Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10 eller 16 amp?

Startet av el nino, mandag 08. desember 2008, klokken 21:09

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: cra på torsdag 22. januar 2009, klokken 10:13
Vet ikke hvor mange ganger jeg skjøtet og fikset ledningen den gangen muttern hadde en flymo-klipper....

Det er nok grunnen til at de nå leveres med støpsel på maskinen, slik at det er skjøteledningen som klippes av, og forhåpentligvis byttes med ny, i stedet for å taipes sammen.

Er glad utviklingen har godt videre, og at vi nå har batteridreven klipper. Minimalt med støy, og ingen ledning. Beste fra begge verdener.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Det var så klart skjøteledningen som ble klippet, men farene var de samme. Kunne ikke (men burde nok) kjøpe ny ledning hver gang uhellet var ute.

Har siklet litt på disse batteridrevne klipperne, men har så langt ikke tatt meg råd til det. Har så himla mye plen og "utmark", så jeg bruker som regel "helikopteret" til å klippe alt med.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Sitat fra: cra på torsdag 22. januar 2009, klokken 10:38
Har siklet litt på disse batteridrevne klipperne, men har så langt ikke tatt meg råd til det. Har så himla mye plen og "utmark", så jeg bruker som regel "helikopteret" til å klippe alt med.

I så fall bør du være obs på at oppgitte 600m2 rekkevidde på Bosch sin største maskin i praksis er begrenset til 150m2.

Medfølgende ekstrabatteri gir selvfølgelig 150m2 ekstra, og så blir det vel ca.50m2 ladet på den tiden det tar å klippe mens ekstrabatteriet lades.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på torsdag 22. januar 2009, klokken 10:57
Sitat fra: cra på torsdag 22. januar 2009, klokken 10:38
Har siklet litt på disse batteridrevne klipperne, men har så langt ikke tatt meg råd til det. Har så himla mye plen og "utmark", så jeg bruker som regel "helikopteret" til å klippe alt med.
I så fall bør du være obs på at oppgitte 600m2 rekkevidde på Bosch sin største maskin i praksis er begrenset til 150m2.

Høres ut som det kan bli knapt på nesten to mål, ja. Men den holder kanskje til den delen av det som er "skikkelig" plen. Trenger sånn sett ikke ta alt på en gang, heller. Det er flere separate plener, så det er kurant å dele det opp.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

el nino

#19
Sitat fra: Thinker på torsdag 15. januar 1970, klokken 07:15

1. Greit å ha oppsatt p-plass med lader klar på jobb og hjemme, slippe å demontere utstyr hele tiden.

2. Hvis den ene skulle bli stjålet (er jo ikke mulig å låse annet enn på enkelte få plasser)

Derfor, hvis du har en slik kabel, pass godt på den, for mister du den, bør din bil helst ikke stå feil sted, fordi den lar seg ikke kjøre med mindre du kjenner en som kan låne deg en kabel.

Mvh
Thinker


Jeg kommer til å montere boksen på en stålplate som jeg borer et hull i, og låser den fast med en wire ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA