Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nismo - født September 2012 i Japan - Noen ord og bilder

Startet av DeadLock, mandag 19. mai 2014, klokken 18:41

« forrige - neste »

DeadLock

Hei.

Jeg kjøpte "Nismo" i Februar 2013 av Ålgårds Auto hvor jeg fikk en bra pris på bil med "full pakke".

Det vil si:

    Innstegslister (Hologram)
    Mattesett x 2
    Vinterdekk på original felg
    Sommerdekk på hvite 17" Juke-felger
    Ladedeksel
    Full understellsbehandling
    Hjemmeladestasjon
    Nissan-forsikring 3 år

Betalte 284700,- og fikk bilen levert Februar 18, 2013.

Kilometerstand da jeg hentet bilen var 10km. :)

Hentet bom-brikke samme dag, og kjørte litt rundt for å blir kjent med bilen.

Noen dager etter prøvde jeg hurtiglading for første gang på Luravika hurtiglader.

Dagene gikk, og kilometrene rullet avgårde.

Etter ca 4000 kilometer byttet jeg til sommerdekk og ble svært fornøyd med utseendet og kjøreegenskapene.

Sommeren kom og gikk, og utpå høsten hadde jeg bilen på 30000 kilometer-service.

Intet funnet sa verkstedmottaket, og jeg betalte 2400,- for servicen.

Senere på året hadde jeg etterbehandling av anti-rust (Mercasol).


Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

DeadLock

Oppdatering kort etter 50000 kilometer:

Hadde i dag morges en lei start på dagen.

Når jeg startet Leaf'en så lyste bil med utropstegn og skilpadden.

Bilen gikk bare 30km/t og det var veldig lite respons på akseleratorpedalen.
Ved kickdown pep bilen uten at den gikk raskere.

Nissan hjelpetelefonen ba meg reboote bilen, men det hjalp ikke.

Fjernet jordingskabel fra 12V-batteriet i 10 minutter og bilen fungerte noenlunde normalt etterpå.

Merket at den ikke hadde full effekt, men klarte å komme meg til Nissan-forhandleren som kjørte diagnose på bilen.

De hadde aldri sett en lignende feil, og ba meg ringe hvis det skjer igjen.

Blir spennende å se om dette bare var elektroner på av-veie, eller begynnelsen på noe dyrt.

----
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

DeadLock

Oppdatering  Torsdag 08. Mai 2014, klokken 06:41, kilometerstand 50787:

I morges hadde jeg feilmelding på bilen igjen.
Snakket med Nissan Veiservice, og de sa igjen "Ta vekk minuskabelen på 12V batteriet og vent".

Jeg gjorde så, og feilmeldingen forsvant.

Kjørte så videre til jobb mot E39 fra Egersund.

Plutselig sa bilen "pling" og ladelampene lyste og den satte seg i "N" mens jeg kjørte i 80km/t.

Da jeg trykket på bremsen for å senke farten hoppet den automatisk til "P"...

Det ble ett lurveleven og masse vibrasjon.
Fikk stoppet rask med høyre hjulpar utenfor asfalten midt i en sving, og jeg ringte Nissan Veghjelp igjen.

Etter mye venting og slikt fikk Viking slept bilen opp fra veikanten på stive framhjul og opp til Nissan på Vibemyr.

Nissan kunne ikke få bilen ut fra "lademodus", ei heller klarte de å sette den i "N" med Consult-verktøyet.

6 Mekanikere måtte til for å få bilen ned fra slepeplanet til Vikings redningsbil.

Verksmesteren sa at de måtte gå nøye gjennom bilen for å finne ut hva som hadde skjedd.


Fortsettelse følger...
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

DeadLock

Oppdatering Fredag 09. Mai 2014, klokken 09:05:

Fikk snakket med verksmesteren selv i dag morges.

Han sa at de måtte resette alle computerne manuellt, en etter en.
Såvidt de kunne se var det ingen skade på drivverk (reduksjonsgir, differensial, universalledd, osv) eller understell.

De vil teste bilen over helgen, og de ba meg ta med hjemmeladeren jeg har hjemme, da de tror den kan være årsaken til problemene.

Får se over helgen.

Imens kjører jeg Kia Carens 1,6GDI Executive.

---

Fortsettelse følger.
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

DeadLock

Oppdatering Fredag 16. Mai 2014, klokken 18:47:

Oppdatering på det som skjedde torsdag sist uke:

Nissan Europe er på saken, og bilen er fremdeles hos Nissan for undersøkelser.
De tar saken alvorlig, og vil ikke slippe bilen før de vet nøyaktig hva som forårsaket hendelsen.

Mens de jobber med min Leaf, har jeg en lånebil til fri disposisjon, en 2014 Leaf Tekna med alt, unntatt 32A dobbeltlader.

Jeg har blitt godt mottatt av min Nissan forhandler, og formannen på verkstedet inngir tillit i måten han har håndtert saken på.

Så snart jeg vet mere, vil jeg oppdatere dere, men tror jeg lager en egen samletråd om det.

God helg folkens, og så håper jeg alle får en flott 17. Mai! :)

---

Fortsettelse følger.
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

DeadLock

Oppdatering Lørdag 17. Mai 2014, Klokken 23:15:

CarWings sluttet å virke.

Da jeg skulle redigere kilometerstanden inne på CarWings, fikk jeg feilmelding "Invalid Credentials" og siden feilet med "404 - Page not found".

Da jeg prøvde å logge inn igjen fikk jeg melding om "Account not found."

Jeg prøvde da å oppdatere appen (Leaf Manager, og Nissan Appen), men fikk samme feilmelding der.

---
Fortsettelse følger.
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

DeadLock

Oppdatering 19. Mai 2014 Klokken 14:10:

Verksmesteren på Ålgårds Auto ringte og sa at bilen min var klar til henting.

Kjørte ut og fikk snakket litt med verksmesteren, og han sa at det var vanninntrenging i en kontakt som var årsaken til problemene.
Kontakten var sikret mot fukt, men det kunne virke som vannet hadde funnet veien inn likevel.

Jeg takket for servicen og god tilbakemelding og satte meg i bilen da Nissan Kundeservice ringte.

Damen var hyggelig og forklarte at kontoen min måtte slettes og en ny måtte opprettes.

Etter noen minutter hadde jeg gjenskapt kontoen, men alle kjøredata o.l. er borte for alltid. :(

Etter ca 2 timer fungerte app og bil som normalt på CarWings.

---
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

DeadLock

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

DeadLock

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

DeadLock

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

DeadLock

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

DeadLock

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

DeadLock

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

DeadLock

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

DeadLock

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA