Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2007 Th!nk

Startet av El rayo, lørdag 10. mars 2007, klokken 01:57

« forrige - neste »

El rayo

Hjemmesiden http://www.think.no/ er oppdatert og man kan be om prøvekjøring. Prisen starter på 199k og med litt ekstrautstyr kommer den opp i 226k. Pluss leasing av batterier 975,- pluss moms pr måned.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Ser veldig bra ut.

Håper det tar av denne gangen.  :)

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Så bra ut, ja, men jeg likte ikke det midtkonsollet mellom setene. :(  Synes den åpne og flate løsningen i min Think er va det gode; jo mindre kriker og kroker jo lettere er det å fjerne skitt og lort. Og det er lettere å få ut ungen på førersida når vi har klemt oss inn på en knapp halv parkeringsplass.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

trondkl

Her har Noreg alle høve til å komma seg i førarsetet for elbilutviklinga i verda. Kvifor skal ein då laga ein bil med to seter til 200.000 kroner +1000 kroner i batteriavgift pr.mnd? På videoinnslaget (VG) skrytte dei til og med over at det var elektriske vindauge. Kva er dette for noko å skryta av? I min P106 el frå 1997 er det jo til og med elektriske vindauge og plass til fire pers. 1000 kroner i batteriavgift pr mnd er det mange betalar for bensin. Er desse nye batteria også like driftsusikre som dei gamle? Trur ikkje salget tar av med dette nei. Men viss målet er å selga 250 bilar i året på verdsbasis...

cra

Fordelen med å lease batteriet er at du får dem byttet når de ryker; du slipper å kjøpe nye selv. Ser at man kan få 2+2 seter; skulle gjerne sett bilder av den løsningen. Noen som har sett den?

Tror for øvrig ikke de får noe problem med å selge slike biler. Flere hundre står jo på venteliste allerede, så vidt jeg kan lese i media. :)

Selv hadde jeg gladlig byttet elektriske vindusheisere mot innebygd timer for oppvarming. Har det på min nåværende think, og det er skikkelig sweet om vinteren!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

Sitat fra: cra på tirsdag 13. mars 2007, klokken 09:39
Selv hadde jeg gladlig byttet elektriske vindusheisere mot innebygd timer for oppvarming. Har det på min nåværende think, og det er skikkelig sweet om vinteren!
Når man klikker på Din Think ser man at elektriske vinduer er standardutstyr, men timer må man betale ekstra for. Det er verdt prisen!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

froland

Hei venner! Jeg synes vel at det er i drøyeste laget å betale nesten 1000 kr i mnd, men alternativene er vel ikke bra. Det som jeg savner mest med denne bilen er dieselvarmer. Det skulle vært standard på alle elbiler. Så hvis noen ser det fra fabrikken. Monter så fort som fy. Hilsen Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

Tidligere har begrunnelsen for dieselvarmer vært at elektrisk varmeapparat "stjeler" for mye av rekkevidden. Med 180 km å ta av er nullutslipps elektrisk varme å foretrekke. Det er også i tråd med hva f.eks. Tesla benytter.

Med den milde vinteren vi har i Oslo nå klarer jeg meg oftest med elektrisk varme i "El Rayo". Da kommer også varmen på få sekunder, mens startsekvensen til Webasto'en trenger noen få minutter  før den begynner å produsere varme.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lynet

Leasingprisen er noe høy ja. I 2004 var jeg i kontakt med Zebra og fikk pris på standard Z5 batteri. 8500£, og ned mot 6000£ for rundt 100stk. Z5 er på 64Ah, 278V, 17,8kWh, 4000 cycler.
Levetiden minimum 7 år, men er bekreftet opp til 14 år sier de på sin hjemmeside.

Hva innkjøpsprisen til Think er aner jeg ikke, men sannsynligvis ikke langt unna 6000£ (= ca 90 000NOK inkl mva).
Antall kWh på Think ikke er langt unna 17,8kWh tror jeg, slik at prisen på Z5 kan sammenlignes med Think sitt batteri.
Det vil si at hvis batteriene varer over 7,5 år sitter Think igjen med ett godt overskudd.

Men uansett, noen må ta risikioen  ::) Tipper fleste kundene foretrekker at de på Aurskog tar den........

Er det noen som vet om Think vil tilby konvertering til Zebrabatteri i gamle Think?
Alternativet kan være at Norstart organiserer et innkjøp av 1000 Zebrabatterier og ladere til de som ønsker å konvertere, vi har nok fått en bra pris på et slikt innkjøp!!!




Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Griffel

1000 kr/mnd er vell ikke urimelig sammenlignet med den reelle kosten til f.eksempel en P106el
Batteriservice hver 4000-5000km drøyt 1000kr og batteri til 70000 som en forventer 100.000km på.
Med 12000 km/år kommer en så og si likt ut. i tillegg er en sikret mot overraskende batteriutgifter.
(Rent bortsett fra at på grunn av små stykktall og manglende konkurranse er batterikostnadene alt for høye naturligvis   :()

Men da jeg kjøpet min P106 var batteriet med i prisen på bilen. Så en kan heller spørre seg om ikke 200.000 kr for en elbil uten batteri er vell høy. Etter det jeg kan forstå blir dette nær det dobbelte av det en Buddy uten batteri ville komme på?

Jeg ville forøvrig tro at et klimaanlegg med varepumpe om vinteren og kjøling om sommeren hadde vært en god løsning, når batterikapasiteten er såpass. Før aircondition ble så vanlig ble det reklamert med at kjølesystemet brukte mindre drivstoff enn det å kjøre med et vindu åpent. Burde Think sjekke med Sintef/Shecco om det var en lur løsning for varme på lur?

http://www.tu.no/energi/article62104.ece
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

trondkl

Det stemmer at du får 2+2 seter som ekstrautstyr. Sjekka det ut på Think sine sider. Haldninga mi til den nye Think har nå auka frå "lunken/ avventane" til "eit brukbart alternativ". Det du skreiv med at varmen kjem på sekundar, er også eit veldig godt argument. Haldninga mi til batterihavari er at viss det ryker, ja så er det farvel til den bilen. Det går ikkje ann med ein ny elbil. Min er frå 1997 og kosta 45000 brukt (køyrt 21000).  Lurer på koss batterileie fungerer for Think når du selger bilen til ein annan person?

Ken

Jeg synes at Think har priset bilen riktig. Bare tenk på de fordelene den har over de gamle elbiler. I utgangspunktet var den gamle Thinks batterier god for 100.000 Km og prissatt til 70.000 Kr til ny batteripakke (pluss montering?). Etterhvert ble det tydelig at det skulle være mye dyrere. 1000Kr i måneder batterileie tilsvarer 60.000 over 5 år som kunne godt tilsvarer 100.000 Km med våre elbilister som er så glad i å vise frem sine grønne bevisshet. Bilen selv har en service interval av 18 måneder som er uhørt i dagens biler. Det kommer til å spare mye penger det. Mine hoved bekymringer gjelder service. For tiden har vi den Ford nettverk som er sporadisk men utbredt. Hvor skal vi til service? Skal alle biler sendes tilbake til Aurskog med frakt på vår regning? Iallfall kan vi ikke forvente oss en billig bil fra en så liten fabrikk men tøff er det!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Syntes det burde vært to muligheter for kjøp. Det som vi nå er presentert med, + mulighet for et rent kjøp der kostnaden på batteriene legges til bilprisen. Ser at PSA sine batterikasser er merket med leie eller eie lapper, så denne muligheten eksisterte nok i forrige århundre da PSA solgte Elbiler.

Ved kjøp av batteriet er der tross alt noe som heter garanti, og dersom dette batteriet er beregnet å vare mer en 1 år, er der vel 5 års reklamasjon på det?????

Selv hater jeg faste utgifter, men kan gjerne investere større engangs summer for noe jeg vil ha. Det var faktisk dette faktum som trigget hele Elbilinteresen min. Jeg ville ikke betale 10 kr hver gang jeg skulle hjem fra Sandnes, og satset 53000 NOK i Elbil for å slippe dette.

At bilen til 53000 trengte batterier til 160000 etter 2000 km er en annen historie.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

trondkl

Grunnen til at Think har denne forsikrings/ leieordninga på batteri må jo vera at dei vurderer det som at sannsynligheten for batterihavari er så pass stor at det må tas omsyn til dette. Skulle likt å visst kor stor denne sannsynligheten er og samanlikna med td motorhavari på vanleg bil. Det hadde jo vore uhørt om ein bil skulle selgast med leigeavgift av motor.

cra

Batterier er vel så vidt jeg vet (tror?) noe mer "skjøre" enn motorer, i alle fall hvis man bruker dem "feil". Bruker du en motor feil ryker den også. Du skal ikke kjøre mange meter etter at oljelampa kommer på før du har en reparasjon i 10k+++ klasensen.

Å betale 1000 kr/mnd kan virke "uhørt", men batteriene ER oppgitt med en noenlunde gitt levetid +/- en del. Man kan jo velge å kjøpe batteripakken og ta kostnaden ved evt skifte selv. Så kan man evt. sette 1000 kr på en konto hver måned fram til det ryker. Ryker det tidlig har man gjort en dårlig deal, ryker det sent har men gjortl en god.

Selv er jeg ikke tilhenger av uforutsette utgifter, så alle utgifter jeg kan forutse er "velkomne". Deet er lotteriaspektet i det hele som kunne fått meg til å velge å la Aurskog ta risken. 1000 kr i mpneden har jeg ikke noe problem med. Valget står på om jeg skal gi dem tilAurskog, eller om jeg skal passe på dem selv i banken.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA