Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bmw i3 vs Nissan Leaf vs e-Golf etc

Startet av Geir Bergmann, søndag 11. oktober 2015, klokken 09:36

« forrige - neste »

Geir Bergmann

Sitat fra: turfsurf på fredag 16. oktober 2015, klokken 13:38
Sitat fra: Geir Bergmann på torsdag 15. oktober 2015, klokken 16:45
Loft interiør og hvit/svart lakk? Funker det? Står mellom loft eller skinn..

Vi har den komboen (fordi vi måtte oppgradere interiøret). Veldig fornøyd.

Supert! Da er jeg litt tryggere på valget mitt :)
BMW i3 fra 23.12.2015

Geir Bergmann

I fare for å gjenta meg selv.

Fantastisk bra forum.
Hadde det ikke vært for dere, hadde jeg sansynligvis kjøpt en helt annen bil enn jeg har bestilt i dag.
Jeg er veldig takknemlig!
Tusen takk for all hjelp!
Jeg skal gjøre det jeg kan for å bidra selv her, når jeg har fått bilen  :)
BMW i3 fra 23.12.2015

bromm

Her gikk det unna, Geir  ;D Tror du kommer til å bli fornøyd med alt du har valgt. 6AM kan du enkelt kjøpe til senere hvis du vil, siden det er abonnement-service og når du allerede har 6AK så kan du enkelt få forhandleren til å legge det inn senere hvis du vil.

Det eneste du kunne ha spart bittelitt penger på er vinterfelgene, for på vinter passer faktisk "kumlokkene" (427) bedre enn 428-felgene. 427 ser faktisk mye bedre ut i virkeligheten, og de fanger ikke snø slik som alle de andre gjør. De har også en finnish som "normale" lettmetallfelger og ikke den høyglanspolerte aluminiumen som de andre (og derfor blir de heller ikke så fort "stygge" pga. smuss og skitt). Nå ser jeg at du ikke betalte så mye for 428 heller (de kostet 14.800,- da jeg kjøpte), men differansen ned til 427 var ihvertfall 2.800,- så de kunne du jo f.eks ha brukt på 6AM... Gratulerer !

Ingeniøren

#108
Gratulere - det blir nok bra, selv om mine preferanser på farger går litt i en annen retning...

Lykke til med ventinga - den er fæl  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Geir Bergmann

Jeg har såvidt sett de "kumlokkene" i virkeligheten og de syns jeg ikke var noe fine.. Så ut som et deksel.. Så håper og tror jeg har gjort rett valg der ☺

Ang fargevalg ja. Der går det vel ikke ann å bli enig
BMW i3 fra 23.12.2015

Taffelman

Gratulerer! Tror du blir fornøyd med valget.

Mens du venter så får du tid til å sette deg inn i jungelen av lademulighet er, ladekabler, veggbokser og elektriske anlegg :)

Formstøpte gummimatter er løsningen mot møkkete vintersko. Disse har fått mye skryt:
http://www.gytisautek.no/Shop/List/i3/1410/1

X75D
TM3 LR AWD

Demented_Genius

Sitat fra: Geir Bergmann på fredag 16. oktober 2015, klokken 19:00
Jeg har såvidt sett de "kumlokkene" i virkeligheten og de syns jeg ikke var noe fine.. Så ut som et deksel.. Så håper og tror jeg har gjort rett valg der ☺

Ang fargevalg ja. Der går det vel ikke ann å bli enig
BMW X5 2011
BMW I3 2016

Geir Bergmann

Jeg satser på at det går veldig bra!
Uansett, kan ikke regne med at en bil ser ny ut hele tiden  ;D

Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet i et par mnd.

Må jeg altså kjøpe ekstra matter?

Ladere ja, DET må jeg sette meg inn i. Jeg er nødt til å skaffe meg noe der. Får leite litt rundt.
Tar helt klart imot tips der også  ;) Har null peiling på sånt.
BMW i3 fra 23.12.2015

Sirka

Veldig godt valg, spør du meg! :)

Ad. matter; jeg kjøpte et ekstra sett svarte velourmatter å bytte på til vinterbruk, og er superfornøyd. Disse mattene er utrolig lette å holde rene, og fukt absorberes og forsvinner på nesten magisk vis.
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

Geir Bergmann

#114
Sitat fra: Sirka på lørdag 17. oktober 2015, klokken 00:29
Veldig godt valg, spør du meg! :)

Ad. matter; jeg kjøpte et ekstra sett svarte velourmatter å bytte på til vinterbruk, og er superfornøyd. Disse mattene er utrolig lette å holde rene, og fukt absorberes og forsvinner på nesten magisk vis.

Der er jo bilen min jo! hehe. Samme felger også :)
Ser at jeg blir fornøyd med valget mitt. Du bor ikke tilfeldigvis i nærheten av Tønsberg vel?  :D
Hadde vært gøy å sett den i virkeligheten  :)
BMW i3 fra 23.12.2015

Sirka

- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA