Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

overgang fra Nissan ladere til tesla?

Startet av Hassan, lørdag 07. juni 2014, klokken 10:48

« forrige - neste »

Hassan

Her om dagen var jeg på den nye laderen på MC Donalds på alnabru. Her møtte jeg på montøren av de laderne og han fortalte at jeg kunne kjøpe en overgang fra tesla til Nissan laderen og få opp til 120 km lading pr time.hvor får jeg tak i en slik adapter?
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

cairnz

Elbilist

RaBalder

Er nok et Chadmo-adapter han snakker om.

Og med 50kW på chademo-laderen, så får man vel 250km/t på full ladeeffekt.


Men denne adapteren er helt i det blå. Tesla aner ikke når den dukker opp.
Selv lurer jeg på om den i det hele tatt dukker opp som et produkt.

OleJA

Sitat fra: Hassan på lørdag 07. juni 2014, klokken 10:48
Her om dagen var jeg på den nye laderen på MC Donalds på alnabru. Her møtte jeg på montøren av de laderne og han fortalte at jeg kunne kjøpe en overgang fra tesla til Nissan laderen og få opp til 120 km lading pr time.hvor får jeg tak i en slik adapter?
Det er det vel ingen som vet .... Ikke engang Tesla :o
Et slikt adapter har blitt lovet "om et par måneder" i snart ett år nå, men ingen har vel enda fått ett.

Jeg tipper at Tesla har støtt på såpass store utfordringer med utvikling og godkjenning av dette at det aldri blir noe av. Om få måneder kommer det til å være plenty med superladere, og da kommer et slikt adapter til å være overflødig for de aller fleste.

GOS

Sitat fra: RaBalder på lørdag 07. juni 2014, klokken 11:35
Er nok et Chadmo-adapter han snakker om.

Og med 50kW på chademo-laderen, så får man vel 250km/t på full ladeeffekt.


Men denne adapteren er helt i det blå. Tesla aner ikke når den dukker opp.
Selv lurer jeg på om den i det hele tatt dukker opp som et produkt.

Dersom dere i dag ser på Tesla sine sider (norske) så ser dere mulighet for å hake av Chademo-adapter. Koster ca 6000 for de som har Supercharger aktivert og ca 15.000 for de som ikke har det aktivert. Denne muligheten har jo ikke vært der siden de som bestilte bil veldig tidlig.

Det burde bety at Chademo-adapteret burde være like rundt hjørnet.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

jkirkebo

Sitat fra: RaBalder på lørdag 07. juni 2014, klokken 11:35
Er nok et Chadmo-adapter han snakker om.

Og med 50kW på chademo-laderen, så får man vel 250km/t på full ladeeffekt.

Tja, si det. Om de setter opp Type 2 43kW AC på samme sted (hovedsakelig for Zoe) vil en TMS med dobbeltlader kunne lade med 120km/t rated (100km/t typical) på denne. Det stemmer jo med tallet han oppga, men det trengs ingen adapter for å få det til. Kun dobbeltlader. Og fjerning av den midlertidige 13A begrensningen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Dette er vel den såkalte ChaDemo-adapteren (finnes allerede et par tråder om dette på forumet). Tilgjengelig på det amerikanske markedet (annen plugg), men så langt ikke på det europeiske.  :(

Jeg snakket med noen i Tesla for en tid siden, og da var adapteret visstnok til testing. Ingen flere detaljer enn det, så det er nok best å ta det med ei klype salt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA