Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Buddy og lange personer

Startet av rojohan, onsdag 14. mars 2007, klokken 14:16

« forrige - neste »

rojohan

For mitt vedkommende er det Buddy som er aktuell viss eg skal ha elbil, men korleis er den for oss som er storvokste? Eg er 193cm, og krever derfor litt plass for å sitte komfortabelt :)

Ein ting til eg lurer på er om det er noen her inne som bur i Bergen og har Buddy, og er villig til å la meg få ein prøvetur :) Da hadde eg sluppet og reist til fabrikken i Oslo for prøvekøyring. Sjølv om det hadde vært interessant med ein omvisning der :)

Thomas Parsli

Jeg er 191cm og savnet Peugeoten min akutt når jeg prøvekjørte Buddy.
Hvis du kjører korte turer går det kanskje greit, men jeg ville prøvekjørt i Bergen før jeg tro helt til Oslo.

Hvis du ringer Elbil Norge kan de kanskje referere deg til en kunde i Bergen?

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

rojohan

Da har eg ordnet med prøvekøyring på Buddy i morgo  ;D Produsenten hadde ein bil tilgjengelig i Bergen. Han meinte det ikkje var lengden som blir problemet, men om eg fann meg til rette i setet siden det har begrenset med innstillingsmuligheter.

Thomas Parsli

Jeg likte Buddy svært godt, men bena mine fikk ikke plass.
Kunne jeg kjørt setet 10cm lengre bakover, eller hvis dashbordet var utformet anderledes ville jeg sittet godt nok.

Men klarer du å stable kroppen i en Buddy er det en ideell bybil!

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

rojohan

Da var visningen og prøveturen ferdig, og eg likte det eg såg og prøvde....

Bilen var mindre enn eg hadde forestilt meg, faktisk veldig liten (men stor inni :) ) når eg stod ved siden av. Men beinplassen som eg fryktet, den var god nok. Det einaste eg reagerte på var at nakkestøtten var litt for langt nede for meg. Bilen var uvant, men god å køyre når man hadde fått vent seg til den. Er jo vant til bremsekraft forsterker feks., så det var uvant og virkelig måtte trykke på bremsen (fekk litt panikk ved første bremsing). Heller ingen servo, men den var ikkje tung på rattet (heller meir som ein sportsbil :) )

Eg er så fornøyd at eg har sendt forespørsel om tilbud på ein Buddy, og håper snart å være med i elbil-klubben :)



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA