Trøbbel med carwings på mobil og PC

Startet av Kjell Leaf, tir 15. apr 2014, kl. 20:52

« forrige - neste »

Willow

De siste dagene har den vel fungert omtrent like bra som siden jeg kjøpte bilen for en måneds tid siden, nemlig rimelig ustabilt...
Første uka jeg hadde bilen var det kaldt ute og jeg ville sette på forvarming av bilen om morgenen mens jeg stod opp og tenkte det var genialt med en mobil-app.
Det var ikke så genialt når den ikke fikk kontakt med serveren 3 av 5 dager og førte heller til mer forsinkelse i en hektisk morgenstund når jeg først knoter forgjeves med å få kontakt med serveren, for så å bli sittende med ungene i bilen og vente til den har varmet seg opp til duggfri stand før vi kan kjøre.
Håper de kommer med en oppgradering som funker før jeg gir helt opp og baserer meg på å stille alt in manuelt.

Er det noen som vet hvordan jeg skifter fra miles til km på mobil-appen forresten?

medic.66

Sitat fra: Willow på fre 25. apr 2014, kl. 16:09

De siste dagene har den vel fungert omtrent like bra som siden jeg kjøpte bilen for en måneds tid siden, nemlig rimelig ustabilt...
Første uka jeg hadde bilen var det kaldt ute og jeg ville sette på forvarming av bilen om morgenen mens jeg stod opp og tenkte det var genialt med en mobil-app.
Det var ikke så genialt når den ikke fikk kontakt med serveren 3 av 5 dager og førte heller til mer forsinkelse i en hektisk morgenstund når jeg først knoter forgjeves med å få kontakt med serveren, for så å bli sittende med ungene i bilen og vente til den har varmet seg opp til duggfri stand før vi kan kjøre.
Håper de kommer med en oppgradering som funker før jeg gir helt opp og baserer meg på å stille alt in manuelt.

Er det noen som vet hvordan jeg skifter fra miles til km på mobil-appen forresten?

Hva mener du? Hvor vil du skifte fra miles til km? Jeg har ios app og der er det ikke noe sånn
2014 Nissan Leaf tekna 24 kWh solgt
2018 Nissan Leaf 40 kWt tekna solgt
2020 Tesla model 3P solgt
2021 Volvo XC 40 recharge p8
2022 BYD Tang solgt
2024 BMW iX2

Willow

På android-appen til Nissan, der er estimert kjørelengde oppgitt i miles. På dataen er det i km.
Og jeg har lett på settings og alle andre tenkelige og utenkelige steder uten å finne en måte å bytte til km.

Kanskje der er forskjellige apper for forskjellige kontinenter?

Øyvind.h

Sitat fra: Willow på fre 25. apr 2014, kl. 18:27
På android-appen til Nissan, der er estimert kjørelengde oppgitt i miles. På dataen er det i km.
Og jeg har lett på settings og alle andre tenkelige og utenkelige steder uten å finne en måte å bytte til km.

Kan det være engelsk språk på telefonen, feil lokasjon på telefonens bruker eller feil tidssoner på telefonen? Eller noe sånt?
Har dessverre iike android erfaring, men vet at apper på iPhone endrer seg litt ut fra telefonens språk. Appens språk endrer seg, og da er det nærliggende å tenke at enheter også endres.
Xpeng G6 AWD Performance

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2023, VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kjell Leaf

Valgte du europa når du lastet den ned ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Willow

Sitat fra: Kjell Leaf på fre 25. apr 2014, kl. 19:22

Valgte du europa når du lastet den ned ?

Jeg sjekket nå, og det er europeisk versjon jeg har installert. Og mobilen min vet hvor jeg bor  ;)
Ingen big deal at det står miles på gjettometeret i appen, bare lettere irriterende.
Den virker forsåvid helt fint i dag!

Kjell Leaf

Er det carwings eller Leaf manager du bruker?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Willow

Sitat fra: Kjell Leaf på søn 27. apr 2014, kl. 02:26
Er det carwings eller Leaf manager du bruker?

Carwings

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA