Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fortums ladestasjoner

Startet av Sense, mandag 31. mars 2014, klokken 17:23

« forrige - neste »

Sense

På instruksjonen til Type 2 ladestasjonene til Fortum står det at man skal sette kabelen i bilen først, deretter i stolpen.

Tesla sier man skal montere kabelen i stolpen først, deretter bilen.

Hvem skal man følge ?
Har opplevd at flere ladestolper ikke fungerer når man ankommer (ikke Fortums), og nå lurer jeg på om forvirringen her er årsaken.

frekri

Jeg kobler alltid i ladepunktet før bilen. Tror ikke det spiller noen rolle på type 2 ladere siden ladepunktet og bilen snakker sammen før den sender strøm.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Gressvikingen

Fortum har forskjellige stolper. Ensto sin fungerte greit med stikk i stolpe først og deretter i bil.

På en annen Garo sak gjorde jeg det samme, men fikk da bare blått lys på stasjonen og ingen strøm. Jeg dro derfra i frustrasjon. Jeg prøvde ikke å gjøre omvendt.

Jeg er også forvirret. Det har ett eller annet sted vært nevnt at Tesla har en noe marginal mode 3 kommunikasjon?
P85D"+"

Øggen

Testet de laderne på inspiria i helgen.  Bil først og så i stolpe. Funket gullegodt.
Tesla sin egen UMC er det omvendt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA