Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

Muffinman

Tja, syntes vel det ville vært litt snodig at de hadde kapasitet til å drifte en slik tjeneste selv. Begynner jo å bli mange biler på veiene.

Quintilian

#76
Sitat fra: Muffinman på søndag 27. juli 2014, klokken 15:18
Sitat fra: BMW850 på tirsdag 15. juli 2014, klokken 00:17
Dette systemet burde være en kurant sak for Tesla å få til. Vil tro all teknologi ligger i bilen på nåværende tidspunkt. Ved ulykke ringer bilen opp nødetaten og oppgir GPS-koordinatorene for hvor ulykken har skjedd, den oppgir også en rekke annen viktig informasjon: Hvor mange som sitter i bilen, om andre biler er involvert i ulykken og hvor kraftig sammenstøtet har vært.

http://www.abcnyheter.no/motor/2014/07/14/bilen-ringer-selv-inn-nodmelding-hvis-du-krasjer
Fikk høre en historie om en herremann som ble oppringt av Tesla som kunne fortelle at bilen hans hadde krasjet. Og ganske riktig, kona hadde vært uheldig.

Jeg tenker at det må være en røverhistorie?

Dette ble også nevnt av en person i forumet på Teslamotorsclub.com.... Han kjørte av veien i en sving, føyk gjennom en del trær og kræsja til slutt i en liten trestubbe eller hva det var ... Han skrev at han etter en liten stund ble oppringt av Tesla...

Han klarte seg forøvrig uten skader, men bilen ble kondemnert.

Edit: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/33711-Rip-vin-p01653

"Tesla had tried to call me, but I didn't have cell phone coverage and couldn't answer. When a police officer arrived, he said that cars run off the road at the curve "almost every week"."

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på søndag 27. juli 2014, klokken 16:39
Tja, syntes vel det ville vært litt snodig at de hadde kapasitet til å drifte en slik tjeneste selv. Begynner jo å bli mange biler på veiene.

Jojo, men hvor mange får airbaggene utløst pr. dag da? Jeg antar antallet neppe er særlig mye større enn 1...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på søndag 27. juli 2014, klokken 21:28
Jojo, men hvor mange får airbaggene utløst pr. dag da? Jeg antar antallet neppe er særlig mye større enn 1...

I eksempelet fra TMC i innlegget over deg var airbaggene ikke utløst.
Model S 85D

jkirkebo

Sitat fra: Amoss på søndag 27. juli 2014, klokken 21:33
Sitat fra: jkirkebo på søndag 27. juli 2014, klokken 21:28
Jojo, men hvor mange får airbaggene utløst pr. dag da? Jeg antar antallet neppe er særlig mye større enn 1...

I eksempelet fra TMC i innlegget over deg var airbaggene ikke utløst.

Ok, men det er antageligvis en sensor som har registrert krasj da og koblet fra batteripakken?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på søndag 27. juli 2014, klokken 21:51
Ok, men det er antageligvis en sensor som har registrert krasj da og koblet fra batteripakken?

Ja, ett eller annet slikt må det nok være ja.
Model S 85D

satheesh.net

Sitat fra: Amoss på søndag 27. juli 2014, klokken 22:05
Sitat fra: jkirkebo på søndag 27. juli 2014, klokken 21:51
Ok, men det er antageligvis en sensor som har registrert krasj da og koblet fra batteripakken?

Ja, ett eller annet slikt må det nok være ja.

Jeg kan bekrefte at det er rapporteringssystem som sier ifra hvis noe alvorlig skulle skje. (Jeg hadde møte med Tesla Motors her i Sydney, Australia i går. Nærmere informasjon rundt dette kommer i egen tråd senere.)

Den fungerer forøvrig slik at det er en del triggere som utløser denne typen handling. Altså at flere ting må skje etter hverandre (hvis det, det og det skjer samtidig, så varsles headquarters automatisk).

De nevnte at det var utrolig(!) hvor mye data de faktisk kunne hente ut av bilen om og hvis nødvendig (på grensen til det absurde visstnok). Men det skulle kanskje bare mangle der hele bilen stort sett kontrolleres elektronisk. :)

BMW850

Jeg hadde ønsket meg at rattet hadde gått i øvre stilling når fører-dør åpnes for å lette utgang av bilen. Dette har jeg på min BMW850 1995 modell. Burde være en meget enkel sak å få til på denne bilen. Da jeg alltid har rattet helt ned og er 193cm høy hadde jeg satt pris på dette. Styrer med rattet HVER gang jeg skal ut og inn av bilen. Enten med hendelen eller "recover" Profile fra skjerm.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

petersv

Sitat fra: BMW850 på torsdag 31. juli 2014, klokken 00:57
Jeg hadde ønsket meg at rattet hadde gått i øvre stilling når fører-dør åpnes for å lette utgang av bilen. Dette har jeg på min BMW850 1995 modell. Burde være en meget enkel sak å få til på denne bilen. Da jeg alltid har rattet helt ned og er 193cm høy hadde jeg satt pris på dette. Styrer med rattet HVER gang jeg skal ut og inn av bilen. Enten med hendelen eller "recover" Profile fra skjerm.

Word. Har tipset teknisk supprt om det, men det er snart et år siden.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Newbee

Noen som vet når 6.0 kommer? Trodde den skulle komme i første halvår, men det drøyer... :-(
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Teslanewbie

Jeg ønsker at man får pushvarsel via teslappen på android/iphone når alarmet utløses
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Mr.Hansen

Hadde vært greit å få SMS og Mail opp på skjermen når de komme på telefonen. Så slipper jeg og ta den fram hver gang. Ang Mail så hadde det vært nok med Subject og 2 linjer πå mailen, så du kunne se om det var viktig eller ikke.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

petersv

Sitat fra: Mr.Hansen på tirsdag 12. august 2014, klokken 10:38
Hadde vært greit å få SMS og Mail opp på skjermen når de komme på telefonen. Så slipper jeg og ta den fram hver gang. Ang Mail så hadde det vært nok med Subject og 2 linjer πå mailen, så du kunne se om det var viktig eller ikke.

Er nok like ulovlig å lese epost på Teslaskjermene som på mobilskjermen. Det er en uting, ser ofte folk som vingler og når jeg passerer sitter de å leser eller skriver på mobilen. Ikke bra...

drinden

Massasje i sete.
Jeg testet nylig en golf som hadde dette. Var egentlig ganske behagelig når man ble litt sliten.
Denne fungerte så enkelt som at korsryggstøtten startet i bunn, gikk opp så langt den kom. Så trakk den seg tilbake. Gikk helt ned, før den startet på nytt.
Dette høres ut som bør være mulig å få til med software, da bilen husker min sete innstilling og endrer dette ut i fra profil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA