Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

Teslanewbie

Ladeporten burde pares til en spesifikk UMC

Mulighet til å slå av fjernportåpning med UMC  på hovedmenyen for å unngå at en annen tesla eier ved mistak åpner din ladeport .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Amoss

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 01. mai 2014, klokken 09:27
Ladeporten burde pares til en spesifikk UMC

Mulighet til å slå av fjernportåpning med UMC  på hovedmenyen for å unngå at en annen tesla eier ved mistak åpner din ladeport .

Jeg ville heller sagt "Ladeporten bør kun la seg åpne dersom bilen detekterer FOB'en innen rekkevidde". Det gjør det uproblematisk å bytte UMC/ladeportåpner, og hindrer at man åpner ladeporten på parkerte biler.
Model S 85D

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Adrian

Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Øggen

Og at den viser ALLE kontakter lagret på telefonen.  Viser bare de med kun nummer. Det er ikke mange da nesten alle har Mailadresse og tillegsinfo.

Philippo10

Hadde vel vært med en slags forsikringsmappe på et vis, hvis man har 12 000 i kjørelengde på forsikringen, så kunne dette stilles inn via bilen, slik at man kan derav få en påminnelse om at man nærmer seg angitt lengde.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

cra

Sitat fra: Philippo10 på fredag 16. mai 2014, klokken 00:20
Hadde vel vært med en slags forsikringsmappe på et vis, hvis man har 12 000 i kjørelengde på forsikringen, så kunne dette stilles inn via bilen, slik at man kan derav få en påminnelse om at man nærmer seg angitt lengde.

En slik funksjon hadde vært snerten, ja. Notify in 5.000km: Rotate Tires. Notify in 12.000km: Upgrade insurance.

Kanskje TeslaTap kan brukes; den kan allerede sende notifications om mye rart. Det burde være kurant å få laget til noe som sendte melding på X tusen km. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

fhovlan

Eg ønskjer å få valmogelegheit på barnesikring (høgre/venstre). Tungvint løysing i dag.

TKK

Sitat fra: Øggen på torsdag 15. mai 2014, klokken 19:57
Og at den viser ALLE kontakter lagret på telefonen.  Viser bare de med kun nummer. Det er ikke mange da nesten alle har Mailadresse og tillegsinfo.

Min viser alle kontakter.
Kjører Windows Phone.


Snorreholberg

Jeg kunne tenkt meg at det hadde vært en logg i bilen som viser hvor mange kWt bilen er ladet med siden vi kjøpte den (altså eksakt hvor mange kWt somhar gått inn i bilen) og ut ifra dette kunne vise hvor mye strøm som er forbrukt pr mil. I øyeblikket så regner Teslaen ut hvor mye energi som bilen forbruker ved kjøring - og den tar ikke hensyn til feks "lekkasjen" av strøm som skjer når bilen står i ro. Jeg har sammenliknet hvor mye strøm jeg har matet Teslaen med (strømmåleren) VS hvor mye Teslaen sier er forbrukt pr mil (logg i Teslaen) - og for meg så er dette en ganske stor forskjell.

Tønsberg

Sitat fra: Snorreholberg på mandag 02. juni 2014, klokken 23:02
Jeg kunne tenkt meg at det hadde vært en logg i bilen som viser hvor mange kWt bilen er ladet med siden vi kjøpte den (altså eksakt hvor mange kWt somhar gått inn i bilen) og ut ifra dette kunne vise hvor mye strøm som er forbrukt pr mil. I øyeblikket så regner Teslaen ut hvor mye energi som bilen forbruker ved kjøring - og den tar ikke hensyn til feks "lekkasjen" av strøm som skjer når bilen står i ro. Jeg har sammenliknet hvor mye strøm jeg har matet Teslaen med (strømmåleren) VS hvor mye Teslaen sier er forbrukt pr mil (logg i Teslaen) - og for meg så er dette en ganske stor forskjell.
+1
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Schumilight

Spillelister hentet fra musikken på USB på mediaspilleren, og dessuten at den ikke laster ned feil cover-bilder fra Gracenote men heller sporer opp eventuelle cover-bilder fra musikkmappene! Burde være en selvfølge i en slik Premium-bil.

stianrod

Hvordan blir denne lista formidlet til Tesla sentralt?
Tesla Model S P85 2014

Hyperstress

Ikke noe big deal, men jeg irriterer meg litt over blinklyset. Om en blinker venstre, så vil et "halvt høyre" bare kansellere venstreblinken og ikke blinke høyre. Irriterende når en skal ut av rundkjøringer (og har hatt på full venstreblink), når to kryss ligger tett, eller en foretar hurtige filskift ifm forbikjøringer. På min 15km vei t/r jobben så skjer dette minst 8 ganger, med mindre jeg drar blinkerspaken hele veien til fullt utslag.  :P
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Kagex

Muligheten til å linke og åpne ladeport med lang trykk på fob. istedenfor vinduene som går ned funksjonen som er borte nå
P29687

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA