Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innkalling til Nissan, noen andre ?

Startet av Kjell Leaf, torsdag 22. mai 2014, klokken 13:03

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Fikk følgende melding på you+nissan, noen andre som har fått ?

Nissan har identifisert følgende mulige problem(er) som kan påvirke din Nissan LEAF.
KJØRETØYETS KONTROLLMODUL [PG4B5]

Vennligst ta kontakt med din nærmeste forhandler umiddelbart slik at nødvendige reparasjoner kan utføres gratis av våre profesjonelle teknikere.


De kunne ta det i forbindelse med service i desember 2014, men jeg kunne ta det når som helst om jeg ville. Jeg valgte å ta det i slutten av juni da det passer meg best, og jeg liker ikke å vente helt til desember selv om dette ikke er noe som merkes på bilen.


Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Jan-Børre Olsen

Har you+nissan oppe nå og har ikke fått noen slike meldinger. Sender bilen feilkode over carwings til Nissan mon tro og at dette bare gjelder din bil og ikke er en generell bulletin for en batch biler?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Kjell Leaf

#2
Sitat fra: smaug01 på torsdag 22. mai 2014, klokken 13:34
Har you+nissan oppe nå og har ikke fått noen slike meldinger. Sender bilen feilkode over carwings til Nissan mon tro og at dette bare gjelder din bil og ikke er en generell bulletin for en batch biler?
De sa på Nissan at det var biler med visse serienummer.
Meldingen kom da jeg trykket på "mitt dashboard."
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

knutgrr

#3
Jeg har også fått denne.

Dette må vel kunne kalles en "tilbakekalling" ?
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Kjell Leaf

Sitat fra: knutgrr på torsdag 22. mai 2014, klokken 14:36
Jeg har også fått denne.

Dette må vel kunne kalles en "tilbakekalling" ?
Det er vel det ja.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

kjbu

Jeg fikk en viktig oppdatering når jeg var inne for å bytte 12V-batteriet i forrige uke.
Det var ny software som skulle hindre kortslutning av kupé-varme-elementet.

Jeg har en av de første Euro-Leafene men har ikke opplevd defekt varmeapparat. Tydligvis er dette en svakhet på de tidlige seriene også.

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

ChrisD

Har også fått denne meldingen.. ringte dem og fikk beskjed om at det ikke var noe å bry seg om, ikke vits å komme inn med bilen fortalte han.

knutgrr

Fikk beskjed om at jeg måtte komme inn, og at det kom til å ta 30 minutter.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Kjell Leaf

Sitat fra: ChrisD på fredag 23. mai 2014, klokken 00:46
Har også fått denne meldingen.. ringte dem og fikk beskjed om at det ikke var noe å bry seg om, ikke vits å komme inn med bilen fortalte han.
Er vel en grunn til oppdateringen tenker nå jeg.
De vil spare og derfor ta det sammen med servicen når bilen likevel er tilkoblet, men han sa til meg at om jeg har lyst er det kov å ta det før.. Jeg valgte altså å få time snart fordi det alltid er en grunn for oppdateringer.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

knutgrr

Var inne å fikk fikset dette i dag. Tok 35 minutter - gudene må vite hva de gjorde, men bilen fremsto som "resatt" til fabrikkinnstillinger etterpå.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Kim81

Noen som vet om de tar en diagnose for å se om det evt er noe galt med bilen samtidlig?
Mørk grå 2019mod leaf.n-connecta

Jimmern

Jeg fikk ikke inkalling, men når jeg tok bilen inn for dekkskifte fikk jeg beskjed at den skulle få en oppdradering av programvare hos BNH.

Jeg fikk problem med kortslutning av varmeapparat i vinter, noe som BNH rettet. Fikk ikke beskjed da om at det var noe oppgradering på gang.

Håper det er rettet opp nå.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA