Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think A266 (Classic) register

Startet av Caspar, tirsdag 24. juni 2014, klokken 22:18

« forrige - neste »

Caspar

Velkommen på forumet Anders, jeg legger inn bilen din på den midlertidige listen
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Yeyeye

#16
Hehe, bra Arnie har postet her;)

Vi har 4 stk bare vi, 2 med skilter og 2 uten;)

YYCDA11AOYAAA1439 GRÅ EL10994 i daglig bruk

YYCDA11AOYAAA1824 SORT EL10598 i daglig bruk

YYCDA11AOYAAA1889 SORT EL10674 avskiltet pga dårlige/defekte batterier og dårlig bakaksling. Fikk denne av tidligere eier, som takk for hjelp jeg ikke ville ha betaling for tidligere.

YYCDA11................. RØD EL..... avskiltet pga dårlige batterier, gått kun 26000km men alltid stått oppladet og veldig lav effektiv kapasitet på batteriene. De 2 beste er i bruk på den grå, men fortsatt de dårligste der.Står på annen adresse ,så får lete i nummer på denne senere.

Penger kan doneres, som takk for billig om så litt lunefult bilhold;)

Arild R
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

elektrolux

Sitat fra: cra på onsdag 25. juni 2014, klokken 23:30
Jeg ser ikke for meg at dete blir et nettsted med noe enormt trykk av hverken det ene elelr andre slaget,

Hva! Vi er jo flere titalls A266 fans bare her. :D

Spøk til side. Hva med å bruke Elbilwikiet vår mer aktivt? Der ligger jo allerede en del info.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Caspar

Ja jeg tenkte også på elbilwiki, er det noen som kan fikse en databaseløsning som blir innbakt der? Må finnes en smart måte å oppdatere på
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

cra

elbilwiki er ikke noen dårlig ide. Og teknisk sett er det allerede basert på en database. Redigering er sånn sett heller ikke noe problem; hele poenget med wiki er at hvemsomhelst skal kunne redigere innholdet. Men det er kanskje det man ønsker å unngå? I så fall tror jeg det er mulig å "låse" enkeltsider. Det har i alle fall vært gjort på en del "omstridte" artikler på wikipedia.

For å få det "likt" kan vi lage en mal på hvordan det skal se ut, og så fyller man bare ut riktig info som VIN, Reg.nr. eier osv på respektive plasser. Lista må riktignok antakelig vedlikeholdes manuelt (tror jeg), men det er vel til å leve med?

Uansett går det jo an å starte i wiki'en, og om det viser seg at det ikke er hensiktsmessig så har det i det minste ikke kostet noe å prøve. Foreslår at vi starter med å sette opp en bil eller to som eksempel og i fellesskap komme fram til en layout/oppsett som vi alle benytter?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Sitat fra: cra på fredag 27. juni 2014, klokken 09:49
elbilwiki er ikke noen dårlig ide. . . . . tror det er mulig å "låse" enkeltsider. Det har i alle fall vært gjort på en del "omstridte" artikler på wikipedia.

Tror ikke det er noe problem med overivrige skribenter på elbilwiki. Snarere tvert om.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

aurba

Om det er noe slik dere tenker på http://www.elbil.no/wiki/Think:Think_Classic_register, så kan jo Caspar sende meg lista med informasjonen.
Ellers så er det relativt enkelt å legge inn selv.
Jeg klarte det ;D


Think City 2010, Lithium

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Caspar

Det var jo veldig bra, men vil det være mulig for hvem som helst å oppdatere på Wiki, eller må det gjøres av en form for admin ? Jeg sender deg listen i morgen, har den på jobb pcen
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

aurba

Sitat fra: Caspar på søndag 29. juni 2014, klokken 19:50
Det var jo veldig bra, men vil det være mulig for hvem som helst å oppdatere på Wiki, eller må det gjøres av en form for admin ? Jeg sender deg listen i morgen, har den på jobb pcen

Det kreves passord, men det er det samme som for resten av elbilwikien. Elmo ordner det om man ønsker.
Ellers så blir det vel ikke større aktivitet enn at jeg kan legge det inn.

Think City 2010, Lithium

aurba

Sitat fra: aurba på søndag 29. juni 2014, klokken 21:42
Sitat fra: Caspar på søndag 29. juni 2014, klokken 19:50
Det var jo veldig bra, men vil det være mulig for hvem som helst å oppdatere på Wiki, eller må det gjøres av en form for admin ? Jeg sender deg listen i morgen, har den på jobb pcen

Det kreves passord, men det er det samme som for resten av elbilwikien. Elmo ordner det om man ønsker.
Ellers så blir det vel ikke større aktivitet enn at jeg kan legge det inn.

Da er Classic register oppdatert i.h.t. Caspar sin liste.
22 biler og 8 eiere, da må finnes flere biler der ute ???
Think City 2010, Lithium

Caspar

Jeg noterte nummeret på en sort Classic på Helsfyr i går og sendte SMS til eieren. Hun ble veldig glad for initiativet og skulle inn på forumet
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Elmo

#27
Jeg lånte (stjal) 8) idéen, og forbedret den litt (se reg.nr) http://www.elbil.no/wiki/PSA:PSA_Classic_register

PS:
Da jeg laget linkene til Vegvesenet så oppdaget jeg at min første "Elvira" som ble plukket ren og innlevert til hugging for to år siden fremdeles finnes i oversikten deres (ref).  Bør slike være med i oversikten tro ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Forsøkte å legge inn et par biler men tror jeg overlater dette til ekspertene:

EL 10476, Grå, YYCDA11AOYAAA1437, Elbilhjelpen.no, Strøken bil 23000 km, Lagret
EL 10475, Grå, YYCDA11A0YAAA1435, Elbilhjelpen.no, Meget fin, Delebil, Export/hugging
EL 11877, Rød, YYCDA11A0YAAA1855, Elbilhjelpen.no, Strøken 40000 km, RoboMeter, Lagret
EL 10323, Sort, YYCDA11A0WAAA1227, Elektrolux, God brukstand, 120 000 km Daglig bruk
EL 10321, Sort, YYCDA11A0WAAA1226, Elbilhjelpen.no, God bruksstand, 120000 km, Daglig bruk som utleiebil

Flere følger
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Caspar

Da er vel ferien over og det er på tide å dra igang denne igjen. Vi må vel klare noen flere biler enn de vi har på elbiwiki nå?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA