Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading av Kia Soul EV

Startet av Gnilre, søndag 06. juli 2014, klokken 12:58

« forrige - neste »

Kianus

Er også interessert i mer informasjon om JuiceBox

moonbuggy

Nå vet ikke jeg hvor debrucq kjøpte sin JuiceBox, mer her er siden til produsentene,
http://www.emotorwerks.com/
Base utgave satt sammen uten kabler har en pris på 262 USD. Det ligger en utførlig installasjonsbeskrivelse på sidene deres også. Men, prisen blir jo langt høyere når plugger og kabler skal kjøpes i tillegg. Litt gøy for dem som ønsker å vite litt mer om ladingen.

Lasse70

Har selv bestilt en slik og den kommer på ca 3500 med kabler og holder. I tillegg til dette kommer mva, men fortsatt billig. Jeg har ikke fått den enda og selvfølgelig heller ikke testet den, men jeg får ikke bil før i februar så jeg har god tid. Jeg legger opp til 32amp lading.

Dette var opprinnelig ett kickstarter prosjekt,(dvs mange legger penger på bordet for å starte en slik produksjon), så hvis man hadde vært raskt ute og vært med på å bestille før den ble produsert så hadde man betalt under 1000,-
Kia Soul EV sort med rød bestilt 6sept. Levering ca februar 2015. Ble forsinket og byttet til grå og fikk bilen etter ca 1 uke. Utrolig fornøyd.

kringon

Syns denne Juice Box så fin ut, men tåler den å stå i en carport?

I tillegg så ble prisen inkl moms for premiummodellen + kabel + wifi (selvsagt må man ha wifi hvis man kan!) 5400,-

I tillegg kommer frakt på 90$. Da ender man på ca 5000,- inkl fortollingsgebyr.

Noen tanker om denne vs. produkter fra elbilhjelpen?
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Alfano

Hei, hva gjør dere om det blir noe feil på disse, tenker da på garanti osv...
Er tilhenger av og kjøpe av Norsk leverandør, er det problemer så er det bare ringe og få fikset det. Men skjønner selvsagt att pris har en betydning, spesielt når man ser langt over atlanteren for og hente dette.
KIA Soul EV Black and Red Exclusive

nagela

Ettersom Juice Box er et "USA" produkt, har den vel ikke CE merking, og er vel da ikke "lovlig" å benytte her i Norge ?
Hvis noen med litt mer spisskompetanse enn meg kunne uttale seg om dette hadde det vært fint  :)
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

moonbuggy

Her er et tilsvarende opensource produkt(fra USA). Svært styrbar med innebygd processor som kan styres via flere metoder også blåtann (med noen tillegg). Full styring av strømstyrker. Her ligger også svært god forklaring på signalstyringen fra bil lader i alle protokoller.
http://store.openevse.com/

debrucq

Hei!
Det er riktig jeg kjøpte min på emotorwerks.com kjøpte den i deler og kabel og koblingsboks kjøpte jeg i Norge. Som jeg skrev kom delene i fra emotorwerks.com på 2075,- ink frakt. Og kabel og koblingsboks på ca 500,- her i Norge. Har elektro/elektronikk bakgrunn og av den grunn valgt og sette den sammen selv. Egentlig så er det kun kontroller kortet som trengs og kjøpes i fra emotorwerks.com til 68$, resten av delene kan du få rimelig i Norge. Men siden jeg ønsket og teste den så valgte jeg og bestille alle deler derifra.

Tegningene og dokumentasjonen i fra emotorwerks.com var også bra. Kan lastes ned i fra siden  hvis noen ønsker og se nærmere på dokumentasjon. Anbefaler ingen og gjøre dette hvis de ikke har elektro bakgrunn eller vet hva de gjør.

Ferdig produktet de selger er også bra men som sagt noe dyrere, men da er det bare og plugge den inn i vegg kontakten som elektriker har montert for deg. Og du kommer fortsatt billigere ut en mye av hva du finner på markedet her hjemme.

Når det gjelder CE merking så har de vel ikke det enda. Så her skal jeg ikke uttale meg. Du har heller ikke samme garanti som i Norge. Så har du 10 tommeltotter og må ha garanti på alt så er dette ikke noe og satse på. Da går du for en Norsk leverandør med Norske Garantier og godkjenninger.

Jeg ønsket og dele min erfaring, da jeg brukte litt tid på og finne en gjør det selv ladder som fungerer bra til en billig penge og som jeg var fornøyd med.
Kia Soul EV Exclusive, svart&rød - Leveres i Mars

E_S

Ikke krav om CE-merking så lenge det er et byggesett. Kravet om CE-merking gjelder kun ferdigmontert/sammensatt utstyr, ikke enkeltkomponenter beregning til å bygges sammen med andre komponenter.
:)

Griffel

#69
Sitat fra: E_S på mandag 29. september 2014, klokken 09:05
Ikke krav om CE-merking så lenge det er et byggesett. Kravet om CE-merking gjelder kun ferdigmontert/sammensatt utstyr, ikke enkeltkomponenter beregning til å bygges sammen med andre komponenter.
Nesten riktig, men en del av komponentene er da produkter som skal ha CE merking (strømforsyning/releer/sikringer/jordfeilbryter og de fleste andre sterkstrømkomponenter).

Kjøper du elektronikk-kortet (svakstrøm), og resten fra forhandlere i EU og er kvalifisert til å bygge kan du montere dette sammen selv. Du er selvfølgelig selv ansvarlig for at det sammensatte produktet er forskriftsmessig (Norge har noe særregler som en også må ta hensyn til.)

Den sammensatte enheten er et produkt så det kan ikke videreselges/kjøpes (lovlig).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

pottle

#70
Sitat fra: E_S på mandag 29. september 2014, klokken 09:05
Ikke krav om CE-merking så lenge det er et byggesett. Kravet om CE-merking gjelder kun ferdigmontert/sammensatt utstyr, ikke enkeltkomponenter beregning til å bygges sammen med andre komponenter.

Kan "trådstarter" komme med en tilbakemelding om elektrikeren, som skal sette opp eller har satt opp denne faste installasjonen, også tok på seg garantiansvaret for å montere en elektrisk installasjon som ikke har en CE-merking og en samsvarserklæring...
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Leo

Hvor lang er ladekabelen som følger med bilen? Kan man rygge inn på ladeplass feks?

K S

Når man har overgangskabel fra type 1 til type 2, betyr det at man kan benytte Semihurtig og Hurtig Type 2?

Jeg er vant til å forholde meg til Esso-YX-Statoil osv så dette er en ny verden, jeg vil begrense min nærkontat med nevnte firma i størst mulig grad, derfor denne brennende interesse for kabler! :)

kringon

Sitat fra: Leo på mandag 29. september 2014, klokken 21:21
Hvor lang er ladekabelen som følger med bilen? Kan man rygge inn på ladeplass feks?

Du kan fint rygge inn på en vanlig ladeplass med kabelen som følger med, men det er i korteste laget.

Kan måle i morgen, men kabelen er relativt lang.

PErsonlig har jeg kontakten ved bakhjulet på bilen i garasjen og det er plenty med kabel til overs
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Griffel

Sitat fra: K S på tirsdag 30. september 2014, klokken 18:50
Når man har overgangskabel fra type 1 til type 2, betyr det at man kan benytte Semihurtig og Hurtig Type 2?

Jeg er vant til å forholde meg til Esso-YX-Statoil osv så dette er en ny verden, jeg vil begrense min nærkontat med nevnte firma i størst mulig grad, derfor denne brennende interesse for kabler! :)
Du kan benytte alle stasjoner med type 2 stikkontakt, men ikke de med fastmontert kabel.
Altså ingen over 32A.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA