Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid/venteliste Soul EV

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 10. juni 2014, klokken 21:58

« forrige - neste »

Sumpkongen

Sjekket akkurat med Bertel O Steen på Minde (Bergen), forventet leveringstid var i skrivende stund februar/mars(!)
Kia Soul bestilt 30. september 2014, levert 11. mai 2015

Hanzo

Auda, da kan de jo måle seg med E-Golf i leveringstid. Virker som de alle sammen grovt understimerer hvor populære disse elbilene er. Glad jeg bestilte når jeg gjorde, håper enda min skal være klar om en 3 ukers tid.

Sumpkongen

Ja, det var et skudd for baugen. Har i utg.pkt bestilt prøvekjøring neste torsdag, så jeg krysser fingrene for at Kia enten får opp produksjonen eller at Norge blir tilgodesett en større kvote. Ellers må jeg tilbake i tenkeboksen  ;D
Kia Soul bestilt 30. september 2014, levert 11. mai 2015

FredH

Sitat fra: Hanzo på mandag 08. september 2014, klokken 10:15
Håper ikke dette gjelder flere, da blir det Zoe på meg. Trenger bil ASAP og har foreløpig blitt lovet slutten av måneden. Å klare å feillevere en bil står det respekt av, og endog til feil land...

Kun min bil det har skjedd med, i følge selger. Han trodde ordren var blitt overstyrt av noen i ledelsen og sendt til en forhandler i Danmark.

Frekt som pokker, spør du meg. Men som selger sa, Kia gir blanke, det er stor etterspørsel etter kjerra. Så de får solgt det de skal, uansett om jeg avbestiller eller ei.

Så nå blir det bil tidligst i november. Grrr...!
_______________________________________

Kia Soul EV Exclusive (blå/hvit) i bestilling.
Forventet levert slutten av september.

Svefred2

Min blå med hvitt tak kommer neste uke til Moss. Bestilte 20 juni. ;D
Bestilt blå Kia Soul EV med hvitt tak 20 Juni, levering antas september/oktober

kringon

Min forhandler (skodtvedt drammen ) har blitt tause som mus de siste 2 ukene.

Jeg forventer at bilen er her i løpet av september (ble lovet medio september). Har ikke hørt et pip derifra -> Har de solgt bilene videre til andre?

Blir jo mistenksom når City Bil Tønsberg har "mistet" sine biler til Danmark..
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

kringon

Da har forhandler endelig bekreftet at bilen ankommer norge 25/9 og at 30/9 blir hentedag!

La også med en type 1 til type 2 kabel + elbilmedlemskap i prisen og det setter jeg jo pris på!
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Kianus

Hvilken forhandler har du?
Ikke hørt noe fra Kia Ensjø enda.

kringon

Skotvedt Drammen -> De hadde vistnok hatt trøbbel med datasystemer for å tracke leveransene. Nå var det på plass igjen.
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Kianus

Takk.
Skal ringe Kia Ensjø i morgen for å høre litt.

Kianus

Kia Ensjø kunne fortsatt ikke gi noe annet svar enn bilene var sendt 4. August fra fabrikken.

terjebc

Bestilte en Svart Exclusive idag. Han antok månedskifte Januar / Februar.
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

hELgenen

Sitat fra: terjebc på fredag 12. september 2014, klokken 12:35
Bestilte en Svart Exclusive idag. Han antok månedskifte Januar / Februar.

Da er vi oppe i over 4 måneder.........
Skal prøvekjøre i neste uke og får jeg så lang leveringstid så gidder jeg rett og slett ikke bestille.


Zyntax

Blå/hvit Exclusive, prøvekjørt i går, bestilt i dag. Kia Trondheim. Kunne ikke oppgi leveringsdato, annet enn tidligst januar.
Kia Soul Exclusive, blå med hvitt tak, bestilt i september 2014, kommer i August 2015.

Sipe

Jeg bestilte en exclusive hos forhandleren i Bergen på mandag. Fikk vite at leveringen ikke var før i mars 2015. Flere som har fått samme lange leveringstid? Ser på Hegnar at sjefen på Kia i Norge sier at alt er booket til Januar. Noen som har nyttige opplysninger angående leveringstider?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA