Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf vs E-golf

Startet av Mippen, tirsdag 01. juli 2014, klokken 15:52

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Sitat fra: Mippen på tirsdag 01. juli 2014, klokken 15:52Lane assist og skiltvarlser for eksempel kan bli irriterende i lengden med varsel hele tiden. Men lane assist hjelper deg å holde siden dersom du er uoppmerksom. Usikker på om dette er standard eller tilvalg. Sistnevnte er bra.

Da vil det glede deg at dette er ekstrautstyr i en pakke med fjernlysassistent.

Sitat fra: Mippen på tirsdag 01. juli 2014, klokken 15:52Anlegget i golfen er bra nok standard så man trenger ikke hi-fi pakken. Parkeringsassistenten kan være kjekk å ha for de som ikke liker å lukeparker, men du gjør det nok raskere selv. Man kan få både ryggesensor og kamera. Klarer seg vel egentlig med en av delene. Ambient lyspakke trenger man ikke.

Interessant å høre synet ditt på utvidet stereo.
Når det kommer til parkeringsassistanse synes jeg sensor og kamera utfyller hverandre. Ja takk, begge deler.
Selvfølgelig trenger man ikke ambientebelysning, men du verden så den hever inntrykket av bilen. Biler der bare en stakkars lampe tennes i taket idet du åpner førerdøren føles litt stusselig i forhold. ;)

Sitat fra: Mippen på tirsdag 01. juli 2014, klokken 15:52Syns det er rart at sidekollisjonsputer og belte strammere er tilvalg bak. Syns dette er bra og burde være standard.

Det hersker en del tvil om hvorvidt sidekollisjonsputer er lurt å kombinere med barn i barneseter på ytterplassene bak. Derfor kan det være nyttig å gjøre dette valgfritt. Ulempen er som vanlig at eier nr. 2 og 3 må godta valgene den opprinnelige eieren gjorde.


Sitat fra: Mippen på tirsdag 01. juli 2014, klokken 15:52Golf er mer dynamisk mens leaf er mer komfortabel.

Bra oppsummering.


Sitat fra: Mippen på tirsdag 01. juli 2014, klokken 15:52Det som imidlertid "skuffer" litt er at de kunne ha hevet innsatsen et par hakk. De kunne ha gitt den litt lengre rekkevidde enn det leaf har i stedet for bare å gi den litt mer utstyr. Selger sa noe om at det kanskje gikk an å oppgradere batteripakken etter hvert, men når og hva vil det eventult koste?

Lengre rekkevidde ville gjort bilen dyrere, og VW kunne risikert å tjene mindre på modellen. 8)

Sitat fra: Mippen på tirsdag 01. juli 2014, klokken 15:52
Med mindre man er glad i å ha det siste, digger VW eller er opptatt av å ha mest mulig utstyr så er det ikke noe grunn til å bytte. Nissan leaf gjør fortsatt jobben.

Enig. e-Golf er en sterk utfordrer for den som vurderer å kjøpe bil, men noe grunn i seg selv for å selge Leafen er den ikke - selv om det skal føyes til at jeg har observert et par Leaf-eiere med e-Golf på hjemlån de siste dagene. ;D

Sitat fra: Mippen på tirsdag 01. juli 2014, klokken 15:52
Klarer du deg med litt mindre utstyr får du leaf svært gunstig nå.

Særlig en Visia uten metalliclakk framstår som god valuta for pengene. En nøktern e-Golf blir nesten 30% dyrere. :o

© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA