Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid/venteliste Soul EV

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 10. juni 2014, klokken 21:58

« forrige - neste »

moby666

Ikke hørt noe jeg heller, venter på telefon fra Oslo forhandler

moby666

Hvilken forhandler og er det bil fra Grand Pioneer?

Sitat fra: nime01 på fredag 13. mars 2015, klokken 09:57
Får bil tidlig neste uke :D

AC

Yes, får også bil tirsdag eller onsdag :D

moby666


AC

Titanium grå. Hadde egentlig bestilt en annen farge, men kunne få bil levert nå dersom jeg byttet til grå. Det synes jeg var helt ok.

Lasse70

Jeg gikk også for samme avtale å bytte fra sort/rød til Titan. Er veldig positiv overasket hvor fin jeg syntes Titan var i virkeligheten. Er forøvrig utrolig fornøyd med bilen. Her "sloss" vi om å kjøre den, selv om den andre bilen vi har også er en veldig bra bil..... Gled dere, dere som ikke har fått den enda.
Kia Soul EV sort med rød bestilt 6sept. Levering ca februar 2015. Ble forsinket og byttet til grå og fikk bilen etter ca 1 uke. Utrolig fornøyd.

Aryd

På Kia Ensjø står det 11 stk nye sort/rød nå og Kia Lørenskog har også fått noen biler, 3 stk sort/rød, 3 stk Titanium, 1stk hvit, og en hvit/blå.
IONIQ 5 Project 45. Reservert 25.02.21 levert 26/6-21
Kona 2019, Tangerine comet, skinn og soltak Solgt
Kia Soul EV 2018 Sort/Rød
Kia Soul EV 2016 Titanium Silver 2016 Solgt

Bor i Skedsmo

McEL

Har en Titanium silver (grå) bestillt i midten av september fortsatt ulevert. Aner ikke når den kommer og det gjør heller ikke Skotvedt. Ser nå at mange har fått nettopp en slik bil levert omgående om de bytter til "min" farge. Iflg Kia forhandler Skotvedt får de som har bestilt bil med annen farge mulighet til å bytte farge FØR de som har riktig farge får bilen.   :(


birkeland

Sitat fra: McEL på tirsdag 17. mars 2015, klokken 10:33
Har en Titanium silver (grå) bestillt i midten av september fortsatt ulevert. Aner ikke når den kommer og det gjør heller ikke Skotvedt. Ser nå at mange har fått nettopp en slik bil levert omgående om de bytter til "min" farge. Iflg Kia forhandler Skotvedt får de som har bestilt bil med annen farge mulighet til å bytte farge FØR de som har riktig farge får bilen.   :(

Ja, støtter meg til den. Jeg bestilte også Titanium Silver i september og ennå har ikke min leverandør noen leveringstidspunkt å snakke om. Men akkurat som deg, så har jeg også registrert at andre som har bestilt andre farger, også etter mitt bestillingstidspunkt, får bilen før meg. Om leverandør bare kunne ha forklart meg logikken og tankene bak denne beslutningen, så hadde det kanskje vært litt lettere å svelge.

Hansi

Sitat fra: nime01 på tirsdag 17. mars 2015, klokken 12:11
Farge er farge :D

Henter min nye Soul EV om et par timer, gleder meg som et lite barn  ;) ;D

Gratulerer :)
Ser frem til å lese hva du syns om Zoe vs Soul, spesielt i forhold til rekkevidde
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

moby666

Hvis noen har fått de siste 6 siffrene i VIN nummeret av selgeren (trenger det for å forsikre bilen) kan finne litt mer om bilen din her (bla produksjonsdato)

Bytt ut XXXXXX med nummeret du har.

http://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup/KNAJX81EFF7XXXXXX

AC

#311
Jeg bestilte min (hvit/blå) i slutten av august på Lørenskog. Henter en grå bil på torsdag.

jim_smyth

Sitat fra: AC på fredag 13. mars 2015, klokken 12:04
Titanium grå. Hadde egentlig bestilt en annen farge, men kunne få bil levert nå dersom jeg byttet til grå. Det synes jeg var helt ok.

Det samme gjorde vi. Det skal være en pendlerbil og med bare litt kjøring og veistøv fra boliggata vår så ser jeg at hvit med blå detaljer ville sett skitten ut ganske fort. Bilen er stiligere enn jeg trodde i titanium så det er greit :)

Paul

KIA Soul EV Exclusive (Hvit/Blå) bestilt 17.03.2015.

levering: November!  :-\ "kanskje" I Juli/August...

javeltravel

Hei, alle sammen! Dette er mitt første innlegg i elbilforum, etter å ha lest trådende deres en stund.

Min samboer og jeg prøvekjørte en Kia Soul EV hos Kia Ensjø forrige helg. Vi likte bilen godt, og fikk et tilbud på Exclusive fra en meget hyggelig selger ved samme forhandler. Tilbudet er på 265744, som inkluderer vinterhjul, metallic lakk, ladekabel T1-T2, bagasjeromsmatte i gummi og beskyttelsesfolie til dørhåndtak. Glemte å be om gulvmatter i gummi, men snakket med BOS Asker og Bærum forrige uke og de sa at gummimatter er inkludert som standard på de Kia Soul EV som de selger. Det gjelder vel da også hos Kia Ensjø...?

Anyway, vi snakket med selger per telefon i går og ba ham bestille bilen for oss. Vi skal innom for signering i morgen kveld.

I utgangspunktet ønsket vi Svart/Rød, men denne kan de sannsynligvis ikke levere før nærmere jul, sa han. Vi valgte derfor Titanium Silver, ettersom han garanterte at vi ville få denne senest i løpet av juli, 75% sikkert i løpet av juni, kanskje i løpet av mai.

Spennende. Dette blir mitt første nybil-kjøp. Har en Toyota Prius 2007 fra før, som jeg kjøpte brukt i 2008. Vi beholder Priusen for langkjøring til f.eks familie i Valdres, og vil benytte Soul'en til mest mulig annet (for eksempel levering i barnehage og pendling Asker-Oslo). Gleder meg masse. Jeg er godt fornøyd med å kjøre hybrid, men det var en herlig følelse å kjøre helelektrisk, slippe å høre bensinmotoren kicke inn.

Takk til dere i Elbilforum, som har vært til stor hjelp ved valg av elbil.
Tesla Model Y LR 2023 (est. mar-apr)
Tesla Model 3 LR 2019
Nissan Leaf 2014 ("utgående")

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA