Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rett fra Thinksamlebåndet og inn i taxidrift

Startet av Arnie, onsdag 19. november 2008, klokken 08:35

« forrige - neste »

Lynet

Ny oppdatering:
Nå er taxiene kommet til Oppdal, etter en heftig og snørik tur over Dovre.
Det ble stopp på Tretten i natt, lading på Kvam og Dombås.

Energiregnskap:
Fredag ettermiddag: Vormsund – Lillehammer, 150 km fra 100 til 20 %
Fredag kveld: Lillehammer – Tretten: vel 30 km fra 30 til 20%
Natt på Tretten: Opp til 92%
Lørdag formiddag: Tretten – Kvam: 60 km, 92% til 62 %
Kvam – Dombås: 65 km 80% til 40%
Dombås - Oppdal: 80km 80% til 25%
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

HHF

#16
Fine skilt dere har fått! Visste faktisk ikke engang at vi hadde passert 12-tallet ennå ... Vil anta dere fikk litt oppmerksomhet av medtrafikanter også på turen. Det er vel ikke akkurat dagligdags å se elbiltaxi på enkelte av de strekningene dere har kjørt nettopp   :P
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Sitat fra: Lynet på fredag 21. november 2008, klokken 23:42
Forøvrig har Think også endret cruisecontrollen som var på den gamle. Nå er det automatisk motorbrems når gassen slippes. Lik den somer på Golf Citystromer.
Etter min mening var den gamle løsningen rett og slett genial.

Helt enig! Man har liksom valget om man vil la den tre inn eller ikke. Tar meg selv stadig vekk i å "bruke regenerering" når jeg kjører Caravellen (bruker stort sett bare Thinken til vanlig nå), og blir like skuffet hver gang når den ikke kicker inn.... Jeg regner selvfølgelig med at man kan koble ut regen på nye think også? Syndes dette er greit på vinterføre når det er skikkelig holke.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Sitat fra: HHF på søndag 23. november 2008, klokken 09:05
Fine skilter dere har fått! Visste faktisk ikke engang at vi hadde passert 12-tallet ennå
Jeg har sett flere EL-12xxx registrete biler i Asker de siste par tre månedene, men jeg tror faktisk bare jeg har sett det på nye Think'er.  Det til tross for at jeg kjenner til 2 nyregisterte PSAer fra Enviro som har fått EL-11xxx på senere tidspunkt.
Kanskje Think har fått en deal med noen om at alle nye Think'er skal være på 12 tallet ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Kunne veldig godt tenkt meg EL 12345. Lurer på hvor langt unna det er.

Blir alltid brukt som eksempel skilt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

#20
Mulig de hopper over EL 12345, nettopp av den grunn ?

Ang hvor langt de har kommet. Tror iallefall jeg så 12155 i Asker sentrum for ikke lenge siden - på en svart Think City
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Ken

Hørt at de lager biler etter amerikanske vaner med kryp funksjon og tvunget motorbrems. Det er sikkert en vanesak men jeg må si at de gamle løsninger var veldig smart
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

GliX

Sitat fra: Elmo på søndag 23. november 2008, klokken 17:23
Ang hvor langt de har kommet. Tror iallefall jeg så 12155 i Asker sentrum for ikke lenge siden - på en svart Think City

Det kan sikkert stemme. Det er en Think som tilhører Think Global AS. Dette kan du lett sjekke selv ved å sende følgende melding:

"regnr el12155"

til 2282

Har litt moro av å "sjekke opp" de bilene jeg ser ute i trafikken. For de spesiellt interesserte kan jeg anbefale et besøk i IT-Fornebu sin garasje på Fornebu. Der står det mange eksemplarer av testbilene som ble produsert i sommer. De fleste av bilene som står der har høyere regnummer enn taxiene til Arnie, så jeg ville tro at taxiene er produsert i sommer og ombygd for salg nå.

--
GliX

HHF

Sitat fra: Ken på søndag 23. november 2008, klokken 23:15
Hørt at de lager biler etter amerikanske vaner med kryp funksjon og tvunget motorbrems. Det er sikkert en vanesak men jeg må si at de gamle løsninger var veldig smart
Bare så jeg også forstår dette ;
1. Tvungen motorbrems = tilsvarende systemet på PSA-bilene hvor regenerering slår inn når man slipper gassen og hvor man må forsøke å finne et "nullpunkt" på gasspedalen om man vil forsøke å trille?
2. Krypfunksjon = er dette noe a-la biler med automatgir hvor man har fremdrift selvom man ikke holder inne gasspedalen og bilen står i Drive?

Jeg har litt vanskelig for å se hvordan disse to funksjonene i såfall skal fungere samtidig? Enlighten me, please  ???
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Sitat fra: Elmo på søndag 23. november 2008, klokken 17:23
Mulig de hopper over EL 12345, nettopp av den grunn ?

Ang hvor langt de har kommet. Tror iallefall jeg så 12155 i Asker sentrum for ikke lenge siden - på en svart Think City

Kan ikke se noen grunn til å hoppe over et gyldig bilnummer. Uansett kan man (så vidt jeg vet) reservere et bilnummer i en serie, men man må pent venute til man kommer til det nummeretv før skiltet utstedes. Mener å ha hørt om folk som har reservert nummere a'la "XX 55555" og andre tallrekker av betydning (for den som reserverer den).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Sist jeg var på biltilsynet og ville ha et bestemt nummer var reservasjonsordningen fjernet. Og det var en god del år siden. Før det igjen fungerte det slik cra beskriver.

Kan være noe særStavangersk. Biltilsynet her er velkjent for å være vanskelige.

Da jeg impoterte siste vesjon av Volvo 480, en GT versjon, med alt utstyr, nektet de å godta at den hadde originale 14" dekk og felger. Dette var standard fra 1993, men typegodkjenningen var på 13" hjul som modellene før 1993 hadde.

Etter mye styr, med henvisning til TUV papirer, Brosjyrer etc som viste at dette var originalt på bilen fikk jeg den omsider godkjent med 14" felger, og 13" dekk. ???

Tipper neste eier sliter når bilen skal gjennom EU kontrollen, og ikke minst når han skal prøve å presse 13" dekk på 14" felgene. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på mandag 24. november 2008, klokken 13:18
Sist jeg var på biltilsynet og ville ha et bestemt nummer var reservasjonsordningen fjernet. Og det var en god del år siden. Før det igjen fungerte det slik cra beskriver.

I stand corrected....

Sitat fra: elektrolux på mandag 24. november 2008, klokken 13:18
Tipper neste eier sliter når bilen skal gjennom EU kontrollen, og ikke minst når han skal prøve å presse 13" dekk på 14" felgene. ;D

Ja, lykke til med det!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

#27
Sitat fra: HHF på mandag 24. november 2008, klokken 08:55
Sitat fra: Ken på søndag 23. november 2008, klokken 23:15
Hørt at de lager biler etter amerikanske vaner med kryp funksjon og tvunget motorbrems. Det er sikkert en vanesak men jeg må si at de gamle løsninger var veldig smart
2. Krypfunksjon = er dette noe a-la biler med automatgir hvor man har fremdrift selvom man ikke holder inne gasspedalen og bilen står i Drive?

Jeg har litt vanskelig for å se hvordan disse to funksjonene i såfall skal fungere samtidig? Enlighten me, please  ???

Ja kryp som i automatgir biler. Tror ikke man kan krype og regenerere samtidig utenom den Katolikk kirken.( no offence)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

GliX

Sitat fra: elektrolux på søndag 23. november 2008, klokken 16:18
Kunne veldig godt tenkt meg EL 12345. Lurer på hvor langt unna det er.

Blir alltid brukt som eksempel skilt.

Du begynner å få dårlig tid, jeg spottet EL 12334 på Fornebu i dag.

--
GliX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA