Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid/venteliste Soul EV

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 10. juni 2014, klokken 21:58

« forrige - neste »

Basti

Er det noen som overhodet får bekreftet leveransedato fra Kia for tiden?
For min del er det helt dødt på informasjonsfronten.
Bestilte bil i sept/okt og ble lovet bil i april.
Det eneste jeg vet nå er at det tar ca 2 måneder fra bilen blir produsert til jeg kan få den -altså teoretisk tidligst i juli :(

Sumpkongen

Sitat fra: Basti på torsdag 30. april 2015, klokken 20:28
Er det noen som overhodet får bekreftet leveransedato fra Kia for tiden?
For min del er det helt dødt på informasjonsfronten.
Bestilte bil i sept/okt og ble lovet bil i april.
Det eneste jeg vet nå er at det tar ca 2 måneder fra bilen blir produsert til jeg kan få den -altså teoretisk tidligst i juli :(

Etter mi erfaring er det masing som må til om du vil ha noko informasjon. Bertil O. Steen på Minde (Bergen) har vore fullstendig håplause med informasjonsflyten. Eg måtte feks. sjølv be om bekrefting på at leveransen vart forsinka, lenge etter at dette hadde blitt bekrefta av andre forhandlarar. Dei tok rett nok kontakt med meg etter at bilen vart produsert, men etterpå var det heilt stille. Det verkar som at dei ikkje har tenkt å gi lyd frå seg før bilen er klar for avhenting.
Kia Soul bestilt 30. september 2014, levert 11. mai 2015

Le

Da har jeg kansellert min bestilling og kjøpt en gjennom finn til en grei pris. Soul EV Caribbean Blue + Clear White 8) Får bilen på søndag(håper jeg)

Le

Sitat fra: nime01 på fredag 08. mai 2015, klokken 23:00
Gratulerer! Måtte du betale noe for å kansellere kontrakten?
Takk ::)
Nope, jeg avtalte det med forhandleren ved inngåelse av kontrakten at den blir en slags "reservasjon" pga. usikker leveranse.

Andreastf

Noen som vet hvor langt KIA har kommet i leveringene nå?
Er lovet bil i mai/juni men har, som en del andre, ikke hørt noe enda.
Hvor langt bak ligger de egentlig på leveringene?

McEL

Bestilte i september og fikk min nå i begynnelsen av mai.

Plutselig så sa forhandler at bilen var her og sto klar til henting.

Bilen er helt knall og verdt å vente på.

Håper og tror at for dere som har bestilt/bestiller så vil ventetiden bli kortere fremover.

Basti

Gratulerer med ny bil McEL -skulle ønske det var meg  ;)

Har selv ikke hørt en døyt fra forhandler, men antar minst 2 måneder venting fra den dagen jeg ev. hører noe ...

secman

Jeg bestilte Titanium Exclusive i desember 2014. Da ble det lovet levering i september 2015. I går ringte jeg forhandleren på Kia Lørenskog. Status er at de er forsinket på bilene med levering i juni, men han antok at levering av min bil var i rute. Det skulle bare mangle når man blir forespeilet 10 måneders leveringstid.

Andreastf

Sitat fra: secman på onsdag 20. mai 2015, klokken 16:49
Jeg bestilte Titanium Exclusive i desember 2014. Da ble det lovet levering i september 2015. I går ringte jeg forhandleren på Kia Lørenskog. Status er at de er forsinket på bilene med levering i juni, men han antok at levering av min bil var i rute. Det skulle bare mangle når man blir forespeilet 10 måneders leveringstid.
Jeg bestilte samme bil og farge fra KIA Lørenskog i januar 2015, og fikk forespeilet levering juli, som ble endret til mai/juni når jeg pratet med de sist, men enda ikke hørt noe..
Skjønner ikke helt hva disse folka holder på med...

javeltravel

...og jeg bestilte Excl. Titanium Silver fra Kia Ensjø i MARS 2015, og har blitt lovet - ja, faktisk garantert 100% - at bilen leveres senest i løpet av juli 2015 (men mest sannsynlig mai eller juni). Har ikke hørt noe fra dem enda.

Jeg er spent.
Tesla Model Y LR 2023 (est. mar-apr)
Tesla Model 3 LR 2019
Nissan Leaf 2014 ("utgående")

Trikkern

Vi bestilte Titanium Exclusive for 4 uker siden i Tønsberg og har fått levering til "høsten". Vurderte annen farge men da fikk vi bil tidligst januar 2016  :( Virker som de girer opp leveringene fra juni. Får ikke håpe det blir noe mer forsinkelser for dere som bestilte i fjor.
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Fox81

Bestilte helt i begynnelsen av januar. Har ikke dato for overlevering og det er en stor bommert. Spes når jeg kunne kjøpt ett annet sted å hatt den alt. Jeg får nok en tysk sølv bil, men jeg skal ha med skinn og parksensor. Noe annet er det ikke snakk om. Noen som vet om det er mange tyske biler uten skinn? Har noen fått tyske biler enda? Ble forespeilet bil i april. Null bil enda. Null leveringsdato også...

OlavEmil

Dei tyske bilane som Kia Norge har fått er vel alle toppmodell, det som i Noreg heiter Exclusive (med skinn).

Dei tyske bilane som går i Noreg som ikkje har skinn (min, blandt anna) er importert av andre enn Kia Norge.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

arnejorg1

Jeg sendte mail til Carpoint som svarte at de fikk biler i august.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Chilli

Jeg bestilte en Soul for 4 uker siden, svart/rød..
Levering regnet de med i November..
Men ingen garanti..
Ser fram til levering..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA