Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dekktrykk

Startet av Øybil, søndag 06. april 2014, klokken 02:11

« forrige - neste »

Sungrazer

Husk at bakdekkene både gir skyv og brems, spesielt når man kjører mest med enpedalskjøring og dekkene slites fort når man er glad i rødlysdragrace etc.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Lynet

Ja jeg føler faktisk at jeg kan litt om dette ja. Men å utagere som enkelte på forum kan jeg ikke noe om så jeg avstår å kommentere et tidligere innlegg.

Men her er en link til en seriøs produsent som forklarer om dekkslitasje:
https://www.continental.no/bil/teknologi/dekktips/lex-1-3-1-ujevn-slitasje
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

PionerThink

#32
Sitat fra: Sungrazer på tirsdag 24. november 2020, klokken 13:21
Husk at bakdekkene både gir skyv og brems, spesielt når man kjører mest med enpedalskjøring og dekkene slites fort når man er glad i rødlysdragrace etc.
Godt poeng egentlig at det blir jo "dobbelt opp" og vel så det for bakdekkene på i3 ::)
Skal ikke påberope meg så mange rødlysdragrace, men kampen om å finne en lomme i rundkjøringene er større og hyppigere, så det kan absolutt ha medvirkende årsak 8)
Du kan ikke vise dette vedlegget.
P.S. Litt dumt at det er forskjell på størrelsen foran/bak på vår i3, for det hadde nok hjulpet å bytte hvert år ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

PionerThink

Sjekket dekket litt nærmere i dag før jeg la det bort for vinteren, og det er ikke helt på midten det bare er slitt. Utifra det jeg kunne se er det fra litt over midten og 1/3 mot utsiden det faktisk er mest slitt.
Jeg har hatt en del BMW'er opp igjennom, og kjører man med for lite luft har de en tendens til overdreven slitasje på innsiden heller enn utsiden er min erfaring? Her kjørte jeg som nevnt med 3,1 Bar, så skjønner ikke helt dette ???
Begge bak var for øvrig slitt på samme sted. Mulig at jeg må få sjekket hjulstilling litt?   
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Ferry

Ser akkurat ut som bakdekka mine. Kjøre litt saktere i svingene? ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA