Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading hos Tesla i Drammen

Startet av Sense, lørdag 03. mai 2014, klokken 22:39

« forrige - neste »

Sense

Er det noen som vet om det finnes en superlader på utsiden av lokalene til Tesla i Drammen, som kan brukes en søndag kveld når lokalene er stengt?

KaiRK

Eneste jeg fant der var en strømløs schuko. Rett og slett for dårlig.... Kommer vel SC på Liertoppen snart
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

sigurdi

Ikke på liertoppen, men før lierbakken, ved MAX burger og på andre siden ved Marche.
Skal være en lader fra grøn kontakt ved MAX i dag, usikker hva type det er.
Horten
Model X90D (18.03.17)

NeRlIn

Sitat fra: sigurdi på søndag 04. mai 2014, klokken 08:15
Ikke på liertoppen, men før lierbakken, ved MAX burger og på andre siden ved Marche.
Skal være en lader fra grøn kontakt ved MAX i dag, usikker hva type det er.

Det står i dag 2 stk chademo ladere der.
Vålerenga, Oslo
Leaf kjøpt 19.04.2012-solgt
TMS 85 bestilt og bekreftet 21.12.13.
Levering: 23.05.14

sigurdi

Sitat fra: NeRlIn på fredag 09. mai 2014, klokken 17:29
Det står i dag 2 stk chademo ladere der.

Får snart selskap med 4 ladeplasser fra Tesla, og det settes da av to plasser som Grønn Kontakt kan utvides med om de ønsker.
Så totalt 4 SC og mulighet for 4 Chademo/Combo.
8 ladeplasser for Tesla på andre siden av motorveien ved Marche.

Se post #849 i Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers, jkirkebo ba om innsyn.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

leaf-newbe

i følge tesla så skal det kunn bygges ut supercharger mellom byer.
ikke i større byer og tettsteder. de er ikke tiltengt dagli bruk men ment som en hjelp til å rekke fram på lengre etapper.

så jeg tviler det kommer noen på det sentrale østandet med det første.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

jkirkebo

Sitat fra: leaf-newbe på lørdag 10. mai 2014, klokken 03:00
i følge tesla så skal det kunn bygges ut supercharger mellom byer.
ikke i større byer og tettsteder. de er ikke tiltengt dagli bruk men ment som en hjelp til å rekke fram på lengre etapper.

så jeg tviler det kommer noen på det sentrale østandet med det første.

Den som kommer i Lier er da sentral så det holder.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

leaf-newbe

Det tyder jo på at de som jobber i tesla butikkene ikke vet hva de snakker om.

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

sigurdi

Egen avdeling som bygger ut superlader stasjoner, så vidt jeg har forstått hører de til i Danmark.
At en bedrift har liten eller dårlig komunikasjon innad mellom avdelinger i ulike land er ikke unormalt.

At alle ansatte leser all info som kommer i en allerede overfyllt postboks eller på interne sider på Intranett, kan en heller ikke forlange i en travel hverdag.

Merker det selv, jobber i en bedrift med 17000 ansatte world wide og ny info kommer daglig på intranet siden og mail.
Skummer gjennom inimellom og får med meg litt av det jeg synes innteresant.
Horten
Model X90D (18.03.17)

NeRlIn

Sitat fra: leaf-newbe på lørdag 10. mai 2014, klokken 03:00
i følge tesla så skal det kunn bygges ut supercharger mellom byer.
ikke i større byer og tettsteder. de er ikke tiltengt dagli bruk men ment som en hjelp til å rekke fram på lengre etapper.

så jeg tviler det kommer noen på det sentrale østandet med det første.

Fått bekreftet fra en pålitelige kilde at det vil bli satt opp trafoer til Tesla ladere i Lier i sommer. Han husket ikke datoen men skulle sjekke det opp. Trafo på begge sider av E-18:-)
Vålerenga, Oslo
Leaf kjøpt 19.04.2012-solgt
TMS 85 bestilt og bekreftet 21.12.13.
Levering: 23.05.14

Sense

Synes det er en god plassering av Superlader. Kan både avhjelpe folk med rekkeviddeangst mellom Sørlandet og Østlandet og mellom Vestlandet og Østlandet.

Ideelt sett trenger vi en Superlader rundt Haukelifjell på Ev 134. For 410 km mellom Drammen og Haugesund blir i lengste laget, ihvertfall over høye fjell en vinterkald dag.

sigurdi

@Sense dersom du leser litt i tråden: Detektiv arbeid: finne fremtidige superladere, har Tesla bekreftet at E134 er prioritert og kommer mest sansynlig nær Åmot eller Haukeli (krysset mellom E134 og Rv7.
Er også hintet kraftig om bygging i 2014.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

Sense

Sitat fra: sigurdi på tirsdag 13. mai 2014, klokken 09:14
@Sense dersom du leser litt i tråden: Detektiv arbeid: finne fremtidige superladere, har Tesla bekreftet at E134 er prioritert og kommer mest sansynlig nær Åmot eller Haukeli (krysset mellom E134 og Rv7.
Er også hintet kraftig om bygging i 2014.
sigurdi

Nei, har ikke lest alt i trådene. Men det ville vært flott om det kom SC oppå Haukeli eller Åmot. Men Rv7 krysser vel ikke der?
Krysser Rv7 noe sted Ev134, forresten? 
Uansett, så har både Haukeli og Hardangervidda så mye trafikk mellom øst og vest at begge fjellovergangene fortjener en Superlader.

sigurdi

Sitat fra: Sense på tirsdag 13. mai 2014, klokken 10:09

Nei, har ikke lest alt i trådene. Men det ville vært flott om det kom SC oppå Haukeli eller Åmot. Men Rv7 krysser vel ikke der?
Krysser Rv7 noe sted Ev134, forresten? 
Uansett, så har både Haukeli og Hardangervidda så mye trafikk mellom øst og vest at begge fjellovergangene fortjener en Superlader.

Beklager skrev før morgenkaffen hadde gjort underverker, mente RV9 og krysset ved Haukeligrend.
Som er mitt tips og ikke Haukeli som jeg skrev før morgenkaffen hadde gjort sin virkning.

Er vel lavest ods på Åmot siden det nå er samme eiere her som Cinderella (som allerede har superlader), er mye større parkeringsplass, mat mulighet osv i Åmot.

Eneste som er stor fordel for Haukeligrend er trafikk sør/vest og hyttetrafikk vest--> Hovden

E134 er hovedpriortet for meg, siden jeg kjører denn strekningen 6-10 ganger i året, så var tidlig ute med å spørre her: https://teslafactory.wufoo.com/forms/european-supercharging/

Fikk svar at E134 var svært høyt prioritert. :-)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA