Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fremtidsrettet og fleksibel ladeplass i garasjen..

Startet av Epleskreller, torsdag 29. mai 2014, klokken 23:57

« forrige - neste »

Epleskreller

Hei,

jeg flytter til et hus med TN.

I garasjen ser jeg for meg å sette opp en type2-stasjon med 32A400V(22kW). Vil en slik veggboks være kompatibel med de andre elbilene som Leaf, Zoe, Focus, i3 og Roadster? Vil det være mulig å utnytte 32A enfase fra samme boksen? Alternativet vil vel være en fordelerboks i garasjen med en enfase 32A-kurs..

Ser for meg å bytte ut fossilbilen med en mindre elbil etter hvert og er greit å få gjort mest mulig når elektrikeren først må komme.. har allerede en Model S.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

jkirkebo

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 29. mai 2014, klokken 23:57
Hei,

jeg flytter til et hus med TN.

I garasjen ser jeg for meg å sette opp en type2-stasjon med 32A400V(22kW). Vil en slik veggboks være kompatibel med de andre elbilene som Leaf, Zoe, Focus, i3 og Roadster? Vil det være mulig å utnytte 32A enfase fra samme boksen?

Ja, ikke noe problem. Bare sørg for å sette opp typen med Type 2 uttak, ikke med fast kabel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA