Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er du fornøyd med din i3?

Startet av el-bilen, tirsdag 08. juli 2014, klokken 07:56

« forrige - neste »

Klykken

Trenger ikke trykke inn bremsen nei. Da er jo poenget borte.. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Pit

Og du risikerer heller ikke å sette den i R. Tror i3 må stå helt stille og ihvertfall ha bremsen på før R kan aktiveres. Gjør heller ingenting om du holder gassen inne når du switcher mellom D og N modusene.

Men for min del synes jeg egentlig det funker greit å coaste med å justere gasspådraget riktig også, etter litt øvelse.
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

Klykken

Var mest for å teste om det fungerte jeg gjorde dette. Har jo blitt så vant til regen ved lite pådrag at det er nesten ubehagelig å slippe fartspedalen uten at bilen bremser.. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rapid

Kjempefornøyd med bilen. "Sportsbil" som med sterkt vanedannende kjøreytelser.

Svært misfornøyd med ladeinfrastruktur. Bensinstasjoner på annethvert hjørne. Dårlig med hurtigladere langs vegene.

Karbon

Stort sett fornøyd.  Kjørt over 14000km nå.
Men ACC kan man ikke stole på. Dette systemet virker ikke.
Vindusvisker venstre side har for svak motor.
Relativt mye støy fra hjul og det kan høres ut som om vinduet ikke er ordentlig igjen.  Kommer vel gjerne av at lav vekt gir mere støy.
Selger lovte meg automatisk nærlys fjernlys.  Noe som ikke eksisterer på i3.
Selger lovte meg minimum 130km og opp mot 200km i pro+.  Skal man ha varme i bilen og hastighet over 80km/t er nok 130km normal rekkevidde.

Klykken

Hva mener du med for svak motor på pusseren?

Hjulstøy kommer mye av de forbaskede runflat-dekkene BMW på død og liv skal ha. Med vinterhjul er det ganske mye bedre mener jeg å huske.

Rekkevidden stemmer jo ganske bra den? Iallefall for sommeren. Opp til kanskje 16-17mil med fin kjøring og lite ekstrautstyr på, så selgeren har ikke lurt deg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Det er ikke runflat-dekk på i3. Hjulstøyen kommer vel av at bilen er så stille  ;D

Hvis en kjører mye over 80 og f.eks. ikke utnytter regenerering maksimalt (tok meg selv i det en periode), så er 130km normalt. (spesielt når en stopper på jobb, og kjører med kald bil 2 ganger per dag).

Men det blir feil å sammenligne det med hva en kan oppnå på langtur i ett der en starter med oppvarmet bil, som da gir maks rekkevidde.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Karbon

Sitat fra: Klykken på søndag 14. september 2014, klokken 13:09
Hva mener du med for svak motor på pusseren?

Hjulstøy kommer mye av de forbaskede runflat-dekkene BMW på død og liv skal ha. Med vinterhjul er det ganske mye bedre mener jeg å huske.

Rekkevidden stemmer jo ganske bra den? Iallefall for sommeren. Opp til kanskje 16-17mil med fin kjøring og lite ekstrautstyr på, så selgeren har ikke lurt deg.

Vidusviskeren klarer ikke dra helt ut til siden, og snur på forskjellige steder.  Alt fra 2-15 cm fra kanten.  Prøv å kjøre visker på tørr rute, noe som kan sammenlignes med litt snø.  BMW byttet faktisk motoren, men selvfølgelig var den nye eksakt like svak som den som var der fra før.  Skyldte da på sw.feil.

Rekkevidde får jeg også hvis jeg godtar å fryse og ikke kjøre over 70km/t, men det er ikke normal bruk.

Klykken

#53
Sitat fra: LMOR på søndag 14. september 2014, klokken 14:08
Det er ikke runflat-dekk på i3. Hjulstøyen kommer vel av at bilen er så stille  ;D
Selgeren sa det var runflat hos meg.
EDIT:
Men ser at dette ikke stemmer! Han antok vel dette siden de fleste andre BMWer selges med det.. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Klykken på mandag 15. september 2014, klokken 08:43
Sitat fra: LMOR på søndag 14. september 2014, klokken 14:08
Det er ikke runflat-dekk på i3. Hjulstøyen kommer vel av at bilen er så stille  ;D
Selgeren sa det var runflat hos meg.
Regner med du har prosessor og skum foran. Det trenger du ikke når du har runflat.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Ja, er vel det i frunken såvidt jeg minnes. ;D Ser at det ikke er runflat på i3ens dekk etter en kjapp runde med google, så selgeren har bommet litt der.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

AndesiteSilver_i3

Jeg også fikk høre at sommerdekkene var run-flat og at kompressoren foran var til vinterdekkene som var "nordisk" og ikke run-flat.
- - - - - - - - -

Gatlas

Det er ikke rundflat dekk på sommer hjul. Jeg har punktert og brukt skummet og kompressor. Selger sa det ikke var mulig å produsere rundflat dekk på grunn av dimensjonene som bilen blir levert med. Kompressoren fungerte perfekt og klarte å få dekket fra flatt til 2 bar på relativt kort tid.
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

Klykken

#58
Ålræit. Da har selgerne feilinformert noen av oss i alle fall. Synes uansett dekkene er litt støyende, eller at evt bilen er litt smått dårlig støyisolert på det grove asfaltdekke som brukes i Norge. Men mener at bilen var mange hakk stillere med vinterdekkene på, når jeg prøvekjørte den første gangen.
Også er det litt vindsus rundt delingen av dørene i hastigheter rundt 80.

Når bilen ellers er såpass stille legges det godt merke til andre lyder, så dette er på ingen måte sjenerende eller en dealbreaker. Er strålende fornøyd, og passerte forøvrig 5000 kjørte kilometer idag. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Vind

Sitat fra: Klykken på tirsdag 16. september 2014, klokken 08:49
Ålræit. Da har selgerne feilinformert noen av oss i alle fall. Synes uansett dekkene er litt støyende, eller at evt bilen er litt smått dårlig støyisolert på det grove asfaltdekke som brukes i Norge. Men mener at bilen var mange hakk stillere med vinterdekkene på, når jeg prøvekjørte den første gangen.
Også er det litt vindsus rundt delingen av dørene i hastigheter rundt 80.

Når bilen ellers er såpass stille legges det godt merke til andre lyder, så dette er på ingen måte sjenerende eller en dealbreaker. Er strålende fornøyd, og passerte forøvrig 5000 kjørte kilometer idag. :)
Det er helt korekt, vinterdekkene er faktisk stillere enn sommerdekkene, så det er bare å se frem til den tiden...  (skjønt det er bedre grep i sommerdekk - hvertfall på tørr asfalt)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA