Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reva lader bare til 90% - sitter fast i C2

Startet av scoot, onsdag 18. juni 2014, klokken 21:04

« forrige - neste »

scoot

Litt rart problem på Revaen om dagen, nå stopper den på 90%. Har ingen viftefeil, overtemp eller lignende men slik er status når den når 90%:

Ladestatus: C2 ( som må nå 57,6V for å hoppe over til C3 )
Vprog; 55,4
Vbatt; 55,3
Iprog; 40A
Ibatt; -8A

For meg så virker det som om laderen sitter og "venter" på at spenningen i pakken skal følge etter, men batteripakken klarer ikke bygge opp mer spenning når den kun trekker 8A. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette problemet, er det en idé å øke alle batterifaktorene med 5%?

Setter pris på kloke ord i denne saken.

Skal legges til at 1 av 10 ganger så fullfører den ladingen, uten at jeg kan forklare noen hvorfor.
2009 Revai

scoot

Etter å ha kjørt den helt tom og latt den stå over natta er status nå:

90% på SOC, men ladelampen antyder at den er full - den bruker veldig lang tid fra 76-90%
2009 Revai

BLT

Hei scoot, hadde samme problemet, økte verdiene på batterienes med 5% og kom over 57,6 v, det er mens den lader at 57,6 gjelder. Ellers så lå verdiene rundt 6,7v PR. Batteri.
Takk for tipset.





lastve

Hei dere.
Jeg hadde samme problem med min Reva.
Økte batterifaktorene litt slik at bilen kom seg over 57V. Det skulle vise seg å fungere I ca 2 uker Før ett batteri ble helt utladet, så ett til.
Med andre ord så oppstår problemet når batteriene begynner å bli dårlige og spenningen på dem ikke blir like høy som Før. Hvis parametrene I utgangspunktet var feil kan det hjelpe å stille de riktig. Hvis de er riktig så er det etter min erfaring batteriblokker som begynner å bli dårlige . .
Lastve
Tidligere eier av Reva standard, 2006 mod og RevaI 2008 mod.
Solgt Revaene og kjøpt Leaf 2012 modell februar 2021.
Håper på å få den kjørbar igjen..
Bor i Sarpsborg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA