Type 2 kabel og rød lade adapter fra Tesla

Startet av ErikMe, tir 22. apr 2014, kl. 21:25

« forrige - neste »

ErikMe

Bør man kjøpe Type 2 kabel og "Rødt Lade adapter" til 3600,- og 600,- samtidig som man bestiller bil ? Eller finner man dette utstyret til tilsvarende eller billigere pris andre steder ?

pfh takk for tips

TRM

Rød adapter er grei å bestille med bilen dersom du trenger den. Har jeg forstått det riktig så tilkommer det mva dersom du velger å kjøpe den senere.

Type2-kabel får du billigere andre plasser. Kabelen til Tesla har ingen andre egenskaper (ladelukeåpner) enn feks NoFuel sin.

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

jkirkebo

Sitat fra: TRM på tir 22. apr 2014, kl. 21:40
Rød adapter er grei å bestille med bilen dersom du trenger den. Har jeg forstått det riktig så tilkommer det mva dersom du velger å kjøpe den senere.

Type2-kabel får du billigere andre plasser. Kabelen til Tesla har ingen andre egenskaper (ladelukeåpner) enn feks NoFuel sin.

TRM

Jepp, og NoFuel sin får man til 1850,- om man er medlem i TOCN (Tesla Owners Club Norway). Litt billigere det enn 3600,-...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

ErikMe

takk for svar :) da kan jeg spare den kostnaden litt :)

iCar

Hva er lengden på Type 2 kabel som man har mulighet til å kjøpe fra Tesla med bilen? Eneste forskjellen på den er at det er en knapp for å åpne ladeporten kontra feks Nofuel sin? Er det 16A eller 32A

Er det noen som har bilde av den fra Tesla?

RaBalder

Sitat fra: DesiTesla på lør 10. mai 2014, kl. 13:13
Hva er lengden på Type 2 kabel som man har mulighet til å kjøpe fra Tesla med bilen? Eneste forskjellen på den er at det er en knapp for å åpne ladeporten kontra feks Nofuel sin? Er det 16A eller 32A

Den eneste egenskapen jeg brydde meg om når jeg vurderte Type2-kabel til Tesla er at Tesla sin kabel koster 50-100% MER enn det du kan kjøpe andre plasser.

Lengde, 3fase, 32ampere og manglende trykk-knapp for åpning av ladeluke har dem alle.

jkirkebo

Sitat fra: DesiTesla på lør 10. mai 2014, kl. 13:13

Tesla sin er så vidt jeg kan skjønne identisk med Salto sin, bortsett fra prisen. Altså ingen åpneknapp for ladeporten (da måtte det vært batteri i pluggen siden det ikke er strøm på Type 2 kontakten før kommunikasjon med bilen er opprettet).

BMW850

Var igår innom Salto i Oslo og kjøpte en 4 meters Mennekes-kabel til 1990,-.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

iCar

Jeg bekreftet min bestilling igår og idag ser jeg plutselig at Tesla har kuttet kraftig på type2 kabel prisen, koster nå 1300kr.

Kan jeg på noen måte få dem til å legge den til i bestillingen min nå?
Antar at jeg må betale moms om jeg kjøper den når jeg får bilen?

nofuelno

Sitat fra: DesiTesla på ons 14. mai 2014, kl. 23:56
Jeg bekreftet min bestilling igår og idag ser jeg plutselig at Tesla har kuttet kraftig på type2 kabel prisen, koster nå 1300kr.

Kan jeg på noen måte få dem til å legge den til i bestillingen min nå?
Antar at jeg må betale moms om jeg kjøper den når jeg får bilen?
Hvis du får lagt den til som tilbehør og betaler den sammen med bilen, så slipper du nok moms.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

jkirkebo

Det var jammen ikke småtterier til prisreduksjon heller, fra 3600,- til 1300,- :)

Til denne prisen er den jo et røverkjøp, bare å bestille alle som kan. Tipper Tesla har lagt inn en bestilling på 10.000 stykker og fått en rimelig mye bedre innpris ;)

iCar

Noen som har erfaring rundt det å få lagt den til bestillingen i ettertid, jeg bekreftet min igår.

RaBalder

Sitat fra: DesiTesla på tor 15. mai 2014, kl. 00:38
Noen som har erfaring rundt det å få lagt den til bestillingen i ettertid, jeg bekreftet min igår.

Bruk søke-knappen på forumet så finner du nok erfaringene til de som skal endre bestillingen etter at dem har bekreftet. Er mange tråder om endringer.

tjomswrx

Sitat fra: jkirkebo på tor 15. mai 2014, kl. 00:34

Det var jammen ikke småtterier til prisreduksjon heller, fra 3600,- til 1300,- :)

Til denne prisen er den jo et røverkjøp, bare å bestille alle som kan. Tipper Tesla har lagt inn en bestilling på 10.000 stykker og fått en rimelig mye bedre innpris ;)

Noen som vet hva denne koster for oss som har bestilt bil? Dvs hvis man kjøper i butikken. Mva i tillegg eller tilkommer mer?
S85

Dlikse

I mailen jeg fikk fra min DS forrige fredag står prisen i PDFen oppgitt til 3060,-

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA