Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

cstromme

Sitat fra: B_Tesla på onsdag 08. oktober 2014, klokken 22:38
Har ikke lest så mye i denne tråden, så beklager om det er diskutert. Men kunne gjerne tenke meg at det var passsordbeskyttelse på å deaktivere fjerntillgang. Evt mulig å låse hovedskjermen med et passord for å låse opp. Type slik som iOS/Android har. Låsen bør følgelig da ikke gå på hver gang du går ut, men når du velger å låse skjermen.

Valet mode!
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Nasse

Mulig det er nevnt før, men....

... vil ha sperre på vindusviskerene, slik at de ikke kan gå når dørene er oppe...

Satt meg inn i bilen idag, og samtidig med at jeg satt meg inn i bilen ryddet viskeren ruta for vann - ble ganske våt  :o

Kim L

Ser i mange tråder at det klages på mye forskjellig,,, hvordan får vi Tesla til å plukke opp signalene om at det bør fikses ? Tror ikke de leser norske forum....  Ser denne lista , men leses den av de som kan gjøre noe ?

Hyperstress

Kanskje noen smartinger kan lage en liste som sorterer ønsker etter hva folket mener er mest prekært. Hadde vært interessant å sett hvordan det hadde blitt :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Elbil fundamentalist

Hva med soft-close på frunken. Så slipper man å trykke bulker inn i panseret...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kim L


Elbil fundamentalist

#112
Hva med solcellepanel bak på taket slik at Teslan selv holder seg med 12V strøm til on-board computer når den er parkert over tid? F.eks på en flyplass når man er ute å reiser. Leafen har dette, og solpanelet på bakluken lader 12V batteriet. Setter man et litt større eller mer effektivt solcellepanel på Teslaen kan man ev. også bruke strømmen til aircondition/varme på batteriene eller svak vedlikeholdslading på batteriet. Flott "batteriprotection"  :)
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Muffinman

Jeg vil ha mulighet for å skru av lysene permanent når man står på ferge og sitter i bilen! Uansett om headlights after exit er av eller på skjer det noe etter en stund når bilen skrur seg av. F.eks. om man har skrudd av lysene manuelt på ferga slår de seg på igjen når bilen går i "car off" ved et av valgene. Husker ikke hvilket.

lognvik


OleJA

Sitat fra: Elbil fundamentalist på onsdag 12. november 2014, klokken 11:05
Hva med solcellepanel bak på taket slik at Teslan selv holder seg med 12V strøm til on-board computer når den er parkert over tid? F.eks på en flyplass når man er ute å reiser. Leafen har dette, og solpanelet på bakluken lader 12V batteriet. Setter man et litt større eller mer effektivt solcellepanel på Teslaen kan man ev. også bruke strømmen til aircondition/varme på batteriene eller svak vedlikeholdslading på batteriet. Flott "batteriprotection"  :)
Selv i power save så trekker bilen ca 40W, dvs ca 1kWh i døgnet. Solcelle panelet på Leafen gir vel maks 5W om jeg husker rett, dvs optimistisk kanskje 20Wh i døgnet over en vanlig norsk regnfylt dag. En måtte da ha et panel på ca. 50 ganger Leaf panelet for å dekke stanby tapet på en Tesla.

Alt slik blir en gimmick uten effekt i praksis.

NegativeElectrode

Fikk en slags ide som muligens kan bidra til god plassering av nye Superladere. Tesla vet vel hvor bilene kjører, og kanskje også batteristatus og kan muligens trekke ut beslutningsgrunnlag fra det de allerede har. 

Hvis man kunne tipse Tesla om strategiske plasseringer for nye Superladere via bilens GUI, og samtidig gi samtykke til at bilens bevegelser neste 24 t kan brukes til dataanalyse ville det kunne få et bedre grunnlag.

Strategien med 20 mils avstand er grei nok for å få på plass et fundament, men det er stor variasjon i kjøremønster, typisk hastighet, høydeforhold, vær osv som spiller inn på hvor superladere bør plasseres. Sånn som det er i dag må man vel kjøre i sparemodus på endel strekninger, særlig vinterstid.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Philippo10

Skulle ha kommet automatisk grep på ratet til Sport, når man kjører over 70. Blir mye frem og tilbake for min del iløpet av en dag.

Comfort (ved smale gater og til parkering, kjøring i ganghastinghet) Standard (vanlig kjøring) Sport (motorvei, mye snø i veibane)
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Dennis

Sitat fra: Philippo10 på tirsdag 06. januar 2015, klokken 15:13
Skulle ha kommet automatisk grep på ratet til Sport, når man kjører over 70. Blir mye frem og tilbake for min del iløpet av en dag.

Comfort (ved smale gater og til parkering, kjøring i ganghastinghet) Standard (vanlig kjøring) Sport (motorvei, mye snø i veibane)

Enig, tungvindt med forskjellige styre modusen slik det er nå. Kunne sikkert vært normal og sport. Men utenom det så skulle styringen justert seg selv etter hastighet slik som på andre biler med el servo. Lett å svinge i lav fart og litt tyngre på rattet i høy fart.
Er mulig at P85D har det siden de har tatt bort de valgene der. Ellers så skulle ikke det være noe problem å legge til det i en firmware oppdatering til eksisterende biler.

Mr.Hansen

Dårlig gjort av Elon Musk å bruke de power innstillingene(Normal, Sport, Insane). Han sa at han ikke ville ha dem for ca et år siden. Han mente det var nok med styre det med pedalen.

Normal=lett på foten
Sport=normal bruk
Insane=pedalen to the metall

Gule kort til Tesla, fjern de innstillingene.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA