Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hva skjer med utbyggingen av chademo lader i vestfold, telemark og aust agder?

Startet av leaf-newbe, lørdag 28. juni 2014, klokken 02:25

« forrige - neste »

svingen

Tja er vel type2 22kw så spørs det på bilen din hvor seint det går ;-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

hgs

Sitat fra: svingen på søndag 14. september 2014, klokken 21:42
Tja er vel type2 22kw så spørs det på bilen din hvor seint det går ;-)

Det går seint uansett bil. Laderen virker ikke.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Jan-Børre Olsen

Hvordan kan det være mulig at en type 2 ladestolpe ikke fungerer? Synes jeg leser om mange slike som ikke fungerer nå.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

leaf-newbe

det som bekymrer meg litt er alle disse hurtigladerne som settes opp uten noe form for tak / værbeskyttelse.

byrde de absolutt ha et lite tak.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Jan-Børre Olsen

Ja det er jeg enig i. Er vel ikke mange bensinpumper som ikke står under tak.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

svingen

Sitat fra: leaf-newbe på onsdag 17. september 2014, klokken 20:17
det som bekymrer meg litt er alle disse hurtigladerne som settes opp uten noe form for tak / værbeskyttelse.

byrde de absolutt ha et lite tak.

kan jo bli spennende til vinteren når brøyte folka skal brøyte osv,gjør jo ikke saken spesielt enkelt for dem......burde kanskje tipset dem om det her,dvs grøn kontakt.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Mikmik

Skal bli spennende å se hvordan det ser ut til våren når brøytemannskapet har gjort sitt. Denne laderen er helt ubeskyttet.  :o
Bor i Porsgrunn. Kjørt i3 fra april 2014. :-)

Lekebil

Rød 2013 mod. Japan LEAF
WHAT I say here, STAYS here

svingen

sendt mail og fikk svar,personlig syns svar var som og si att noe skal være vantett og i steden får og ta den med inn i huset står den ute hele tiden,er jo ikke poeng i og ta den inn skal jo være vantett..... får håpe vi har feil og laderen virker neste år og :)

"Laderne skal klare seg uten leskur.

Vi sitter likevel å vurderer å montere leskur der hvor klimatiske forhold skulle tilsi beskyttelse."
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

emil

Sitat fra: rossifan46 på onsdag 27. august 2014, klokken 23:04
Sitat fra: hgs på onsdag 27. august 2014, klokken 22:43
Sitat fra: rossifan46 på onsdag 27. august 2014, klokken 17:30
Her kommer bilder av Grønn Kontakts hurtiglader på Notodden;

Denne laderen var ikke lett å finne nei. Jeg surra rundt der på mandag i øsende regn og ga til slutt opp, men etter å ha lest her inn fant jeg den for så vidt greit i dag.
Tenkte jeg skulle prøve Type2-laderen og det nye ladekortet fra Grønn Kontakt, men fikk bare denne meldinga:
"Left/Right ready for operation. Data check not OK".

Noen andre som har hatt trøbbel med denne laderen? Eller er det bare mitt abonnement som bugger?
Ja, den er dårlig markert og legger man inn adressen i google maps blir man sendt på andre siden av hovedveien. Hadde det ikke vært for @Leon her inne sin beskrivelse hadde ikke jeg heller funnet den. Var veldig frustrerende først, spurte faktisk etter den på Esso-stasjonen like ved, uten at de kunne hjelpe. Og burgermannen i kassen på Bergbys hadde ikke hørt om at det var en hurtiglader for elbiler et steinkast unna...da jeg spurte om det var mange elbilister innom og spiste der mens dem ladet  :o

Nå vet i ihvertfall de som jobber på Bergbys hvor laderen er. Jeg fant greit fram til den etter å ha kikket her på forumet, men damen i eGolf som kom etter meg hadde vært inne og spurt og de pekte rett ned på den.

Mikmik

Sitat fra: svingen på lørdag 27. september 2014, klokken 19:32

"Laderne skal klare seg uten leskur.

Vi sitter likevel å vurderer å montere leskur der hvor klimatiske forhold skulle tilsi beskyttelse."
Nja........ Ikke så redd for regn som jeg er for en 17 åring med Fasttrack m/brøyteskjær i tett snødrev. Kan bli ganske bra fyrverkeri.  ;D
Jeg vil minne om at laderen ikke står på en fortauskant engang....
Bor i Porsgrunn. Kjørt i3 fra april 2014. :-)

emil

Sitat fra: Mikmik på fredag 03. oktober 2014, klokken 21:55
Sitat fra: svingen på lørdag 27. september 2014, klokken 19:32

"Laderne skal klare seg uten leskur.

Vi sitter likevel å vurderer å montere leskur der hvor klimatiske forhold skulle tilsi beskyttelse."
Nja........ Ikke så redd for regn som jeg er for en 17 åring med Fasttrack m/brøyteskjær i tett snødrev. Kan bli ganske bra fyrverkeri.  ;D
Jeg vil minne om at laderen ikke står på en fortauskant engang....

Det ser da ut som om det har blitt gjort en del store oppgraderinger på det området (notodden) laderen står så det er vel ikke umulig at det skal asfalteres og da kommer det kanskje en litt bedre beskyttelse foran.


Ellers ser det ut som om fundamentet til hurtiglader på Kiwi Sørlandssenteret er på plass, så da er det kanskje noe på gang der snart.

Hans Håvard Kvisle

St.Hanshaugen

Jan-Børre Olsen

2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Zero-talent

Eieren av Lasses er fremtidsrettet. Da nabokafeen inngikk avtale med ishavsveien tok han selv tak i saken og ville ha hurtiglader fordi han fryktet fremtidig kundeflukt dersom naboen tilbyr hurtigladingnog ikke han. Hvis flere tenker sånn så blir det mange hurtigladere framover   ;D

Ishavsveien hadde for øvrig "glemt" å sjekke om de faktisk fikk lov til å sette opp hurtigladeren sin hos Telemarksvingen. Det ordnet seg, men sier kanskje noe om hvor seriøse de er?
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA