Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kø på Lillehammer ? i påske trafikken.

Startet av jog, fredag 11. april 2014, klokken 23:57

« forrige - neste »

sn0le

Tesla burde hatt en webside med statistikk og live info.
Da kan man se om det er kø, eller planlegge litt i forhold til "rushtid" på superladerne.
Ville nok neppe hjulpet ift planlegging av lading i påsken, men man hadde i alle fall sett liveinfoen.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 12. april 2014, klokken 10:27
I USA går det vel omtrent 6 ganger så mange biler som i Norge, men de har da også ca. 14 ganger så mange SC. Og der er det stadig kø på de mest populære stasjonene.

Sant nok (dvs, har ikke sjekket tallene, men antar de stemmer :p), men blir det rett å sammenligne USA med f.eks. Norge eller Nederland?  Mener det blir en mer korrekt sammenligning å sammenligne enkeltstater "over there" mot land i EØS/Europa eller USA (evnt. + Canada) vs hele EØS/Europa. F.eks. California mot Norge.
Model S 85D

Andrewas

California har 13 superladere, men hvor mange biler? Antar de fleste model S i USA finnes i California.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

VigdisA

Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Tekberg

Det er lite kø på Lillehammer, de eneste gangene jeg har sett at det nærmer seg kø er på fredager, søndager og ved høytider. Jeg kjører forbi denne stasjonen minst 2 ganger daglig, samt at jeg følger litt med fra viduene rett over jernbanen gjennom dagen. Da de fleste lader opp etter oslo-lhmr turen så er vel dette gjort på rundt 40 min avhengig av ladehastigheten. Det vil si at det blir i snitt ledig en bås hvert 5 min.
Det kan sikkert bli verre når det blir mye flere biler på veiene, men tror det finnes kapasitet til å utvide denne stasjonen ytterligere ved behov (mot Esso f.eks.). Det er iallefall lagt ned godt med kapasitet på kabelen til denne stasjonen iflg en fra det lokale elektrisitetsverket (Eidsiva nett).
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017 solgt oktober 2019
X100 oktober 2019 solgt juni 2021
Model 3 juni 2021 solgt des 2023
Model Y september 2022
Polestar Januar 2024
Kia soul november 2018 solgt oktober 2022

jkirkebo

Sitat fra: Tekberg på søndag 13. april 2014, klokken 08:53
Det kan sikkert bli verre når det blir mye flere biler på veiene, men tror det finnes kapasitet til å utvide denne stasjonen ytterligere ved behov (mot Esso f.eks.). Det er iallefall lagt ned godt med kapasitet på kabelen til denne stasjonen iflg en fra det lokale elektrisitetsverket (Eidsiva nett).

Å utvide er en dårlig idé, bedre å bygge stasjoner i nærheten som avlaster. Kommer det f.eks en på Hamar eller Gjøvik vil jeg slutte å bruke Lillehammer og spare 20km ekstra kjøring fra Vingrom til Lillehammer og tilbake. Kløfta kunne vært passe avstand for de som kommer fra Dombås, osv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

chal

Sitat fra: Tekberg på søndag 13. april 2014, klokken 08:53
Det er lite kø på Lillehammer, de eneste gangene jeg har sett at det nærmer seg kø er på fredager, søndager og ved høytider. Jeg kjører forbi denne stasjonen minst 2 ganger daglig, samt at jeg følger litt med fra viduene rett over jernbanen gjennom dagen. Da de fleste lader opp etter oslo-lhmr turen så er vel dette gjort på rundt 40 min avhengig av ladehastigheten. Det vil si at det blir i snitt ledig en bås hvert 5 min.
Det kan sikkert bli verre når det blir mye flere biler på veiene, men tror det finnes kapasitet til å utvide denne stasjonen ytterligere ved behov (mot Esso f.eks.). Det er iallefall lagt ned godt med kapasitet på kabelen til denne stasjonen iflg en fra det lokale elektrisitetsverket (Eidsiva nett).

Coolt. Og beroligende.  :)

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

OleJA

Sitat fra: jkirkebo på søndag 13. april 2014, klokken 09:20
Sitat fra: Tekberg på søndag 13. april 2014, klokken 08:53
Det kan sikkert bli verre når det blir mye flere biler på veiene, men tror det finnes kapasitet til å utvide denne stasjonen ytterligere ved behov (mot Esso f.eks.). Det er iallefall lagt ned godt med kapasitet på kabelen til denne stasjonen iflg en fra det lokale elektrisitetsverket (Eidsiva nett).

Å utvide er en dårlig idé, bedre å bygge stasjoner i nærheten som avlaster. Kommer det f.eks en på Hamar eller Gjøvik vil jeg slutte å bruke Lillehammer og spare 20km ekstra kjøring fra Vingrom til Lillehammer og tilbake. Kløfta kunne vært passe avstand for de som kommer fra Dombås, osv.
Eller bygge ut i Østerdalen for oss som skal kjøre Trd - Oslo.

Leif1

Østerdalen er visst inntegnet på et kart Tesla har vist frem.
Synd de ikke kan informere litt om hva de tenker.
Konvertitt fra S til X

sigurdi

#25
Er vel vedlagte bilde som ble vist frem i Geneve bilmesse i år. :-)

Her er bare Norge med, siden det er det som var diskutert her. :-)

Skal da komme ladestasjon iløpet av ganske kort tid, sommeren 2014.

Men kartet er vel ikke helt 100% i samsvar med norske veier he he he

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

Tekberg

Sitat fra: jkirkebo på søndag 13. april 2014, klokken 09:20
Sitat fra: Tekberg på søndag 13. april 2014, klokken 08:53
Det kan sikkert bli verre når det blir mye flere biler på veiene, men tror det finnes kapasitet til å utvide denne stasjonen ytterligere ved behov (mot Esso f.eks.). Det er iallefall lagt ned godt med kapasitet på kabelen til denne stasjonen iflg en fra det lokale elektrisitetsverket (Eidsiva nett).

Å utvide er en dårlig idé, bedre å bygge stasjoner i nærheten som avlaster. Kommer det f.eks en på Hamar eller Gjøvik vil jeg slutte å bruke Lillehammer og spare 20km ekstra kjøring fra Vingrom til Lillehammer og tilbake. Kløfta kunne vært passe avstand for de som kommer fra Dombås, osv.

Enig! Bedre med flere lokasjoner enn flere ladere på samme plass...
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017 solgt oktober 2019
X100 oktober 2019 solgt juni 2021
Model 3 juni 2021 solgt des 2023
Model Y september 2022
Polestar Januar 2024
Kia soul november 2018 solgt oktober 2022

Togge

#27
Står å lader på Dombås no, de skifter kabler på alle stasjoner no.
Lillehammer i kveld/natt sier de.
Hel-elektrisk bilpark.

Kristian O

skifter kabler? Betyr det at Dombås er ute av drift?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

jkirkebo

Sitat fra: Kristian O på mandag 14. april 2014, klokken 10:21
skifter kabler? Betyr det at Dombås er ute av drift?

Jeg vil vel tro de tar ned en og en SC for bytte i slengen, dvs. at 2 uttak er ute av drift mens de 6 andre kan brukes.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA