Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

armlene

Startet av aageaasved, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

rojohan

Sitat fra: vivjohan på tirsdag 29. april 2014, klokken 20:53skal å bygge om bumerang refleksene bak med ledstripe bak refleksen :P

Dette kunne eg tenkt meg å fått sett bilde av,samt framgangsmåte da eg har lurt på det samme. Er ganske lei alle kommentarene om at bilen min ikkje har baklys..... Det hender også at biler bak blinker pga det  >:(

Mats

Veldig deilig med armlene. Er den enkel å montere selv?
TMS 75D 2018
VW e-up 2015
x TMS 75D 2016

Ellerikke

Jeg monterte selv, men er også vant til å mekke...
Du trenger T25 i tillegg til verktøyet som er listet opp i manualen. En forlenger til 13-pipa gjør også jobben lettere. Ellers kan det virke som Skoda Citigo har et annet arrangement rundt brekket, jeg sagde litt ikoppholderen bak for å få det til å passe (blir dekket 100% av armlene) i min eUP. Armlene har forresten et rom inni som er gangske praktisk og det kan justeres i forover/bakover-retningen i 7 stillinger. Hadde ikke greidd meg uten noe mere..
Lykke til!
Blå e-up!

Caspar

Sitat fra: Mats på onsdag 23. juli 2014, klokken 23:07
Veldig deilig med armlene. Er den enkel å montere selv?
Ja som Ellerikke skriver så er det en mal på monteringsanvisningen hvordan du skal kutte i konsollen som er der. Det er tydligvis litt forskjell på Citigo og Up her for malen stemmer ikke helt for Up. Men foten til armlenet dekker jo der du skal kutte så det er bare å kutte i vei. Armlene vil du ikke angre på. Jeg kjører andre Euper på jobben uten armlene, og da oppdager jeg at jeg savner det.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Mats

Perfekt. Takk for bra svar, da skal jeg bestille meg en sånn så fort bilen kommer.
TMS 75D 2018
VW e-up 2015
x TMS 75D 2016

F_P

Kan nevne at samme armlene fra Seat Mii har delenummer 1SL061100
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Mats

Sitat fra: F_P på mandag 28. juli 2014, klokken 13:11
Kan nevne at samme armlene fra Seat Mii har delenummer 1SL061100

Vet du om det er noe prisforskjell på disse?
TMS 75D 2018
VW e-up 2015
x TMS 75D 2016

F_P

Sitat fra: Mats på mandag 28. juli 2014, klokken 15:43
Sitat fra: F_P på mandag 28. juli 2014, klokken 13:11
Kan nevne at samme armlene fra Seat Mii har delenummer 1SL061100

Vet du om det er noe prisforskjell på disse?

Det vet jeg dessverre ikke.

Det jeg vet er at jeg/vi kjøper inn disse fra en leverandør i Tyskland (driver en nettbutikk som har blant annet sånt i sortimentet  ), og at innprisen vår på 1SL... som vi får derfra er lavere enn prisen nevnt på 1ST... tidligere i tråden. 

PS! Ikke ment som reklame så om noen mener det er det så editerer jeg gladelig innlegget
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Coolio

Er nok prisforskjell fra hvor i landet man handler men i oslo koster 1SLxxx 2191,- og 1STxxx 2142,- inkl mva

Sandtveit

Jeg fikk min up levert med citigo armlene ferdig montert for 2000 kr.

sveander

Har det skjedd noe med dette?
Jeg er litt skeptisk til å måtte sage i koppholderen for å få det til å passe.
Er det samme man må gjøre om man bestiller fra VW?
Er prisen fortsatt forkjellige fra Citigo og VW?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

ReneM

Sitat fra: rojohan på fredag 09. mai 2014, klokken 12:31
Sitat fra: vivjohan på tirsdag 29. april 2014, klokken 20:53skal å bygge om bumerang refleksene bak med ledstripe bak refleksen :P

Dette kunne eg tenkt meg å fått sett bilde av,samt framgangsmåte da eg har lurt på det samme. Er ganske lei alle kommentarene om at bilen min ikkje har baklys..... Det hender også at biler bak blinker pga det  >:(

Dette er en enkel sak. Baklyset kan kobles samme med kjørelys i VCDS.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Mortstokk

Sitat fra: sveander på onsdag 22. mars 2017, klokken 09:01
Har det skjedd noe med dette?
Jeg er litt skeptisk til å måtte sage i koppholderen for å få det til å passe.
Er det samme man må gjøre om man bestiller fra VW?
Er prisen fortsatt forkjellige fra Citigo og VW?

Koppholderen du må sage blir "inni"/under feste til armlene, så det vil ikke syntes på noen som helst måte. Volkswagen gjør det på samme måte, men ferdig montert ser det helt originalt ut.

saxomann@hotmail.com

Fikk mitt i dag fra Tyskland. 182 € inkl frakt. Til Seat Mii.

ElTaco

Noen her som kan fortelle meg riktig fremgangsmåte for å få tak i og montert armelene i en 2014 E-up?

Jeg snakket med Møller bil for å høre om dette var noe de kunne bistå med, men mekanikeren hadde aldri vært borti armlene på en e-up og fant heller ingen deler til dette i deres systemer.

Jeg har Googlet på delenummeret 1ST 061 123 og finner litt forskjellig, både et som kan settes rett ned i koppholderen virker det som (muligens noe slarkete og giv her) og et som skal settes "over" midtkonsollen og koppholderen bak som må skrus ned, men dette ser ikke originalt ut, derfor er jeg litt usikker på om dette fungerer.

Dersom noen her har gjort dette eller vet om noen som gjør det så hadde jeg satt pris på tilbakemelding :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA