Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

5000 ladepunkter! :)

Startet av svingen, tirsdag 13. mai 2014, klokken 09:50

« forrige - neste »

svingen

ja da var det 5000 punkter ikke dårlig! :)
hvem ble 5000 da tro,men med de økningen av elbiler bør vi få opp farten.
her gjelder det og påvirke der man kan,og husk att ofte er det ikke du som trenger en lader der du bor men er enklere og påvirke lokalt så kanskje andre elbil eier trenger når dem er på tur,og en 16a stikk kontakt er bedre enn ingen ting,noe som ofte er en start får og få opp ladere :)

en mail er ofte alt som skal til får att lokale butikke/museum/cafe setter opp et ladepunkt har selv opplevd det her flere ganger,kanskje dem alt har en kontakt men ikke har meldt det inn eller tenkt over att det kan bruke til ladestasjon til elbil.

få det inn på ladestasjoner.no



peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

goggo

Hei Svingen. Ser du bor i Nittedal. Jeg flytter fra USA til Nittedal (Skytta) neste uke, og håper å ha skaffet meg en brukt trilling innen to uker :)
Hvordan er ladesituasjonen egentlig i Nittedal?   Ser ikke ut på ladekartet som noen av butikkene i bygda har så mye som en 16 ampere lader? Jeg regner med det er mange elbil eiere i Nittedal, kanskje man (vi...) burde gjøre et framstøt mot Hagan senteret og Mo senteret og sikkert flere steder, og forsøke å få de til å sette opp noen 16Amp kontakter i det minste, og gjerne noen 32A stolper for de som er så heldige og kan utnytte disse?

HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

svingen

#2
Hei Hugo.
Jeg har ikke vært så veldig pådriver her selv dessvere,
Jeg har bedt om innsyn i dokumenter som omhandler elbil nå dvs dem her http://nittedal-kommune.cloudapp.net/Journal/SearchSimple?searchString=elbil
og spurt kommunen om planer får det her fremover.

ut fra hva jeg har intrykk av så er det ikke noe problem får så veldig mange og lade hjemme i nittedal.
Siden du skal flytte til Skytta så får nok ikke du problemer med og lade eller,alle rekkehusene har garasje og strøm i garasjene så langt jeg kjenner til (er vel en 50a eller ligende hovedkontak) så er det lagt 16a til hver enkelt garasje,så lenge ikke mange får elbil går det nok fint :) (bor selv helt øverst i skytta)

skal ta en prat med de på sentrere neste gang jeg er der (er ofte på hagan siden jeg og bor i skytta) men det er nok ikke akuratt mye det her vil bli brukt tror jeg,da man handler vel stort sett på 1 time og er ikke mye strøm man får fra det :)

du får gi et pip hvis du vil se på en trilling med en gang du kommer da,har selv en ION 2011 modell som jeg kjøpte før jul til 129 tusen (hadde da kjørt 14 tusen og med 4 år garanti på bilen og 5 år på batteriet) men skal si dem synker fort i pris.

har OVMS og DAB radio i min :)

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

svingen

Fikk raskt svar fra kommunen og det blir satt opp 7 ladepunkter i løp av kort tid,dem holder på og sette dem opp nå.
Det blir ved følgende  hallene i kommunen,dvs   Hakadalshallen, Rotneshallen og Lihallen det er kombi stolper med type2 og vanlig stikk kontakt,normal lading så er nok vanlig 16a.

Det er ikke noe støtte ordninger får kommunen så MO/Hagan senteret har ikke mulighet til og søke om stønad.

skal forsøke og få kontakt med senterene jeg og se hva dem sier :)
Har faktisk opplevd att jeg ikke har turt og kjøre ned til senteret og handle pga har hat så lite batteri att jeg kjørte hjemm,hadde det vært strøm der så kunne man jo få lade litt :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Hans Håvard Kvisle

Lihallen kom på plass for noen dager siden. Også på ladestasjoner.no.
St.Hanshaugen

goggo

Godt å høre at det kommer ladepunkter ved idrettshallene i Nittedal alle fall.
Ellers så har jeg nå fått bekreftet fra huseier som jeg skal leie sokkelleilighet hos at jeg kan lade hjemme med 10 Amp, så det fjernet jo egentlig alle mine bekymringer mht lading  ;D

Og hvis ikke butikksentrene i Nittedal koster på seg noen enkle ladepunkter så får de jo bare akseptere at noen av elbilistene i bygda handler på Stovner / Grorud /  Strømmen, eller andre utenbygds sentre med lading...

HUgo
 
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

cra

Sitat fra: goggo på fredag 16. mai 2014, klokken 06:48
Og hvis ikke butikksentrene i Nittedal koster på seg noen enkle ladepunkter så får de jo bare akseptere at noen av elbilistene i bygda handler på Stovner / Grorud /  Strømmen, eller andre utenbygds sentre med lading...

I nærområdet trur jeg det har mer å si hvor langt man må reise og hvilket utvalg/priser butikkene har enn at de har lademuligheter. Slik er det i alle fall for meg; jeg handler som regel heller lokalt (kortere reisetid og greit utvalg) enn å kjøre til kjøpesenteret som ligger ei mil lenger unna (men som har gratis lading og litt større utvalg).

Utover det er jeg enig i at det hadde vært fint om alle butikker og arbeidsplasser tilbød lading. Ikke fordi jeg trenger det hele tida, men fordi det kan hende jeg trenger det av og til. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

svingen

må si meg enig med CRA her att det er lokalt som blir handlet,og det er viktig og støtte opp lokal samfunet syns jeg uansett om det er lading eller ikke :)
kommer nok kun til og lade 1 av 100 ganger og da det ikke er så mye strøm man får av når man er inn på butikken i 45 min, hvis ikke saken er att man sliter med og komme hjemm eller ditt man skal da,da setter man jo på lading :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

cra

Sitat fra: svingen på fredag 16. mai 2014, klokken 10:52
det er viktig og støtte opp lokal samfunet syns jeg uansett om det er lading eller ikke :)

Det er også et godt poeng. Slurver man med dette risikerer man jo å måptte kjøre lenger for å handle, enten det er lademulighet på senteret eller ei. :)

Sitat fra: svingen på fredag 16. mai 2014, klokken 10:52
da det ikke er så mye strøm man får av når man er inn på butikken i 45 min, hvis ikke saken er att man sliter med og komme hjemm eller ditt man skal da,da setter man jo på lading :)

Ja, er man i beit er det ikke alltid det skal så mye til. Men er det ei knipe går det an å spørre fint, så får man vanligvis låne ei kontakt en liten stund. Jeg har tilgode å handle i en butikk som ikke har strøm!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA