Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva bør en velge av Nokian R og R2?

Startet av Bjoris, tirsdag 22. april 2014, klokken 11:29

« forrige - neste »

Bjoris

Ser ut som "alle" har R2, men jeg har nå fått tilbud om 2.400,- pr dekk for R. Har hatt to sett R på A6en og syns dekkene er veldig bra. Dekkpusheren i dette tilfellet sier at Taxiene i Bergen klager over R2 og høy slitasje i forhold til R. Egentlig hadde jeg tenkt meg Xi3, men hvis disse R dekkene er noe hardere så kanskje de er i tråd med Xi3? Vel, haster jo ikke.

Planen er å kjøpe et sett med originale felger og sommerdekk som mange vil selge og så bytte over, har da vinterdekk til litt over 20.000 samt ett sett med GY i reserve. Er altså mer opptatt av at bilen skal ha originale felger enn utseende:)

Cowboystrekk

Du får begge på megahjul til rundt 2100,- :) R har omtrent 10% lengre bremselengde på is og 0,5% høyere forbruk, men ellers er de vell jevngode, ift slitasje vet jeg lite.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

Blir R2 igjen for min del. Prøvde både R og R2 på forrige bil og forskjellen er merkbar. R er jo forrige generasjon.

Espen Hugaas Andersen

Produserer de fortsatt R? Sjekk datostemplingen så du ikke plutselig får 1+ år gamle dekk. Dekk er ferskvare.

Jeg kjøpte R2 i August, og utav datostemplingen var de da 2 mnd gamle.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Bjoris

Ok, de er gått ut av produksjon kanskje, det var ett poeng... Og prisen var ikke så god likevel? 2.400,- er ferdig lagt på:)

Muffinman

#5
Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 22. april 2014, klokken 11:35
Du får begge på megahjul til rundt 2100,- :) R har omtrent 10% lengre bremselengde på is og 0,5% høyere forbruk, men ellers er de vell jevngode, ift slitasje vet jeg lite.
Hjelper du meg med link til R2 til denne prisen? Hvis dette stemmer kjøper jeg to umiddelbart. Interdekk ligger vel i underkant av 2800 pr stk.
EDIT: Fant selv. Scriptblocker i nettleseren gjorde at nettsiden ikke fungerte.

Cowboystrekk

Supert! Har sjelden sett en så god deal på disse dekkene. Jeg og Stianrod her på forumet fikk de til samme pris som ei kampanje hos dekk1 før jul, men aldri sett noen lavere eller til samme pris etter dette.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

Når man ser på fraktprisene er det ikke så veldig god deal likevel. Vanvittig er vel et dekkende ord.

Må vel hente selv om dette skal være noe særlig.

Cowboystrekk

Det er sånt man har Bjørn aka bb og easybring til :D
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

Snedig, hva koster slikt? Å møte herremannen på Dombås er jo bare en kosetur unna :)

Bjørn...? Bjøøøørn?!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA