Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

Gusse

Vet ikke om dette er foreslått før, men hva med en feature som hadde vært slik at når man hadde vært tilkoblet en SuperCharger, så hadde man kunne valgt at bilen hadde holdt en ønsket tempratur konstant, selv om bilen ble forlatt og låst.
Skjønner alle triksene med å trykke inn bremsen etter at man forlater bilen, og la nøkkelen være i bilen, app tilgang etc etc, men snakker her om en ren feature som gjør at bilen i gitte situasjoner kan holde jevn tempratur(sånn som når man kjører), og synes det er spesielt interessant på vintern når man står ved gratis og hurtig strømkilde som SC. Latskap? Ja kanskje, men snedig...Jepp :)

jkirkebo

Sitat fra: Gusse på onsdag 21. januar 2015, klokken 17:20
Vet ikke om dette er foreslått før, men hva med en feature som hadde vært slik at når man hadde vært tilkoblet en SuperCharger, så hadde man kunne valgt at bilen hadde holdt en ønsket tempratur konstant, selv om bilen ble forlatt og låst.
Skjønner alle triksene med å trykke inn bremsen etter at man forlater bilen, og la nøkkelen være i bilen, app tilgang etc etc, men snakker her om en ren feature som gjør at bilen i gitte situasjoner kan holde jevn tempratur(sånn som når man kjører), og synes det er spesielt interessant på vintern når man står ved gratis og hurtig strømkilde som SC. Latskap? Ja kanskje, men snedig...Jepp :)

Hvorfor begrense det til lading/SC? Jeg vil gjerne ha muligheten til å få bilen til å holde varmen mens jeg er i butikken selv om den ikke er koblet til jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Gusse

Sitat fra: sn0le på onsdag 21. januar 2015, klokken 18:24
Funker vel å sette på forvarminga på tlf?

Joda, men i latskapens navn: Ved å sette på forvarming via app, så skrur det jo seg av etter at ønsket temp er nådd(og/eller etter en hvis tid). Den skrur seg ikke på av seg selv igjen. Så det kunne selfølgelig vært en feature på forvarming via app, at bilen hadde en termostat funksjon, der du velger max temp( Skrur seg av) og min temp(skrur seg på igjen). Dette er ikke noe stort problem, men har flere ganger forvarmet bilen, men blitt hindret i å dra akkurat som planlagt, og da når jeg 30 min senere kommer meg av gårde, er bilen ned i en mindre behagelig tempratur fordi at jeg har glemt å gå inn på app å sette igang igjen(spesielt på kalde dager).
Ser egentlig for meg at dette er en rimelig enkel sak å fikse i software :)
Sorry, men dette er en mye vil ha mer ting, men kjekt å ha :)

cra

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 21. januar 2015, klokken 17:59
Hvorfor begrense det til lading/SC? Jeg vil gjerne ha muligheten til å få bilen til å holde varmen mens jeg er i butikken selv om den ikke er koblet til jeg.

Samme her. Det hender rett som det er at ungene ikke gidder å være med inn på butikken, og en snartur tar fort 10-15 minutter. Tilsvarende så hadde det vært greit for comforten å kunne trykke på en knapp som gjorde at varmen holdt seg (og at det for evt. ventende passasjerer er mulig å kjøre musikk etc) til jeg kommer ut igjen. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Gusse

Sitat fra: cra på torsdag 22. januar 2015, klokken 14:22
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 21. januar 2015, klokken 17:59
Hvorfor begrense det til lading/SC? Jeg vil gjerne ha muligheten til å få bilen til å holde varmen mens jeg er i butikken selv om den ikke er koblet til jeg.

Samme her. Det hender rett som det er at ungene ikke gidder å være med inn på butikken, og en snartur tar fort 10-15 minutter. Tilsvarende så hadde det vært greit for comforten å kunne trykke på en knapp som gjorde at varmen holdt seg (og at det for evt. ventende passasjerer er mulig å kjøre musikk etc) til jeg kommer ut igjen. :)
+1

Muffinman

Hm. Å få en av passasjerene til å berøre skjermen etter at føreren har gått ut fungerer da fint? Eller gå ut, trå på bremsepedalen og deretter lukke døra. Eller camper mode. Det første alternativet tror jeg fungerer om bilen står på lading også.

Tuxedo

Sitat fra: cra på torsdag 22. januar 2015, klokken 14:22
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 21. januar 2015, klokken 17:59
Hvorfor begrense det til lading/SC? Jeg vil gjerne ha muligheten til å få bilen til å holde varmen mens jeg er i butikken selv om den ikke er koblet til jeg.

Samme her. Det hender rett som det er at ungene ikke gidder å være med inn på butikken, og en snartur tar fort 10-15 minutter. Tilsvarende så hadde det vært greit for comforten å kunne trykke på en knapp som gjorde at varmen holdt seg (og at det for evt. ventende passasjerer er mulig å kjøre musikk etc) til jeg kommer ut igjen. :)
Hvis ungene er store nok, så er det bare å be dem trykke på den store skjermen etter at du har lukket døren, så blir alt slått på igjen.

SamV

Skulle likt å ha en elektronisk diff. sperre som tillater noe hastighetsforskjell mellom fram og bakhjul.

Hyperstress

Skulle gjerne hatt "projected range" på energy appen på den lille skjermen. Den er av en eller annen grunn utelatt, mens gjennomsnittlig forbruk er med. Dette hadde vært ekstra nyttig nå som mange benytter % visning på batterisøyla. I tillegg kunne energy appen i den lille skjermen vist Trip grafen dersom den var valgt på storskjermen fra før.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

dosmont

Er det noen som vet om det er en eller anen form for AirPlay på skjermen?
Hvis ikke, er det spilt videre som et ønske noe sted?

Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

cra

Sitat fra: dosmont på torsdag 12. februar 2015, klokken 02:16
Er det noen som vet om det er en eller anen form for AirPlay på skjermen?
Hvis ikke, er det spilt videre som et ønske noe sted?

Finnes ikke pr i dag.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Philippo10

Må komme slik at man kan installere oppdateringer via mobil. Har android og for aldri f.eks varsel når bilen er ferdig ladet, som jeg har sett andre enheter har fått. 
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

cra

Sitat fra: Philippo10 på fredag 20. februar 2015, klokken 11:19
Må komme slik at man kan installere oppdateringer via mobil. Har android og for aldri f.eks varsel når bilen er ferdig ladet, som jeg har sett andre enheter har fått.

Jeg synes det er helt greit at man må inn i bilen for å starte oppdatering. Ser for meg at det blir dårlig stemning om en ivrig kar setter igang oppdatering fra mobiltelefonen mens kona står parkert et sted i et kort ærend, og blir stående en time ekstra fordi bilen oppdateres.  Worst case scenario heromkring: På ferga!  :o
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Mr. P85D

Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA