Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladetrøbbel

Startet av tlauri, torsdag 10. april 2014, klokken 20:00

« forrige - neste »

tlauri

Det har vært et par tilfeller at jeg ikke har fått igang ladingen på bilen i det siste. Det blir rødt lys når jeg setter i kontakten.
Etter å låse opp og igjen bilen utallige ganger så låser kontakten seg fast i bilen og ladingen starter. Har aldri vært problemer å ta ut eller sette inn lokket som beskytter kontakten. Noen andre som har sporadisk feil med låsen til kontakten i bilen? Feilen kommer garantert ikke hvis jeg kjører innom verkstedet.  :-\

ZorroIII


Elmo

I følge instuksjonsboka så betyr fast rødt lys at (sitat) "Ladestøpslet er ikke riktig låst i ladekontakten".

Rødt  blinkende lys derimot betyr at noe er feil med ladesystemet.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

tlauri

Fast rødt lys ja, hører at bilen ikke låser fast kontakten.
Får ta meg en tur på verksted slik at de får sjekke opp hva som er årsaken til feil med låsen. Periodiske feil er no dritt :-)

elektrolux

Sliter selv tidvis med at den bare lyser gult og starter ikke lading. Etter ørten forsøk lyser det grønt og bilen lader.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

#5
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 15. april 2014, klokken 16:26
Sliter selv tidvis med at den bare lyser gult og starter ikke lading. Etter ørten forsøk lyser det grønt og bilen lader.

Vi har også den observasjonen, men (tror) vi har funnet ut at det bare er tolmod og tid som skal til så blir det grønt av seg selv. Evt. i kombinasjons med å låse bilen (flere ganger).
I følge instruksjonsboken så betyr kontinuerlig gult lys enten "ladekabel (korrekt) tilkoblet, men det er ikke funnet strømnett" eller "Bilen har låst opp ladestøpslet".

Jeg har misstenkt at det er den justerbare "kladden" vi kjøpte av deg som er litt sein med å koble gjennom strømmen noen ganger, men tror det er en kombinasjon av det og at bilen (ladeporten) ikke er låst.

Har iallefall funnet ut at det lønner seg å ikke gjøre noen annet enn å låse med nøkkelen noen ganger og vente . . . . når det lyser fast gult (for) lenge.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

c73

Jeg hadde samme problem og har hatt bilen hos Møller E18 på slependen, så der kjenner de til problemet. Jeg vet ikke akkurat hva som var feil, men de sa det var behov for programering av noe slag. Bilen ble satt igjen og jeg fikk lånebil. Har ikke hatt problemer med det siden dette ble utbedret i midten av mars.

MikkeBoomBoom

Når det tar lang tid før den blir grønn (lyser bare gult) tar jeg bare kontakten i bilen ut og inn igjen så starter den umiddelbart.

tlauri

Bilen min står nå på verksted siden den ikke vil lade, har prøvd flere ladere pluss at jeg har låst opp og igjen bilen utall ganger uten at det hjelper.
Kontakten vil ikke låse seg fast i bilen og da vil den ikke lade.
Fikk Nissan Leaf leiebil så det er jo morro å prøve noe annet å :-)
Savner hurtigheten til E-UPen, Leaf virker tregere.
Håper min bil ikke blir lenge på verksted  :'(

elektrolux

Har nå omtrent null suksessrate med original ladekladd tross stor tolmodighet og gjentatte forsøk. Har heldigvis Ratio sin som backup, og må nok ta turen innom Møller for at de skal se på saken.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

tlauri

Bilen står fremdeles på verksted, blir 1 uke imorgen  :-\
Flott oppfølging fra kundemottaker men bilen blir nok stående en stund til, ser ut til at hele ladekontakten i bilen må byttes.
Bilen låser ikke fast kontakten til bilen og da lader den ikke.
Får leafe litt i mellomtiden  ;D

Gus1

Hva ble enden på visen her. Noe byttet på garanti etc.?  :)

Gus1

2017 Mercedes 250e Electric Drive 
2014 Volkswagen e-Up!
2005 LandCruiser GX
1981 Toyota Crown SuperSaloon

Lurvine

skal selv bytte ladekontakten, da min sliter med å låse seg opp.. Heldigvis låser den igjen, slik at den lader.
Hyundai Kona 2020 (Tsjekkisk) Blue ceramic aka Chrystal 💎
VW e-up (aka Snowflake)

Oslo

Stiania79

Aldri hatt problemer med den ladekabelen som kommer med (max 10A) og klarer fint å lade 16A med den nye ledningen fra EV Institute til kr 3300... via vanlig schuko. Kan anbefales som back-up. Funker også på Tesla model s, men gir da kun 13A pga software i bilen...
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

harald45

Har  hatt  samme problem noen ganger   men etter noen forsøk  låser den seg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA