Privat 32A 1(2fase) faset ladestasjon for Nissan Leaf 6.6kW

Startet av RonnyR, tor 10. apr 2014, kl. 14:10

« forrige - neste »

RonnyR

Hey ja takk for gode innspill, blir nok å justere installasjonen litt bedre fremover.

Mindvirus: du sier at pistolen ikke kan ligge i snø? Mente du kanskje kabel her? visst ikke så vil pistolen sitte i hylsen på veggen som er tett, man bør naturligvis tenke på vinteren, regn og fukt her, kanskje vurdere dreneringshull i bunn av hylsen. Visst ikke så er jeg veldig komfortabel med kablene som er brukt vil ha null problem med å holde ut all slags vær og temperatur til denne bruken.
Med tanke på membran på 3fase stikken så er jeg helt enig i at det ikke er helt optimalt her men det var det jeg hadde tilgjengelig. Eventuelt kunne man vurdert en PG nippel her ja samt jeg skal prøve borre dreneringshull i bunn som jeg hadde glemt å tenkt på(holder kanskje å ha silikon i topp som du sier).

Emil: tak kommer så fort jeg får tid til å fikse det.

Godt å få innspill så det er mulig å forbedre.
I verstefall om det blir fukt så slår jordfeilbryteren inn og EVSE stasjonen skal også overvåke jordfeil.

Jan-Børre Olsen

Min erfaring er at Thorsman Tæt holder vel så tett som en PG nippel når den blir åpnet på riktig vis.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

RonnyR

Nå er det ikke unormalt å montere ip44 stikk ute på denne måten husk det, så det går nok fint å ha installasjonen slik til denne bruken, men det er alltids kjekt å kunne gjøre det helt optimalt.

MindViruz

Sitat fra: RonnyR på fre 23. mai 2014, kl. 10:44
Hey ja takk for gode innspill, blir nok å justere installasjonen litt bedre fremover.

Mindvirus: du sier at pistolen ikke kan ligge i snø? Mente du kanskje kabel her? visst ikke så vil pistolen sitte i hylsen på veggen som er tett, man bør naturligvis tenke på vinteren, regn og fukt her, kanskje vurdere dreneringshull i bunn av hylsen. Visst ikke så er jeg veldig komfortabel med kablene som er brukt vil ha null problem med å holde ut all slags vær og temperatur til denne bruken.
Med tanke på membran på 3fase stikken så er jeg helt enig i at det ikke er helt optimalt her men det var det jeg hadde tilgjengelig. Eventuelt kunne man vurdert en PG nippel her ja samt jeg skal prøve borre dreneringshull i bunn som jeg hadde glemt å tenkt på(holder kanskje å ha silikon i topp som du sier).

Emil: tak kommer så fort jeg får tid til å fikse det.

Godt å få innspill så det er mulig å forbedre.
I verstefall om det blir fukt så slår jordfeilbryteren inn og EVSE stasjonen skal også overvåke jordfeil.

Det nye kravet blir så kort kabel at dersom den ikke blir satt i holderen, eller om den faller ut vil ikke pustolen kunne ligge nede på bakken i vann eller snø. Spiralkabel blir det som sannsynligvis kommer.

Ikke misforstå, jeg ville ikke gjort noe annerledes selv. Men en liten dæsj silikon i standardniplene som følger med kontakten er ofte lurt da de ikke er superkvalitet.

Tror det skal være integrert dreneringshull i bakkant av kontaktene som standard på de fleste kontakter av denne typen.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA