Bergen - Oslo med Combo hurtiglading

Startet av smukken, søn 13. apr 2014, kl. 17:31

« forrige - neste »

smukken

I appen til ladestasjoner.no, viser det bare ChaDeMo kontakter på hurtigladekartet.
Dette gjelder til og med Stord, jeg sjekket ikke lenger.
Er det slik at om man ønsker å hurtiglade med Combo stikk, så er ikke dette mulig på dette strekket pr. i dag?
Noen som vet om det er mulig å komme seg til Oslo med 15-20 mil rekkevidde pr. lading i dag?
BMW i3

Mippen

Det er vel ikke mer enn et dusin slike pr i dag, men kommer framover i løpet av sommeren og høsten. Det kommer en hurtiglader i Eidfjord som akkurat skal holde til Geil hvor det er ny stasjon. Da skal du komme deg til Oslo hvis det er stasjoner videre. Om det er combo på den er jeg usikker på. Du skal også være litt tøff for det skal holde på håret om sommeren å komme seg til Geilo. Stigningen stjeler mye av rekkevidden. Men vet ikke hva som er på Geilo og videre. Du må også komme deg til Eidfjord fra Bergen uten å lade.
Fremtiden er elektrisk.

Elmo

Finnes en nesten lik tråd allerede. Kalt "Type 2 eller combo hurtigladere i Bergen?"

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på lør 12. apr 2014, kl. 00:55
Sitat fra: Elmo på fre 11. apr 2014, kl. 17:52
Foreløping kan du vel telle samtlige Combo ladere i hele landet på én hånd, men det skal visst skje store forbedringer i løpet av et halvt år.
Hvor mange fingre har du på en hånd? I følge statistikken i venstre kolonne på ladestasjoner.no er det 16 Combo-ladere nå i Norge. Nok et lite rykk med 4 i Hordaland denne uka.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2026.8
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

smukken

Elmo, beklager at jeg ikke så dette før jeg hadde postet... men jeg vil helt til Oslo, så jeg hadde ikke lest den tråden.
Fremdeles aktuell for meg, selv om jeg nok kunne spart meg for å starte ny tråd.
BMW i3

Mippen

Sitat fra: smukken på søn 13. apr 2014, kl. 22:34
Elmo, beklager at jeg ikke så dette før jeg hadde postet... men jeg vil helt til Oslo, så jeg hadde ikke lest den tråden.
Fremdeles aktuell for meg, selv om jeg nok kunne spart meg for å starte ny tråd.

Ikke noe å tenke på. Den andre tråden handlet egentlig mer om Bergen. ;)
Fremtiden er elektrisk.

smukken

Sitat fra: Mippen på søn 13. apr 2014, kl. 22:41

Ikke noe å tenke på. Den andre tråden handlet egentlig mer om Bergen. ;)
;D ;D takk for det....
BMW i3

Mippen

Det hadde vært gøy å kunne kjøre elektrisk til Oslo med en vanlig elbil.  :) Hadde sikkert tatt litt tid for man må legge inn noen ladestopp for å komme seg dit. Vet en del her inne har kjørt Oslo - Geilo og Gol med vanlig elbil. Hvis man kommer seg til Geilo med elbil fra Bergen kommer man seg også til Oslo, men det er hardangervidden som er litt "skummel" siden den spiser opp batteriet slik at det skal holde hardt.

Men i følge ladekartet er det ikke noen combo stasjoner mellom Eidfjord og Sandvika utenfor Oslo. Da er det spørs om du må vente litt til for å komme deg til Oslo. Eventuelt kan du leie en hytte og overnatte på veien og lade vanlig. Den i Eidfjord åpner vel i mai.
Fremtiden er elektrisk.

Elmo

Sitat fra: Mippen på søn 13. apr 2014, kl. 23:27
Det hadde vært gøy å kunne kjøre elektrisk til Oslo med en vanlig elbil.  :) Hadde sikkert tatt litt tid for man må legge inn noen ladestopp for å komme seg dit.

Det har da vært gjort. Her er ett eksempel http://www.elbil.no/nyheter/elbilisme/492-langtur-med-elbil
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.

Elmo

Elmo, beklager at jeg ikke så dette før jeg hadde postet...

Det var ikke egentlig ment som klage/påpakning, men so innledning til å låne innlegget til vår ladestsjonsguru Hans fra den andre tråden.
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.

Mippen

Sitat fra: Elmo på søn 13. apr 2014, kl. 23:40
Sitat fra: Mippen på søn 13. apr 2014, kl. 23:27
Det hadde vært gøy å kunne kjøre elektrisk til Oslo med en vanlig elbil.  :) Hadde sikkert tatt litt tid for man må legge inn noen ladestopp for å komme seg dit.

Det har da vært gjort. Her er ett eksempel http://www.elbil.no/nyheter/elbilisme/492-langtur-med-elbil

Se der ja. :) For min egen del hadde det vært mer spennende å klare det på en dag. Med overnatting og planlegging kan man reise nesten hvor langt som helst med elbil.
Fremtiden er elektrisk.

smukken

Sitat fra: Elmo på søn 13. apr 2014, kl. 23:42
Elmo, beklager at jeg ikke så dette før jeg hadde postet...

Det var ikke egentlig ment som klage/påpakning, men so innledning til å låne innlegget til vår ladestsjonsguru Hans fra den andre tråden.
Ok.. da er vi på nett... hadde ikke sett det andre før jeg postet.
Det er jo også en risiko man løper, når man stikker hodet frem i en post..
BMW i3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA