Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Smaugs radiobil

Startet av Jan-Børre Olsen, torsdag 22. mai 2014, klokken 12:25

« forrige - neste »

Jan-Børre Olsen

Hei,

Kjøpte meg en ny 2014 Tekna fra forhandler i Larvik, Solum Bil. Fantastisk service med en kjempe hyggelig selger i spissen.
Siden de hadde inne en del Leaf'er kunne jeg velge farge og utstyrsnivå. For meg var skinnseter viktig så det ble en Tekna og jeg ønsket den i "ren" hvit noe de hadde inne. De hadde også inne sort, perlemor hvit og blå husker jeg ikke feil men hvit var det jeg ville ha. Fikk den levert en uke etter at jeg peket ut bilen min så den ble levert 16.mai, dvs har hatt den i knapt en uke. Har ikke kjørt kjempemye med den, det blir litt begrenset pga ladeutfordringer men når jeg kjører den, koser jeg meg. Jeg har aldri hatt en så moderne og flott bil før(aldri hatt en ny bil heller) så dette var morro.
Bilen ble levert med vinterhjul på 16" alufelger(som nesten er finere enn 17" felgene), Meguairs lakkbeskyttelse(et must på hvit bil), sort foliering på tak og "grill", kromringer rundt kjørelysene og 4 års service.


Har ikke gjort så mye med bilen ellers annet enn byttet ut kupelyset, parklyset og bagasjeromslyset med LED. Bilen kan jeg lade på jobben og med 3,6mil en vei passer det fint i jobb sammenheng som var hovedgrunnen til kjøpet. Håper på flere hurtigladere i framtiden her i Vestfold og langs E18 sørover slik at man kan ta helgeturer til feks Kr.sand.

Ellers er jeg en skikkelig "gearhead" og driver på med mye annet rart innen kjøretøy og har nå to snøscooterer(en ny og en gammel), en ATV(650cc MC regget), en pickup(Hilux X-Cab 2.5D-4D) og så har samboeren min en Carina E TD som sikkert blir solgt med tiden. Hiluxen får bli langturbilen i framtiden og siden jeg jakter må man jo ha en skikkelig "man car" som duger til mer enn å bare frakte nistepakken.
Er så langt veldig fornøyd med bilen og synes vel man får mye bil for pengene på mange måter om ikke så mye turbil for pengene akkurat.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Gliderman

Hei
Lå foran deg ned Hvittingfossveien i går morges. Ser tøft ut med folie på tak og grill.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Jan-Børre Olsen

Takk for det. Ja du gassa fra meg på E18 ;-) Er rimelig mange Leaf på veiene her i Vestfold nå. Du hadde en blå Leaf ikke sant?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Gliderman

Neida, kjører rød Leif, men gled fra deg allikevel.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Jan-Børre Olsen

Ja rød var den. Bruker å møte en blå nå og da på hvittingfossveien.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Jan-Børre Olsen

I dag har jeg hatt Leaf'en i akkurat en mnd og statusen er at jeg har akkurat tippet over 3000km! Det er leeeenge siden jeg har kjørt så mye bil, faktisk må man 15 år tilbake når jeg bodde i Finnmark og en tur til nærmeste nabo var 5 mil unna. Selv synes jeg ikke at jeg har kjørt mye bil engang. Bare til og fra jobben pluss noen få turer utenom for gøy for å bli kjent med hurtigladere i nærheten. 20000km på forsikringen kommer i allefall ikke til å holde!
Bilen har fungert helt eksemplarisk uten en eneste hikke. Det er trivelig å kjøre Leaf og av en eller annen grunn får jeg en følelse av velvære når jeg kjører den. Etter at jeg kjøpte min dro en kollega og handlet en også.  ;D Et kjapt regnestykke viser at jeg har spart nesten hele låneavdraget på bare dieselen alene til min andre bil. Bommene er ikke kommet opp enda men når de kommer kan jeg trygt si at å kjøpe en elbil var en genistrek av meg i reneste Hegnar stil. Hvis jeg på toppen av dette tar med km godtgjørelsen jeg har fått ifbm jobbkjøring så er jeg godt på pluss siden og det hadde jeg ikke fantasert om engang.

Etter disse tusen km med kjøring tror jeg også at min pendlervei til jobben ligger akkurat i sweet spoten for bruk av en Leaf. Ikke for langt slik at bilen ikke kan brukes til noe før den skal lades til neste økt, men langt nok til at km virkelig utgjør noe i kroner og ører.
I det store og det hele er jeg veldig fornøyd med både bilen og handelen på Solum Bil i Larvik.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA