Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

350.000kr for ny batteripakke

Startet av Mippen, torsdag 24. april 2014, klokken 20:53

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: TeslaK på torsdag 22. mai 2014, klokken 23:06
Så lenge Tesla tillater å lade til 100% så kan de vel ikke garantere en spesifikk restkapasitet. Hvis en kunde alltid lader til 100% og lar den stå lenge på 100% vil det føre til mye raskere degradering.
100% er ikke 100%... På min bil så var limit satt på 91% av maks tilgjengelig batterikapasitet, etter det jeg kunne lese ut fra service pc`en
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

MeTesla

Bilen min fikk feilmelding på jobbreise i Kristiansand og nå sier Tesla at hovedbatteri må byttes. Estimat: nesten 200K.

Bilen er over 8 år og gått nesten 200 000 KM så den prisen er mer enn bilen er verd.

Dersom noen har gode råd eller erfaringer fra liknende situasjon, så mottas det med takk!

El-boy

Sitat fra: MeTesla på fredag 02. februar 2024, klokken 14:43Bilen min fikk feilmelding på jobbreise i Kristiansand og nå sier Tesla at hovedbatteri må byttes. Estimat: nesten 200K.

Bilen er over 8 år og gått nesten 200 000 KM så den prisen er mer enn bilen er verd.

Dersom noen har gode råd eller erfaringer fra liknende situasjon, så mottas det med takk!
Det er etterhvert mange som reparerer Tesla batteri på Model S og X
Sjekk med Bilexperten Boch
https://bilexperten.no/teslapakke/

EVHub: https://evhub.no/

https://www.batterielektro.no/kontakt/

også videre ...

Sjekk forøvrig på : https://www.tocn.no/

Ampera

Sitat fra: MeTesla på fredag 02. februar 2024, klokken 14:43Bilen min fikk feilmelding på jobbreise i Kristiansand og nå sier Tesla at hovedbatteri må byttes. Estimat: nesten 200K.

Bilen er over 8 år og gått nesten 200 000 KM så den prisen er mer enn bilen er verd.

Dersom noen har gode råd eller erfaringer fra liknende situasjon, så mottas det med takk!

Hør med forsikring, de fleste kasko har jo maskinvareforsikring f.eks gjensidige :
Med Pluss dekkes plutselige og uforutsette skader på høyspentbatteriet, motor, girkasse, ladeenheten og tilhørende elektronikk. Gjelder hvis bilen er under 10 år og ikke har kjørt mer enn 200 000 km.

fmm1000

Hvis de 200000 nok er for en helt ny 90pakke ville jeg vælge det. I DK koster det samme 170000 DKK. Du får 87 kwh til rådighed og dobbelt op på ladehadtighed.

Radial

Sitat fra: fmm1000 på søndag 04. februar 2024, klokken 22:06Hvis de 200000 nok er for en helt ny 90pakke ville jeg vælge det. I DK koster det samme 170000 DKK. Du får 87 kwh til rådighed og dobbelt op på ladehadtighed.

Bruke 200k på en 8år gammel bil med 200k på tellerverket?
Det sitter nok veldig langt inne, tross alt ett par andre saker som ofte "ryker" på en gammel S.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

692

Sitat fra: fmm1000 på søndag 04. februar 2024, klokken 22:06dobbelt op på ladehadtighed.
Not even close :-) Har hatt det batteriet i 2 år nå

fmm1000

Jo. Dobbelt op på ladehastighed ved 50 pct SoC, når du går fra 85-ny 90pakke. En 85pakke vil lade med ca 50 kWh ved 50 pct. En ny 90pakke vil lade med ca 100 kWh ved 50 pct.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA