Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf i verdensrekordkortesje

Startet av fortoggale, onsdag 14. mai 2014, klokken 10:04

« forrige - neste »

fortoggale

Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

DeadLock

Jeg stiller med nyvaska bil.

Anbefaler alle andre som har mulighet til å delta også.

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

frankols


Kjell Leaf

Jeg regner med at det blir umulig å få ladet når så mange elbiler samles, derfor jeg tør ikke kjøre fra Karmøy til Stavanger den dagen dessverre.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#4
Burde være mulig fra Finnøy med en Leaf: Strekningen Finnøy -> Bryne -> Randaberg, deretter 2 timer på 16A uttak eller 3 timer i ladekø for Chademo.
Er det noen forslag til sosial happening for alle som star i ladekø på Randaberg etter rekordforsøket? ;)

(Bare synd bilene ikke oppnår NEDC kjørelengdene i praksis.....)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 15. mai 2014, klokken 13:04
Jeg regner med at det blir umulig å få ladet når så mange elbiler samles, derfor jeg tør ikke kjøre fra Karmøy til Stavanger den dagen dessverre.
Synd Skudenesferja ikke går lengre; da hadde du hatt bedre utgangspunkt enn meg ;)

emil

Sitat fra: Finnøy på torsdag 15. mai 2014, klokken 13:37
Er det noen forslag til sosial happening for alle som star i ladekø på Randaberg etter rekordforsøket? ;)

Prøve å få til et rekodforsøk i CHAdeMO ladekø?

frankols

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 15. mai 2014, klokken 13:04
Jeg regner med at det blir umulig å få ladet når så mange elbiler samles, derfor jeg tør ikke kjøre fra Karmøy til Stavanger den dagen dessverre.
Det er to hurtigladere i Sandnes og en på Klepp også så du trenger ikke bruke den på Randaberg.

Kjell Leaf

Men med flere hundre elbiler samlet for anledningen antar jeg at køen blir for lang ved alle ladestasjoner.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

frankols

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 15. mai 2014, klokken 17:29
Men med flere hundre elbiler samlet for anledningen antar jeg at køen blir for lang ved alle ladestasjoner.
De fleste som kommer vil nok være lokale folk, men litt kø må du gjerne regne med.
Det er forøvrig en hurtiglader i Stavanger også, ikke langt fra Kilden kjøpesenter.
Der er det Shell-stasjon like ved som du kan ta deg ei ventepølse på :-)
Og så er det søndag, ta det som en tur og nyt dagen.

frankols

Hei godtfolk !
Jeg fikk nettopp mail fra arrangøren.
De sier Tesla leder med flest påmeldte.
Dette må vi se å få gjort noe med.
Meld dere på leaf-eiere !
Her: http://www.jaerdagen.no/verdensrekord

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: frankols på torsdag 15. mai 2014, klokken 16:24
Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 15. mai 2014, klokken 13:04
Jeg regner med at det blir umulig å få ladet når så mange elbiler samles, derfor jeg tør ikke kjøre fra Karmøy til Stavanger den dagen dessverre.
Det er to hurtigladere i Sandnes og en på Klepp også så du trenger ikke bruke den på Randaberg.

Men på Randaberg er det 3 stolper med mulighet for 2x16A lading fra hver stolpe => 7 biler kan lade samtidig ;)

frankols

Sitat fra: Finnøy på fredag 16. mai 2014, klokken 15:40
Sitat fra: frankols på torsdag 15. mai 2014, klokken 16:24
Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 15. mai 2014, klokken 13:04
Jeg regner med at det blir umulig å få ladet når så mange elbiler samles, derfor jeg tør ikke kjøre fra Karmøy til Stavanger den dagen dessverre.
Det er to hurtigladere i Sandnes og en på Klepp også så du trenger ikke bruke den på Randaberg.

Men på Randaberg er det 3 stolper med mulighet for 2x16A lading fra hver stolpe => 7 biler kan lade samtidig ;)
Det er drøssevis med ladestolper både i Stavanger, Sandnes, Klepp og Bryne, så dersom folk bare trenger litt påfyll så skulle det ikke være noe problem.

elektrolux

Elbilhjelpen.no satser på å plassere ut biler på Jærensenteret allerede 24 mai. Så kjører sjåførene i 4 setere til ferdig oppladet biler dagen etter. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

frankols

Fremdeles flest Tesla påmeldt ser det ut for.
Her må Leaf-eiere jammen se og melde seg på synes jeg.
http://www.elbil.no/nyheter/elbilisme/3281-jakter-elbilrekord-pa-bryne

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA