Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Klimaanlegg på varme dager

Startet av Håkon T, mandag 28. april 2014, klokken 20:29

« forrige - neste »

Klykken

Enig i det. Hadde nok valfartet til og fra servicested jeg også om de var i umiddelbar nærhet.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

skritt

Sitat fra: Roman på mandag 07. juli 2014, klokken 12:18
Sitat fra: skritt på mandag 07. juli 2014, klokken 11:14
Det skulle jeg gjerne ha gjort, men ansiktsuttrykket og et tydelig "hadet" gjorde sitt til at jeg gikk (tydelig at vedkommende bare leste opp det som stod på papiret). Var ikke åpning for spørsmål. Men spørsmål er herved stilt igjen i og med at vi nå igjen er uten AC.  :(

Det er dumt å høre, grill dem gjerne med et par spørsmål. Er helt enig med Sandpusher, dette er en splitter ny luksusbil, jeg kommmer til å møte opp opp hos Bavaria og få koden resat så mange ganger som det er nødvendig. Nå er jo det til og med kunden som strekker seg langt for å faktisk møte opp med bilen så og si hver uke for at dem skal fikse utrolig irriterende feil. Jeg skule gjerne fikset den feilen med å resete bilen selv, men så setter jo BMW selv krav at knappen trykkes av en fagkyndig (noe som tar under et minutt å gjøre).

Nei, dette høres ikke ut som den berømte BMW servicen man hører mange skryte så fælt av.

EDIT: Skrivefeil
Servicen ellers har vært upåklagelig, det skal sies. Fått ny time nå, spurte om de visste hva de skulle gjøre, men det var tydelig prøve og feile.

Pit

Serviceverkstedet BMW Åsane gjør dette mens du venter, hvis du vil. Der er service'n upåklagelig.
Men de også anbefaler å vente til sw oppdatering kommer.
Er glad jeg bestilte med soltak, fungerer veldig bra (i vanlig sommervarme) med soltaket åpent og tilhørende skyggegardin lukket.
Men så har vi ikke hatt 30 grader i Bergen hittil i år.
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

Klykken

Akkurat nå er det 27,1C i skyggen her. Og bilen står i sola og koker. Råkjører stort sett hjem fra jobb med vinduer åpne, for å få kjølt ned kupeen litt her. :D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jkirkebo

Sitat fra: Roman på mandag 07. juli 2014, klokken 12:18
Er helt enig med Sandpusher, dette er en splitter ny luksusbil, jeg kommmer til å møte opp opp hos Bavaria og få koden resat så mange ganger som det er nødvendig.

i3 er nok mye forskjellig, men luksusbil? Nei, langt derifra etter min mening. Det diskuteres jo opp og ned i mente om Tesla er en premiumbil eller ikke, luksus er klassen over der igjen. For BMW sin del vil vel det stort sett bety 7-serie.

1-serie er vel den fossil-BMWen det er mest nærliggende å sammenligne i3 med.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sandpusher

Sitat fra: jkirkebo på mandag 07. juli 2014, klokken 16:04
Sitat fra: Roman på mandag 07. juli 2014, klokken 12:18
Er helt enig med Sandpusher, dette er en splitter ny luksusbil, jeg kommmer til å møte opp opp hos Bavaria og få koden resat så mange ganger som det er nødvendig.

i3 er nok mye forskjellig, men luksusbil? Nei, langt derifra etter min mening. Det diskuteres jo opp og ned i mente om Tesla er en premiumbil eller ikke, luksus er klassen over der igjen. For BMW sin del vil vel det stort sett bety 7-serie.

1-serie er vel den fossil-BMWen det er mest nærliggende å sammenligne i3 med.
Håper dette ikke sporer av, poenget er at BMW tar seg meget godt betalt for bilen, mye mer enn for en 1-serie, og vi bør kunne forvente at betydningsfulle feil som oppstår dager/uker etter kjøp og som tar fem minutter å fikse skal rettes umiddelbart.
Og for ordens skyld: Jeg er i alle fall godt fornøyd med servicen så langt! :)
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Gatlas

Ja jeg er helt enig at man ikke skal vente flere uker for å få rettet en feil som tar maks 10 min å fikse. Fikk også en dårlig forklaring om at de bygger om butikk og verkstedet derfor tar det lenger tid enn vanlig. Jeg har igjen kontakt Bilia Skøyen for å få en sletting av feilkoder innen korttid, men ennå ikke fått svar.  :(
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

Roman

Sitat fra: jkirkebo på mandag 07. juli 2014, klokken 16:04

i3 er nok mye forskjellig, men luksusbil? Nei, langt derifra etter min mening. Det diskuteres jo opp og ned i mente om Tesla er en premiumbil eller ikke, luksus er klassen over der igjen. For BMW sin del vil vel det stort sett bety 7-serie.

1-serie er vel den fossil-BMWen det er mest nærliggende å sammenligne i3 med.

Jeg er dessverre ikke veldig dreven i de forskjellige definisjonene mellom luksus-/  premiumbil. Det for være en annen diskusjon. Poenget mitt var i ballparken av hva Sandpusher kommenterte. Bilen koster en del mer enn andre biler på markedet og interiøret, still/design, yttelse og "gadgets" taler for at det er helt klart en premium (eller hva du enn velger å kalle det) vare vi har anskaffet. Man forventer automatisk mer, rett og slett fordi bilen er så utrolig god på så mange punkter.

Så rett skal være rett; Bavaria i Kr.Sand og Arendal har vært raske med å stille opp når jeg ringer inn med forespørseler. Veldig fornøyd med dem. Med det sagt, så vil jeg ikke godta å kjøre rundt i 25 varmegrader uten AC, da jeg rett og slett forventer bedre, og samt har kjørt min del av biler uten AC fra før av. Har til og med blitt mobbet litt på jobb at jeg til stadig har AC problemer, selv på den splitter nye bilen, nesten som en liten forbannelse! :)

el cargador

Phuu, har akkurat kokt hele familien i i3 en på turen fra badestranden og hjem 25+ grader og ingen AC, etter å ha lest litt gjennom forumet ser jeg at dette er en gjennganger, i morgen tidlig er det rett til Jæger sentrum, for dette kan vi ikke leve med.  Så får vi se hva de sier.. 


Klykken

Kokte min nevø og far i 33+ uten AC idag jeg, såå.. Hehe :D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sint men streng

Føyer meg herved til listen over i3'er uten fungerende AC. Sulland på Hamar kan ikke i3, så da blir det vel en tur ens ærend til Bavaria Økern (122 km hver vei ...) for å fikse noe de burde kunne tatt trådløst. Bilen er grei nok den, men med nesten 10 måneders vente-/leveringstid, og disse AC-greiene på toppen, så er det nok bare terningkast 3 langt ...
- Q5 (som måtte bytte motor før 55' km...)
- i3 i juni -14, mer enn 9 mnd etter reservering...

Kriskristoff

Sitat fra: kristian.kristoffersen.14 på fredag 27. juni 2014, klokken 13:25
Til info så har bmw Arendal tibakestilt softwaren i min i3. Det har fungert i 1 dag så krysser fingrene for at det holder til oppgraderingen er på plass.

Denne tilbakestillingen har virkelig fungert! Ikke feil på bilen enda! ;D

Roman

Sitat fra: Kriskristoff på søndag 20. juli 2014, klokken 16:46
Denne tilbakestillingen har virkelig fungert! Ikke feil på bilen enda! ;D

Kan rapportere at ting ennå fungerer! :)

ali_ben

Var innom BMW for en midlertidig fix på AC i forrige uke. De klarte IKKE å fikse den på min bil. Så da blir det spennende å se om SW-update i august gjør susen. Mer enn litt kjipt å kjøre rundt i 30 grader pluss uten AC denne uken...
BMW i3 levert 2. mai 2014

02jan

Fikk bilen min 12.07, har kjørt 80 mil. Selv om jeg tenkte jeg skulle la være å røre ac innstillingene, har jeg ikke klart å la være.
Kjørt med og uten ac, manuelt og automatisk, med åpen og lukket takluke.
Har samtidig vært 20-33 grader i skyggen - har justert temperatur 18-22 grader for eget godtbefindende , samt justert vifte.
Har også forhåndsintilt startside og ad hoc startet ac via iphonen , når bilen har stått gateparkert uten strømtilkobling.

Har ikke oppleved noe feil/trøbbel med ac. 

Forøvrig ,så er jeg godt fornøyd med soltaket, det fungerer også greit med luft fra soltaket istede for å bruke ac.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA