

Hadde liggende inne en bestilling på Blå/Hvit, men etter jeg hadde sett de nye fargene på www.kia.eu måtte dette endres.

Jeg kommer nå til å få min nye Soul EV i Cherry Black & Inferno Red rundt desember/januar.
Var uansett ikke i første pulje, så tidligere planlagte levering var i oktober/november. 

Kjører uansett elbil frem til levering (Think) så ikke noe problem å vente et par måneder lenger.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Cnaevdal

Postet i en annen tråd samme spm men sikkert flere som kan svare her. Kia oppgir pris på exclusive til 229900kr men får kun tilbud om 249900kr ink metallic og vinterdekk. Metallic koster i følge prislisten 5000kr, kan vinterdekkene hvirkelig koste 15000kr? Kanskje bedre å bestille disse en annen plass eventuelt?

hELgenen

Vanlig Soul har pris på 16183 for piggfrie dekk, så jeg tror prisen du har fått
er korrekt. Prisliste  http://www.kia.com/no/-/media/no/forms/brochure/pdf/2014-kia-soul-_kundeprisliste-med-utstyr-tekn-spes-og-tilbeh-01_08_14.pdf

Du kan lett skaffe felger og dekk til langt lavere pris, men da står det nok ikke KIA på felgen

Ona IX

230 for bilen, 5 for metallic og så 10 for vinterhjul. Jeg fant ut at jeg er villig til å betale 2-3 tusen ekstra for vinterhjul siden bilen blir mer tiltalende på ettermarkedet + felgene er lagd mtp. Rekkevidde og aerodynamikk. Så de øker rekkevidden med noen få prosenter.

Jeg fant vinterhjul uten tpms til rundt 7500 hos megahjul.

tf71

Bestilte i dag. Exclusive, blå med hvitt tak. Overraskende rask levering - oktober :-)

Martin Eden jr

Forhandler i Molde får 2 stk blå-hvit i midten av september - den ene blir demo - og den andre min - gleder meg  ;) Disse var, sammen med 2-3 andre (grå?) forhåndsbestilt av forhandler - derfor kjapp levering.
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

nemiarwen

Sitat fra: KiaEVførsteMolde på tirsdag 26. august 2014, klokken 14:40
Forhandler i Molde får 2 stk blå-hvit i midten av september - den ene blir demo - og den andre min - gleder meg  ;) Disse var, sammen med 2-3 andre (grå?) forhåndsbestilt av forhandler - derfor kjapp levering.

Du det ja din snik  ;D
Fikk mail med Espen Harstad i dag om at bilen var solgt ja :(
Jaja, da smører jeg meg med litt tålmodighet tenker jeg. Var i utgangspunktet sort/rød jeg ville ha, så får nok bare avvente. Har en annen bil jeg skal prøve å få solgt først også.

Martin Eden jr

#43
Sorry. Hvit og blå - best i Norge! Kanskje jeg skulle fått dekorert den med MFK-logo?

2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

sauenmagnus

Bestilte i dag den siste til forhandler i Lier, blå med hvit tak, med levering i løpet av sep, starten av okt.! Var vist sendt fra Sør Korea 27.juli + da 6-8 uker transporttid sa han. Uke 5 nå, så bare å håpe fremover da ;)
Venter på en Kia Soul Electric Exclusive Caribbean Blue and Clear White - leveres sep./okt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA