Navigasjon

Startet av terjesl, man 23. jun 2014, kl. 23:49

« forrige - neste »

terjesl

Har hatt min Leaf Tekna i 40 dager og er kjempefornøyd.
Får ikke navigasjonen til å virke. Har lagt inn "Hjem" adressen. Når jeg er på hytta og trykker på "Hjem" tasten så starter den å beregne ruten, så kommer menyen for "Start" opp i 1-2 sek. for så meldingen finner ikke ruten.
Har også forsøkt å overføre ruten fra PC, men samme resultat.
Nissan Leaf Tekna 2014
Land Cruiser 150 GX 2012
Land Cruiser 120 GX 2006

Jan-Børre Olsen

Finner den ruten hvis du taster inn adressen for der du bor da?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

terjesl

Sitat fra: smaug01 på tir 24. jun 2014, kl. 06:19

Nei det gjør den ikke. Har forsøkt når jeg har 2-3 mil igjen og da fungerer det plutselig. Virker nesten som det er for lite memory til å prosessere ruten.
Nissan Leaf Tekna 2014
Land Cruiser 150 GX 2012
Land Cruiser 120 GX 2006

Rubberduck85

Prøv å plassere posisjon manuelt ved å trykke på veien ved siden av huset/innkjørslen din. ut fra bildet ser det ut som du er plassert ett stykke fra veien og da kan GPS slite hvis oppkjørslen ikke er markert på kartet.
TMX 75D
Nissan leaf 2021
Vært innom det meste av elbil siden 2010

Jan-Børre Olsen

Sitat fra: terjesl på tir 24. jun 2014, kl. 08:00
Sitat fra: smaug01 på tir 24. jun 2014, kl. 06:19

Nei det gjør den ikke. Har forsøkt når jeg har 2-3 mil igjen og da fungerer det plutselig. Virker nesten som det er for lite memory til å prosessere ruten.
Så din adresse ligger inne i navigasjonen?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Daeedor

Tror det er som nevnt over , at den posisjonen du står på når du prøver å legge det inn , ikke er på kartet , og da klarer den ikke å lage ruten. Har sett dette når jeg er på MIN hytte , den er nemlig utenfor offentlig vei.

terjesl

Sitat fra: Daeedor på tir 24. jun 2014, kl. 09:24
Tror det er som nevnt over , at den posisjonen du står på når du prøver å legge det inn , ikke er på kartet , og da klarer den ikke å lage ruten. Har sett dette når jeg er på MIN hytte , den er nemlig utenfor offentlig vei.
Testet når jeg kjørte hjem fra jobb (12km). Det fungerte. Da jeg la inn hytta (merket et punkt på hovedveien), så fungerte det ikke. Det er 70km til hytta. Fikk bare melding etter beregningen. Finner ikke ruta. Må jo være en feil
Skal prøve videre
Nissan Leaf Tekna 2014
Land Cruiser 150 GX 2012
Land Cruiser 120 GX 2006

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA