Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

14,7kW ladeeffekt frå 3-fase 230V IT-nett

Startet av no_way, tirsdag 01. juli 2014, klokken 09:29

« forrige - neste »

no_way

Sitat fra: Griffel på onsdag 02. juli 2014, klokken 08:09
Dette ble forsøkt, og er beskrevet tidliger her på forumet som et alternativ til den mye omtalte lasking. Laderen til Tesla aksepterte ikke denne koblingen, så dette virket ikke.
Dersom det hadde virket ville
L1 blitt belastet nA
L2 blitt belastet n*1,73A
L3 blitt belastet nA
Postinga mi var berre ein respons til Bushy som såg ut til å vera interessert i tanken bak koplinga. jkirkebo har alt informert om at bilen ikkje aksepterer det

Rektignok går eg ut frå at begrensninga er ei firmware-sak. Om det skulle bli viktig for folk (E-verk som ikkje aksepterer 32A 1-fas eller liknande), er det nok ei problemstilling Tesla KAN gjera noko med.

Sitat
Så fra 3x16A230V ville en da kunne få drøyt 4,1kW 2Fas til forskjell fra 3,6kW enfas om det hadde virket.
Men altså forsøkt og virker ikke.
Ja, dette blir same forholdet som jkirkebo håpa å oppnå ved 32A. Ikkje stor effektauke, men heilt klart ynskjeleg å kunne fordele lasta på fleire fasar når ein har 3-fase inn!
S85 med blå metallic lakk, dobbeltladar og stereoanlegg - utlevert sommaren 2014
VIN 396xx

Griffel

#16
Sitat fra: no_way på onsdag 02. juli 2014, klokken 07:53
Dette vil bli noko mellom 1-fas og 3-fas. Det kvalifiserer forsåvidt til det utskjelte/missbrukte 2-fas begrepet;
1: L1-L2 Belasta som ved 1-fas-lading
2: L2-L3 Belasta
3: L1-L3 Ubelasta
Det var denne jeg fant litt missvisende
1: L1-L2 blir belasta som ved 1-fas-lading/1,73
Dette er som du skriver et 2 fase opplegg med 120 grader, mellom fasene. Tesla fant i sin tid opp et tofasesystem med 90 grader mellom fasene.
2 fas 120 grader som enfas*2/sqr3
2 fas 90 grader (N.Tesla) som enfas*2/sqr2=enfas*sqr2
Splitfas 180 grader (USA bolig) som enfas*2
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Bushy

Her er det mye kompetanse og nysgjerrige folk;) artig og bra. Jeg bruker altfor mye tid her på og få tiden til å gå frem mot oktober. Noe som ble forskjøvet til late oktober igår...:( så artig å ha noe annet å tenke på og
S75D sept. 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA