Får en tilbake reservasjonsummen ved kansellering?

Startet av Elbilist79, tirsdag 17. juni 2014, klokken 13:54

« forrige - neste »

Elbilist79

Er det spesifisert i avtalen at en får tilbake reservasjonssummen (31000,- for Model X) dersom en kansellerer bestillingen?
S85, Sølv

sigurdi

Du får tilbake reservasjons summen, men det kan ta opp til 4 uker.
(Dersom du oppgir feil konto nummer, kan det ta ennå lengre tid. :-)
Mer normalt er 10-12 dager.

Dette gjelder helt til du har konfigurert bilen, tror du får hele summen tilbake også til den går i produksjon.
Skulle du trekke deg etter produksjon, er jeg mer usikker.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

satheesh.net

Sitat fra: sigurdi på tirsdag 17. juni 2014, klokken 14:12
Du får tilbake reservasjons summen, men det kan ta opp til 4 uker.
(Dersom du oppgir feil konto nummer, kan det ta ennå lengre tid. :-)
Mer normalt er 10-12 dager.

Dette gjelder helt til du har konfigurert bilen, tror du får hele summen tilbake også til den går i produksjon.
Skulle du trekke deg etter produksjon, er jeg mer usikker.

sigurdi

Sannhet med modifikasjoner. ;) Hvis det blir slik det var med TMS, så får man igjen reservasjonssummen før man bekrefter bestillingen. Etter dette har du låst summen og disse blir "borte". Summen blir dog lagt til sluttfaktura og trukket med 31.000,- (eller prisen for Signatur reservasjonen).

Husk at du ikke har utført noen som helst bestilling før priser er oppgitt, kun en reservasjon. På TMS var det 14 dager før man "mistet" summen og den ble låst som en gyldig bestilling og ordre:)

sigurdi

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 17. juni 2014, klokken 14:42
Etter dette har du låst summen og disse blir "borte". Summen blir dog lagt til sluttfaktura og trukket med 31.000,- (eller prisen for Signatur reservasjonen).

Håper at summen bare blir trekt fra sluttfaktura og ikke lagt til først. He he he

Så reservasjons pengene mister du bare dersom du kanselerer bestillingen, etter at du har bekreftet den. ;-)

Reservasjon er ikke bindene kjøp fra noen parter, Tesla kan og kanselere reservasjonen og betale reservasjons summen tilbake.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

satheesh.net

Sitat fra: sigurdi på tirsdag 17. juni 2014, klokken 15:00

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 17. juni 2014, klokken 14:42
Etter dette har du låst summen og disse blir "borte". Summen blir dog lagt til sluttfaktura og trukket med 31.000,- (eller prisen for Signatur reservasjonen).

Håper at summen bare blir trekt fra sluttfaktura og ikke lagt til først. He he he

Ja, litt klønete forklart av meg... :P

Epleskreller

Jeg hadde først res nummer 183(tror jeg), kansellerte denne og fikk tilbake pengene. Så angret jeg og reserverte på nytt noen måneder etter.. Fikk ikke tilbake mitt gamle nummer dessverre..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA