Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid/venteliste Soul EV

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 10. juni 2014, klokken 21:58

« forrige - neste »

K S

Er visstnok 1600 ekstra biler på vei til Norge, så alle som har bestilt får visstnok bilen i 1.kvartal.

Noen som blir fornøyde i så fall! :-)

birkeland

Sitat fra: K S på lørdag 10. januar 2015, klokken 15:47
Er visstnok 1600 ekstra biler på vei til Norge, så alle som har bestilt får visstnok bilen i 1.kvartal.

Noen som blir fornøyde i så fall! :-)

Særdeles gode nyheter ;D

Hvor kommer informasjonen fra? Andre som har hørt noe tilsvarende?


rifusk

Kia har vistnok et seminar/kickoff i helga, info lagt ut på Face og Kia Ensjø sin Facebookside..
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

birkeland

Er det noen som sitter på mer informasjon fra sin leverandør? Har forsøkt å få tak i min leverandør idag uten hell sålangt.

Fei

Sitat fra: birkeland på mandag 12. januar 2015, klokken 09:58
Er det noen som sitter på mer informasjon fra sin leverandør? Har forsøkt å få tak i min leverandør idag uten hell sålangt.
Jeg har fått tak i kia Ensjø og de bekrefter ryktene. De vet ikke noe om utsyrsversjon eller farge men ryktene stemmer.

Poemmark

#230
Fikk beskjed fra leverandør i Trondheim i dag at det kommer flere Soul via Tyskland i februar. Fikk også info om at prisene økes med 6.000,- pga valutaen (altså ikke 15.000,-)

pwb

Er grunnen til at de kun øker med 6000,- at da kan man ikke si opp avtalen?

Lasse70

Pwb, jeg tror heller det er fordi at de vil være greie å dele på valuta økningen. Hvis du vil si opp kontrakten tror jeg ikke det er noe problem, det er mange som venter på bil, selv om ventetiden nå kortes ned.
Kia Soul EV sort med rød bestilt 6sept. Levering ca februar 2015. Ble forsinket og byttet til grå og fikk bilen etter ca 1 uke. Utrolig fornøyd.

moby666

Skal KIA øke prisen med 6000 må de dokumentere mer kostnader. Har de valutasikkret seg er det ren gevinst.
Alternativt kan du melde deg inn i legeforeningen så får du 6% rabatt
http://legeforeningen.no/Emner/Andre-emner/Medlem/Bil/Bilavtaler/Kia/

Hvordan kan KIA selge bilen med rabatt til noen og samtidig kreve penger fra de som allerede har kjøpt med begrunnelsen at de tjener for lite?

Gordon Retriever

Jeg trodde prisstigningen kun gjaldt nye ordre?
Vedr. rabatt er det ofte mulig å framforhandle bedre rabatter enn det som oppnås via avtaler gjennom foreningsmedlemskap o.l. - men medlemmer med slike avtaler slipper å bruke tid på å forhandle fram rabatten. :)

birkeland

Motor Sør i Sørlandsparken har økt prisen med 13.000,-. Uvisst om dette gjelder kun for nye kjøpere, eller om dette også gjelder de som allerede har bestilt og som venter på levering. Synes det virker lite seriøst at forskjellige aktører opererer med forskjellige priser. Men entydig kommunikasjon (eller bare kommunikasjon for den saks skyld) har vel ikke akkurat vært KIA sin sterkeste side.

My2cents

Satt på jobb på Forus i Stavanger i går og så en lastebil med et par nye svart/røde Soul EV på, så da er det sikkert noen som blir glade de nærmeste dagene :-)

rullemann

Har forhørt meg med mibn lokale KIA forhandler, og de sier at de kan levere Exclusive i fargen Titanium Silver i juli 2015. De sier også at Prisen har økt med 12 000kr, som gir en totalpris på 264 000kr INKL. metallic lakk, vinterhjul, understellsbehandling og gulvmattesett.

Høres dette ut som en grei deal eller er det andre her som har fått et bedre tilbud? Er det feks noe å spare på å kjøpe dekkene selv?

fiskeri

Sitat fra: rullemann på torsdag 15. januar 2015, klokken 10:37
Har forhørt meg med mibn lokale KIA forhandler, og de sier at de kan levere Exclusive i fargen Titanium Silver i juli 2015. De sier også at Prisen har økt med 12 000kr, som gir en totalpris på 264 000kr INKL. metallic lakk, vinterhjul, understellsbehandling og gulvmattesett.

Høres dette ut som en grei deal eller er det andre her som har fått et bedre tilbud? Er det feks noe å spare på å kjøpe dekkene selv?

Når du kjøper vinterdekk samtidig med bilen, så slipper du moms på vinterdekkene. I utgangspunktet skal du da spare noen kroner (og litt arbeid) på å inkludere vinterdekk i bilkjøpet (og det har jeg gjort på min bestilling).

Selve prisen du har fått, er helt grei med tanke på prisstigningen (som jeg forstår er en konsekvens av svak kronekurs). Samtidig kan endringer (økning) i oljepris og derav styrking av den norske kronen føre til at prisen heller bør settes ned igjen. Om og når dette evt. skjer er det jo ingen som vet. Det vil jo avhenge av oljepris, kronekurs og hva konkurrentene gjør med sine priser.
Kia Soul EV exclusive, titanium silver motatt august 2015

Opdahl81

Ble kontaktet av Kia Trondheim i går ang vår bestilling på Soul. Pga streik på fabrikken er vår farge sort/rød forsinket med to mnd. Det vil si fra mai/juni til juli/aug. Men vi kunne få bil tidligere om vi ville bytte farge til silver titanium. Når jeg da spurte om hva tidligere ville si så betydde det den opprinnelige leverings dato som var satt for den sorte/røde alså mai/juni. Så til ryktene om pris. Prisen har steget 12 000 fikk jeg beskjed om, men Kia skulle være snill å ta halve regningen slik at det "bare" ble 6000 på oss som hadde inngått kontrakt før dette. Syns uansett at dette er å uhørt! Penger er penger. Pris økning burde kun gjelde for nye kontrakter inngått etter valutaendring ikke før. Man hever ikke prisen på sydenreisen bestilt i fjor til i år pga valutaendring( tenker da på hva reisen koster til og fra) ikke endring når man kjøper valuta der man er.

Vi vurdere pga av alt dette å kansellere avtalen, men lar det seg gjøre???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA